Gå til innhold

Bose slipper nye hodetelefoner med støydemping


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selve øreklokkene så greie ut, men hodebåndet blir litt stort.

Ser heller ikke spesielt komfortable ut.

 

Om støykanseleringen er forbedret litt, så kanskje de kan komme opp på nivå med Sony. Men vil de fortsatt beholde den samme kjedelige lydsignaturen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lovprisninger av Jabra 85h sin støydemping i samtale forhold til Bose QC35 forstår jeg ingen ting av. Prøvde et sett i butikken og når man satt opp samtale var det som støydemping ble skrudd av. Samtalepartner hørte ok. Skrudde jeg på støydemping i samtale kuttet den mikrofonen.

Har et par tre år gamle QC35 som tok kvelden nå. Har vært veldig fornøyd med de, og de har tålt mye! Holdt på å kjøpe Jabra, men tror jeg venter på Bose 700 jeg :)

Lenke til kommentar

Lovprisninger av Jabra 85h sin støydemping i samtale forhold til Bose QC35 forstår jeg ingen ting av. Prøvde et sett i butikken og når man satt opp samtale var det som støydemping ble skrudd av. Samtalepartner hørte ok. Skrudde jeg på støydemping i samtale kuttet den mikrofonen.

Har et par tre år gamle QC35 som tok kvelden nå. Har vært veldig fornøyd med de, og de har tålt mye! Holdt på å kjøpe Jabra, men tror jeg venter på Bose 700 jeg :)

Om de er kjøpt i Norge, så husk at du har 5 års reklamasjonsrett.  Med mindre du selv har forårsaket at de 'tok kvelden' , får du gratis reperasjon eller nye.  De fleste butikker vil og være fleksibel med å la deg oppgradere og betale mellomlegg til en bedre modell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

...

Har et par tre år gamle QC35 som tok kvelden nå. Har vært veldig fornøyd med de, og de har tålt mye! Holdt på å kjøpe Jabra, men tror jeg venter på Bose 700 jeg :)

Hvordan ble de ødelagt? Fysiske skade eller sluttet bare øreklokke å spille lyd? Blir er headset defekt uten at forbruker har påført skaden selv, kan en reklamere og få nytt ?

 

Reklamerte srlv på mine qc25 for 3mnd siden, etter 4 1/2 år sluttet høyre klokke å spille lyd, kun oppbevart dem i reiseetui når de ikke er i bruk.

Måtte kun sende inn selve headsettet, så nå sitter jeg her med ekstra etui, ekstra puter, ledning og famous fly adapter =)

Lenke til kommentar

Veldig glad i QC 35 som jeg har nå, men støydempingen kunne vært bedre til mitt bruk (Støyende datarom).

Håper de tar igjen Sony på støydemping. Var veldig klar for å kjøpe Sony egentlig, helt til jeg leste at de kunne være koblet opp til kun en enhet samtidig. Lurer på om de har fikset det via en oppdatering?

 

Satser på at Bose ikke fjerner den glimrende muligheten i disse nye modellene.

 

Når kommer testen? :)

Endret av Dal
Lenke til kommentar

 

Synd disse ikke er sammenleggbare slik som QC35, det er noe jeg setter stor pris på da jeg lett kan få de ned i en middels stor jakkelomme når jeg er på farten.

 

Blir nok uansett til å teste de ut når de kommer i butikkene, kan hende de har revolusjonert støykanselleringen nok til at det blir vanskelig å la være å kjøpe dem selv om designet ikke overbeviser meg helt på bildene. Om ikke de imponerer så blir det kanskje Sony om de kommer med XM4 med full støtte for tilkobling til to enheter samtidig.

Lenke til kommentar

Nyskjerrig på hvorfor de ikke vil støtte aptx eller ldac, de har definitivt råd til det. Ingen kjøp fra meg så lenge de bruker SBC..

 

De sikter seg nok inn mot Apple-sfæren med iPhone, iPads osv ved å støtte AAC fremfor aptx/ldac, jeg er helt enig i at det er skuffende at de ikke kan få støtte for flere kodeker. 

 

Da jeg brukte Samsung Note 9 og prøve ut XM3 fra Sony med LDAC-tilkobling så merket jeg stor forskjell i lydkvaliteten sammenlignet med QC35 og AAC mot samme mobil, særlig når jeg testet med høyoppløst musikk. Men i det daglige så holder AAC for min del så lenge mobilen også støtter det, støykansellerende headsett bruker jeg hovedsakelig i omgivelser hvor det aldri er rolig nok rundt meg til å kunne nyte høy kvalitet på musikken uansett selv om det absolutt ikke hadde skadet om headsettet kunne levere en slik opplevelse når jeg sitter hjemme i sofaen også.

Lenke til kommentar

Håper de klarer å bli kvitt suselyden når nc er aktivert, for da kommer det nok også på andre headset etterhvert.

 

Bose har så kjedelig og tynn lyd at det blir altfor uengasjerende til å lytte til musikk. Så med mindre Bose har gjort noe med lydkvalitet er det nok fortsatt et produkt for spesielt interesserte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
thof skrev (På 30.5.2019 den 13.02):

Om de er kjøpt i Norge, så husk at du har 5 års reklamasjonsrett.  Med mindre du selv har forårsaket at de 'tok kvelden' , får du gratis reperasjon eller nye.  De fleste butikker vil og være fleksibel med å la deg oppgradere og betale mellomlegg til en bedre modell.

Hehe, jeg gjorde begge deler. Bestilte NCH 700 og sendte inn mine QC35 v1 for reklamasjon. Måtte ha noe som funket!  Etter 3 mnd fikk jeg en brenn ny QC35 v2 i retur!

Så nå ha har dattera fått fin bursdagsgave :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...