Gå til innhold

Billig hotell i København? Eventuell, hvordan er Malmø


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bare lurer på om noen her vet om veldig billig hotell i København?

Da tenker jeg under 500,- natten..

I fjor høst var jeg innom 2 hoteller som lå på mellom 300,- og 400,- men husker ikke hva noen av disse het å jeg finner ikke på hotell.com eller booking.com.

 

Men de sidene har langt i fra alt der inne heller, det har jeg erfart flere ganger..

Men er det noen som har andre sider så kom gjerne med de..

 

Skulle egentlig til å legge inn bestilling på hotell i Køben før i dag, men da fant jeg ut at i Malmø kunne jeg jo velge mellom flere til halvparten av prisen, men har aldri vært i Malmø utenom å kjøre gjennom..

 

Det er jo bare 35 min med toget over brua til Danmark men er det dyrt? Å går toget døgnet rundt?

Hvis noen har en link/nettside/som man kan finne togtider m pris er tar jeg gledelig i mot det å.

 

Er ikke lat men jeg har bare en kranglete tlf å bruke til søking så det tar sin tid.

 

Håper på positiv tilbakemelding

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Absolutt INGEN hoteller i København kommune har noen fast sluttpris på under 500 NOK (som svarer til ca 375 DKK, DKK skal iflg avtale holdes på en kurs mot EUR mellom 7,40 og 7,50). Noen hoteller kan for enkelte netter i lavsesong eller ved bestilling til i morgen kan godt ha det. Hvilke hoteller og hvilke dager? BINGO! Noen hovedregler gjelder likevel: a) Det er GRISELANGT mllom de hotellene og de dagen juni-september. b) Tirsdag-torsdag er beste bud. c) i juni-september hører to eller flere slike netter i sammenheng teorien og ikke praksis til. 

 

En hovedregel for hotell er at man sjelden selger sine rom til dumpepriser i forhold til de ordinære samme sted som ordinærprisene (med mindre det skjer etter innlogging i form av en rabattkode, slik at man vet man har med en tidligere lojal kunde å gjøe) - ellers ville man jo underby seg selv og gå glipp av de kundene som faktisk er villig til å betale bedre pris. “Hovedsentralen” for bl a Danmark for slike “dumpepriser” på dager hvor man er romoverskudd er laterooms.com, alltid verdt å sjekke ut når man skal ha rom på mindre enn en ukes varsel (man kan endelig bestille lengre tid på forhånd også, men ikke forvnt å finne bedre tilbud der enn andre steder da). Husk å slå over på EUR oppe til høyre i skjermbildet, stanardverdien her er GBP. 

 

Er målet ellers “en seng” og ikke “et rom” til lavest mulig pris kan Urban House - like bak “København S” (hovedbaneaarden) som igjen ligger like ved Tivoli - anbefales. Stedet er tyskeid, XL (300 rom, 900 senger) og “ordnung muss sein” fra A til AÅ, moderne og med dusj og toalett til alle rom. . Du finner mai-oktober svært sjelden et rom her under 100 EUR/1000 kr, men man har også en avdeling med sekssensromg som i juni-august ligger på rundt 35 EUR/døgn. Laterooms har en utmerket beskrivelse av stedet med mengder av bilder og er også typisk rimeligste sted å booke, men du kan også prøve 0049-306-663-6153 (fellers salgsavdeling for Wien, Roma, Amsterdam, København, London, St Petersburg, Frankfurt, Hamburg og München, så husk å si at det gjelder København) for bedre pris om Laterooms skulle være vesentlig over 35 EUR. Noter at du MÅ betale med VISA-kort på Urban House. Om du tenker bagasjesikkerhet:Her kan leies - for et par EUR/døgn - di egen kodelåste oppbevaringsboks med siste tyske teknologi i bagasjerommet, bruk den så mange ganger du vil pr døgn så lenge du er innsjekket. 

 

Så Malmö: Noter først at sentrale Malmö i dag er Nordens svar på Beirut og rene krigssonen fra butikkene stenger om kvelden til de åpner om morgenen. Les https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/zmdGq/debatten-om-parallellsamfunn-malmoe-er-et-fint-sted-om-dagen-naar-moerket-kommer-kryper-en-helt-annen-by-fram og noter at dette er fra 2016, forholdene er fire gangre verre i dag (grepene artikkelen snakker om å ta ble halvhjeret tatt og i dag har svensk politi definitivt IKKE kontroll over byen!) Det er altså så absolutt en saklig grunn til at hotellene er billigere i Malmö. Her rekker man ikke si “egensikkerhet” før man er i en situasjon hvor Ville Vestens regel “skyt først, lev lengst” gjelder - derfor er også boligprisene i mange deler av byen deprimerende om man er selger og som jøper kan man velge og vrake. Faren for egen sikkerhet og helse dobles for ca hver time kl 20-02 før den begynner å gå ned igjen., og beveger man seg utendørs kl 23-5 uten å være lokalkjent eller i følge med lokalkjent bør man seriøst vurdere en psykiatrisk undersøkelse, for da er Oslos aller mest belastede bydeler rene søndagsskolen i sammenligning. . 

 

Etter at det er sagt: Det er lett, men ikke spesielt billig å ta seg mellom København og Malmö. Toget starter første avgang mellom kl 0430 og 0500 to timer senere søndag), kjører til siste avgang mellom kl 0130 og 0200 (en time senere lørdag) og har kl 6-23 minst to ganger pr time, oftest tre. Som du selv nevner tar turen 35 minuter (teoretisk, det har vært en del 40-45 minutter, men ingen NSB Østfoldbanen). Billettprisen København-Malmö er er 151 DKK for enkeltbillett og 2130 for 28-dagerskort (maks en t/r-døgn), motsatt vei koster billetter 190 SEK for enkeltbillett (frapris 122 SEK er med rabattkort man kun får som EU-borger bosatt i Sverige og kun dersom man forhånskjøper ukevis i forveien på dårlig belagte avganger), 370 SEK for t/r samme kalenderdag og 2840 SEK for 28-dagerskort. Pass må medtas, det er skarp  ID-kontroll på Hyllie station og pass er eneste godkjente ID utenfor Norge for nordmann. Ca annethvert tog fortsetter dessuten til Lund/starter fra Lund, 13-14 minutter lengre reisetidenn Malmø og forskjell i reisepris 18/20 DKK/SEK hver vei.Å bo her er langt fra like ville vesten som å bo i Malmö, Lund (Sveriges eldste by, ca 85000 innbyggere, 1/3 studenter og elelrs en by preget av domkirken, forskning, elektronikk og forlagsvirksomhet) er en rimelig hyggelig by. Jeg anbefaler derfor å sjekke ut overnattingsstedene i Lund også. http://smileyinn.se/ kan i høyeste grad anbefales, hjemmekos så det holder og under ti minutter å gå fra jernbanen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...