Gå til innhold

GUIDE: «Entusiastspilleren»: Beste PC-bygg for 20k+ Handlelisten for deg som vi ha et spillbeist av en PC


Anbefalte innlegg

For det første er det ganske håpløst å anbefale Ryzen 2000 nå som Zen 2 er rett rundt hjørnet. Ser mange sier at det "bare" er en CPU, men i dette tilfelle så er Ryzen 3000 et ganske stort hopp i ytelse. Ikke bare kan du få en CPU som koster mindre, du får og en CPU som enten matcher eller slår Intel i gaming i tillegg. 

 

Hvis du ikke følger med på pc-hardware så er det lett å avskrive den nye generasjonen siden de forrige har vært ganske så kjedelige mtp ytelse, men denne gangen er det faktisk stor forskjell, og er noe folk har ventet på i evigheter.

 

For det andre så er hovedkortet ganske sketchy. 

For å quote Buildzoid (en kar som analyserer hovedkort\skjermkort\ivrig overklokker) : 
"Honestly, for 180$ I find this board very disappointing" 
https://youtu.be/QUc210RfDqM?t=1265

Nå koster ikke hovedkortet 180$ lenger, men det er fortsatt er hovedkort som ikke er så fremtidsrettet som man skal ha det til å være. 

8 core + OC = Ok

12 core stock = Tja.. Kanskje litt mindre stock performance enn high-end hovedkort. 

12 core + OC = Oof. Er en ganske dårlig VRM kjøler, så kommer til å bli ganske så varmt hvis du får det til å funke.

Endret av Hoofie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller i 3440x1440, så spydighetene kan du droppe.

 

Det at Ryzen kun ligger bak i 1080p er også en myte, den ligger et godt hestehode også i høyere oppløsning. Ingen som er riktig skrudd kjøper skjermkort til over 10K for så å kjøpe en budsjett prosessor.

Ja i 3440x1440 så er cpu flaskehals med 2080ti i en del spill. Spesielt i BF V :)

 

Har testet 2080ti med ryzen 1, 2 og threadripper. Så kan bekrefte at Amd er flaskehals selv i 3440x1440. Med 2x 2080ti er alle cpuer inkludert Intel 9900k og 7980xe flaskehals i 4k i BF V ??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Useriøst å anbefale 2700X bare 5 uker før Zen2 slippes.

Useriøst å anbefale 2700X for enthusiast build med 2080 ti. Den prosessoren vil jo strupe mye av ytelsen på et slikt skjermkort.

 

Trenger heller ikke vente på Zen2 når vi allerede har i7 og i9 som ligger milevis foran 2700X.

 

Nei denne artikkelen fremsto bare amatørmessig.

Å heller anbefale noen utdaterte prosessorer som nærmest må kryokjøles for å fungere høres mye bedre ut?

Dessuten låser det brukeren totalt til den ene plattformen som ikke kommer til å se noen fremtid. Om 1 mnd kommer det en ny arkitektur fra konkurrenten som er milevis bedre i effektivitet. Langt bedre i multiprosessering, og høyst sannsynlig bedre i alt annet også. Og ikke nok med det men den er bakoverkompatibel. Så å allerede sitte med muligheten til å droppe en slik ned i bygget sitt høres ganske mye bedre ut ja.

 

Men jeg ville uansett ha ventet 1 mnd med innkjøp av en ny maskin om jeg var i markedet nå. Så hadde jeg sluppet å selge en 1mnd gammel 2700x

Lenke til kommentar

Er vel ikke sikkert at det hovedkortet er kompatibelt med 3800x pga svak vrm og det er ikke mange som klarer å kjøre minne på 3600mhz. så bedre å velge noe annet med lavere timing.

Har Samsung b-die minne og jeg klarer ikke 3466 engang.

 

Om man ikke kjører 4k så kommer 2080ti garantert til å bli bottlenecka av 2700x i mange/fleste titler.

 

 

Samt fungerene windows key får man for 20usd mange steder.

Endret av mrpc
Lenke til kommentar

 

 

 

Den kjøleren...i dagens glimrende AIO kjøler marked?...nei nei

 

men tårnkjølerne fra noctua flytter mere varme bort fra cpu enn AIO's.

Nei? Spørs helt hvordan AIO du har. Har du en aio med 3 vifter og en diger radiator vil du lett overgå tårnkjølere i kjøling.

store tårnkjølere fra noctua som d14 og d15 overgår aio's på både ren ytelse, yttelse/norwegian dollar :p og pålitelighet. færre potensielle ting som kan feile.

Når det kommer til volum er det litt hipp som happ. Pumpelyden varierer litt fra merke til merke, og hvilke vifter du utstyrer radiatoren med.

 

Har hatt forskjellige AIO's selv. både 240 og 360 varianter, men NH-D15 noctua kjøleren jeg har nå synes jeg er bedre på alle punkter.

Sist gang jeg bygde pc tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på en AIO. Jeg tror jeg aldri har vært mer skuffa. Nå skal det sies at jeg vanligvis har custom loop med både gpu og cpu i samme loop, så det er kanskje ikke så rart jeg ble skuffa. Temperaturen er gode 30 grader varmere enn min custom loop på den forrige riggen og lydnivået er på høyde med hissige luftvifter.

 

Og nei, min AIO var ikke dårlig. Mine pc'er koster mellom 30-40 000 og jeg gidder ikke spare penger på kjølingen. Nå skal det sies at den er et par år gammel blitt, men med mindre det har skjedd noe revolusjonerende innen markedet støtter jeg å gå for luftvifte, og Noctua vet hva de driver med. Men aller mest vil jeg selvføgelig anbefale å gå for custom loop. Det er det ingen stockkjøling uansett form som klarer å konkurrere med (gitt at du er som meg som liker pc'er som ikke høres)...

Lenke til kommentar

Forskjell når det er lanseringsdato om få uker, med spesifikasjoner som er en kraftig forbedring.

 

Når man sitter med samme brikkesett, samme fysiske hovedkort, samme RAM (med samme klokkefrekvens) på to generasjoner prosessorer så ser jeg ikke helt hvor den store forbedringen skal komme men vi får se når resultater fra diverse benchmarks kommer. Hadde vi snakket om nye brikkesett, raskere RAM, ny generasjon PCIe (som ikke er så langt unna) så kan vi begynne å snakke om store forbedringer mellom to generasjoner. 

Lenke til kommentar

Når man sitter med samme brikkesett, samme fysiske hovedkort, samme RAM (med samme klokkefrekvens) på to generasjoner prosessorer så ser jeg ikke helt hvor den store forbedringen skal komme men vi får se når resultater fra diverse benchmarks kommer. Hadde vi snakket om nye brikkesett, raskere RAM, ny generasjon PCIe (som ikke er så langt unna) så kan vi begynne å snakke om store forbedringer mellom to generasjoner. 

 

Hvis Ryzen 3000 er like rask som 9900k i spill, så vil det si at Ryzen 3000 er opp til 25% raskere i spil enn 2700x  der cpu er flaskehals. F.eks Battlefield V, Tombraider etc....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis Ryzen 3000 er like rask som 9900k i spill, så vil det si at Ryzen 3000 er opp til 25% raskere i spil enn 2700x  der cpu er flaskehals. F.eks Battlefield V, Tombraider etc....

 

 Er det like stor forskjell som dagens artikkel "Ryzen 3000-serien er en skikkelig oppgradering" hos tek.no gir utrykk for spørs det om jeg ikke må spise mine egne ord om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...