Gå til innhold

Koble laptop til receiver med hdmi


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen ulike spørsmål her...

 

Mitt gode gamle anlegg (sansui au x117 med 2x Sonab B32 høytalere ) kjøpt for over 20 år siden skal skiftes ut til noe litt mer brukervennlig.

 

Siden jeg egentlig spiller mest musikk via youtube, spotify og rippet musikk jeg har lagret, vurderer jeg å kjøpe en liten laptop som jeg kan koble til en rimelig reciever via HDMI. F. eks Yamaha HTR-2071 til under 3000 på elkjøp...

 

Spørsmålet er, vil dette funke eller vil jeg trenge noe mer hardware i mellom?

Om jeg i stedet for laptop bruker et nettbrett og kobler til via bluetooth, er dette bedre eller værre enn overnevnte løsning?

 

Siste spørsmål -- vil overnevnte løsninger gi dårligere lyd enn det jeg allerede har med mitt gamle sansui/sonab anlegg?

 

noen tanker? håper dette ikke ble rotete.

E

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laptop til receiver med hdmi burde gå fint, benyttet det selv for en del år siden.

Tilkobling med blåtann funker også. Tviler på at du normalt vil merke forskjell, men med gode opptak kan du oppleve det. Altså der blåtann mister noe.

 

Siste spørsmål er vel nesten umulig å svare på siden de færreste her har hørt Sonab B32. Eller Sansuien for den saks skyld. Det er andre faktorer som har større betydning på den opplevde lydkvaliteten.

Om du får testet med deg et par andre høyttalere fra den lokale el-butikken får du litt mer sammenligningsgrunnlag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bluetooth VS laptop-lydkort vil variere veldig etter hvor bra lydkort laptoppen du har tenkt å kjøpe har.

 

Om du kobler til Bluetooth med apt-x støtte så hører du garantert ingen forskjell på YouTube og Spotify iallefall da det ikke er spesielt "høy" kvalitet i utgangspunktet (men bra nok i massevis for normal lytting)

 

Jeg har byttet ut alt med bluetooth, i hjemmet, i bilen og headsett på farten og det er en stoor befrielse å slippe kabler.

 

Edit: leste litt raskt her. ser du skal koble til via HDMI. Da har ikke lydkortet noe å si siden lyden sendes digitalt til reciever.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bluetooth VS laptop-lydkort vil variere veldig etter hvor bra lydkort laptoppen du har tenkt å kjøpe har.

 

Om du kobler til Bluetooth med apt-x støtte så hører du garantert ingen forskjell på YouTube og Spotify iallefall da det ikke er spesielt "høy" kvalitet i utgangspunktet (men bra nok i massevis for normal lytting)

 

Jeg har byttet ut alt med bluetooth, i hjemmet, i bilen og headsett på farten og det er en stoor befrielse å slippe kabler.

 

Edit: leste litt raskt her. ser du skal koble til via HDMI. Da har ikke lydkortet noe å si siden lyden sendes digitalt til reciever.

Hvorfor er lydkortet involvert med bluetooth?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...