Gå til innhold

280 km/t midt i byen? Velkommen til Formel E, motorsporten der målet er å redde kloden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har pleid å se litt på 24H Le Mans. Men det blir å se starten, og litt underveis. Titte innom neste morgen osv. Å se det i reprise har jeg aldri vurdert. Men for blodfans er sikkert det en mulighet. Noen ser jo gamle fotballkamper også. Jeg har prøvd meg på noen F1-løp fra 80-tallet, men det blir for kjedelig. Hver sin lyst. 

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant å sett litt på, men det er ikke aktuelt å skaffe tv-dekoder eller abonnement i dyre dommer for å se reklame. 129,- /mnd. for Eurosport Player. I tillegg til alt annet som jeg allerede betaler for. Kan se live på Youtube, men ikke i Norge.

Er ikke lett å rekruttere seere med slike barrierer. I utgangspunktet er det nesten ingen som er interessert overhodet. Når man så i tillegg må betale for å få se..

FE burde vært glad for enhver person som gidder å se på gratis. Om det en gang skulle bli veldig populært, så går det an å ta betalt. Men det er langt dit.

 

Du kan se alle episodene gratis på YouTube. De blir lagt ut der fritt tilgjengelig ca ei uke etter at løpet er ferdig

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal se, må det være live. Gamle løp på Youtube har ingen verdi for meg. Da vet jeg resultatet for lengst. Noe av gleden er å følge med på Twitter og ymse forum før, under og etter løpet. Alt dette går jeg da glipp av. I tillegg til at det er dønn kjedelig å se sport når resultatet er kjent. Jeg syns langrenn er gøy også, men ser ikke gamle løp av den grunn.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal se, må det være live. Gamle løp på Youtube har ingen verdi for meg. Da vet jeg resultatet for lengst. Noe av gleden er å følge med på Twitter og ymse forum før, under og etter løpet. Alt dette går jeg da glipp av. I tillegg til at det er dønn kjedelig å se sport når resultatet er kjent. Jeg syns langrenn er gøy også, men ser ikke gamle løp av den grunn.

Enig, men det hender at jeg ser F1-løp noen timer etter målgang.
Lenke til kommentar

Hender jeg ser F1 senere på kvelden også. TV-sending mellom 1400 og 1700 på søndager er ikke særlig familievennlig. Og er man bortreist i helga så sitter en kanskje i bilen på tur hjem når løpet går. Og det er alltids en bursdag, konfirmasjon, bryllup eller annet som krasjer  :hrm: Så da blir det å skru av mobilen, TV, radio, unngå folk etc. Kan ikke åpne lokket på laptop-en heller, av frykt for at Autosport e.l. reloader og gir meg resultatet rett i fleisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har pleid å se litt på 24H Le Mans. Men det blir å se starten, og litt underveis. Titte innom neste morgen osv. Å se det i reprise har jeg aldri vurdert. Men for blodfans er sikkert det en mulighet. Noen ser jo gamle fotballkamper også. Jeg har prøvd meg på noen F1-løp fra 80-tallet, men det blir for kjedelig. Hver sin lyst. 

 

Da Toyota mistet LMP1-seieren i siste minutt i Le Mans 2016(?) måtte jeg se slutten i reprise noen ganger, faktisk. Selv om jeg fikk det med meg live. Rareste sportsøyeblikket jeg har sett.

Lenke til kommentar

Har ikke så mye å si on topic, bare å si at Jaguar er involvert i svært mange andre "motorsporter" el whatever.

 

Når det gjelder endurance, så er det der faktiske fremsteg skjer som kan brukes i normal bilprodusering(elektrisk, hybrid). Og ekte Rally slik det alltid har vært(ikke så mye xcross). F1 fins null og nix siste 15 år, i F1 så har de blitt pålagt normale type ting (begrenset liter, etc). F1 er den absolutt kjedeligste bilsport som fins i verden. 4-5 forbikjøringer i et løp. Kjempegøy.

I Rally har de lignende restriksjoner, men det er like gøy som det alltid har vært, og med faktisk IRL ting som kan brukes for en normal bil....

Lenke til kommentar
Når det gjelder endurance, så er det der faktiske fremsteg skjer som kan brukes i normal bilprodusering(elektrisk, hybrid). Og ekte Rally slik det alltid har vært(ikke så mye xcross). F1 fins null og nix siste 15 år, i F1 så har de blitt pålagt normale type ting (begrenset liter, etc). F1 er den absolutt kjedeligste bilsport som fins i verden. 4-5 forbikjøringer i et løp. Kjempegøy.

I Rally har de lignende restriksjoner, men det er like gøy som det alltid har vært, og med faktisk IRL ting som kan brukes for en normal bil....

WRC-interessen har jo sunket som en stein de siste 10-15 årene, mest pga. Loebs og senere Ogiers dominans. F1 har avansert hybridteknologi, med regenerering av varme og kinetisk energi. AMG-One er kommende superbil med F1-teknologi. Blir interessant å se hvor godt den funker på veien. Er enig at F1 ofte kan være kjedelig, men det er fortsatt den baneracingserien med de raskeste og mest avanserte bilene, samt de beste førerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...