Gå til innhold

Dette er egentlig Wi-Fi 6 – og derfor bør du bry deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En utenlandsk test jeg leste slaktet de wifi6 med at routernes firmware ikke var klar med tanke på wpa3 og andre ting. Det er også som det nevnes her svært få enheter som støtter wifi6 ennå. For folk flest er det nok ikke aktuelt før om et års tid eller mer når fler har fått nye enheter og standarden er på plass

Lenke til kommentar

Kanskje på tide å få støtte for noe annet enn 1 Gbit uplink på disse boksene uten å måtte betale 10x av prisen ...

 

Var jo snakk om både 2.5 Gbit og 5 Gbit over ekistrende Cat6 utstyr, men kan ikke akkuratt si markedet flommer over av det. Alt kritisk utstyr bør uansett kjøres kablet. Alt annet kan kjøre wireless.

 

For øyeblikket ville jeg heller kjøpt bra og rimelig AC utstyr med 4x4 MIMO framfor å gå på noe dyrt og uferdig WiFI 6 med færre antenner og mindre fremtidsrettet hardware

Lenke til kommentar

Finnes det en eneste person i landet som faktisk liker hvordan disse dingsene ser ut? Er det noen grunn til at jeg ikke kan få tak i noe som f.eks. ser ut som en litt tykk bok, med kjølehull i toppen, som passer perfekt i bokhylla og scorer 100% på WAF-målinger?

Uansett vil vel de fleste ha mesh-nett om dagen. De boksene er generelt *litt* mer anonyme... Kan gjemme en mesh-extender bak bøkene i dag, men formen gjør det ikke akkurat lett.

Endret av bolt
Lenke til kommentar

Finnes det en eneste person i landet som faktisk liker hvordan disse dingsene ser ut? Er det noen grunn til at jeg ikke kan få tak i noe som f.eks. ser ut som en litt tykk bok, med kjølehull i toppen, som passer perfekt i bokhylla og scorer 100% på WAF-målinger?

 

Uansett vil vel de fleste ha mesh-nett om dagen. De boksene er generelt *litt* mer anonyme... Kan gjemme en mesh-extender bak bøkene i dag, men formen gjør det ikke akkurat lett.

 

Har du nettwerks uttak rundtom i huset så er jo et par av denne grei.

https://inwall-hd.ui.com/

Lenke til kommentar

Kanskje på tide å få støtte for noe annet enn 1 Gbit uplink på disse boksene uten å måtte betale 10x av prisen ...

 

Var jo snakk om både 2.5 Gbit og 5 Gbit over ekistrende Cat6 utstyr, men kan ikke akkuratt si markedet flommer over av det. Alt kritisk utstyr bør uansett kjøres kablet. Alt annet kan kjøre wireless.

 

For øyeblikket ville jeg heller kjøpt bra og rimelig AC utstyr med 4x4 MIMO framfor å gå på noe dyrt og uferdig WiFI 6 med færre antenner og mindre fremtidsrettet hardware

Husker jeg for noen år siden så en artikkel (kanskje 2-3 år siden), om at man var lovet både 10 og 16 antenner rett rundt svingen. Det har jammen tatt lang tid. Finnes det noe med 16 antenner nå?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...