Gå til innhold

ANMELDELSE: Draugen


Anbefalte innlegg

 

Jeg lurer på om selve spillet har like tafatt stemmeskuespill som traileren som kom tidligere i vår. Det var virkelig opplest manus og flatt.

Kan anmelder uttale seg om det?

 

Dette står flere steder i anmeldelsen. Får ros for stemmeskuespillet.

Da melder jeg et hardt pass. For traileren var på ingen måte imponerende stemmeskuespill. Flat, livløs opplesning av replikker som om man ikke kunne brydd seg mindre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Det er lite som utfordrer deg som spiller i Draugen. Dette er omtrent så lineært et spill blir, men det gjør egentlig ingenting. Det er ingen vanskelige gåter å løse, ingen gjenstander du må plukke opp for å løse noe senere i spillet. Du går rundt i landsbyen, utforsker hus, og leser lapper, bøker, notiser eller andre ting du finner. Alt som skjer er historie, fortalt i all hovedsak via samtaler med Lissie."

 

Og 3-4 timer lengde.

 

Dette høres jo helt fantastisk dørgende kjedelig ut.

Hadde håpet på et ordentlig adventure skrekkspill(Draguen er jo skummel) med Pick up, use, push, pull eller noe i den duren men så er dette bare en gåsimulator ala Firewatch?

 

Jaja, takk for advarselen.

Jeg er heller ikke spesielt glad i gåsimulatorer, men mener du virkelig spillet hadde vært bedre om du gjorde det samme i 15-20 timer?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg lurer på om selve spillet har like tafatt stemmeskuespill som traileren som kom tidligere i vår. Det var virkelig opplest manus og flatt.

Kan anmelder uttale seg om det?

 

Dette står flere steder i anmeldelsen. Får ros for stemmeskuespillet.

Da melder jeg et hardt pass. For traileren var på ingen måte imponerende stemmeskuespill. Flat, livløs opplesning av replikker som om man ikke kunne brydd seg mindre.

høres ut som norsk skuespill i ett nøtteskall

Lenke til kommentar

Folk vil alltid bli krenket av at noen gir et spill en annen karakter enn de(du i dette tilfellet) ville gitt det selv.... Ganske fiffig egentlig hvordan enkelte tar ting personlig.. :D

Jeg skjønner ikke hvordan du klarte å tolke det der til å være en krenkelse/tatt personlig. Jeg synes nok også teksten minner mer om en 8-er.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Det er lite som utfordrer deg som spiller i Draugen. Dette er omtrent så lineært et spill blir, men det gjør egentlig ingenting. Det er ingen vanskelige gåter å løse, ingen gjenstander du må plukke opp for å løse noe senere i spillet. Du går rundt i landsbyen, utforsker hus, og leser lapper, bøker, notiser eller andre ting du finner. Alt som skjer er historie, fortalt i all hovedsak via samtaler med Lissie."

 

Og 3-4 timer lengde.

 

Dette høres jo helt fantastisk dørgende kjedelig ut.

Hadde håpet på et ordentlig adventure skrekkspill(Draguen er jo skummel) med Pick up, use, push, pull eller noe i den duren men så er dette bare en gåsimulator ala Firewatch?

 

Jaja, takk for advarselen.

Jeg er heller ikke spesielt glad i gåsimulatorer, men mener du virkelig spillet hadde vært bedre om du gjorde det samme i 15-20 timer?

Nei selvfølgelig ikke, da måtte det jo vært en annen type spill

Lenke til kommentar

Hei.

 

Tar alltid imot konstruktiv kritikk.

 

Ja, det stemmer nok at teksten kanskje kan oppleves som litt lite informativ. Men det er rett og slett fordi jeg ikke ønsker å avsløre noe av det som skjer, da jeg mener dette er essensielt å oppleve selv.

 

Jeg har prøvd så godt jeg kan å legitimere og si så tydelig som mulig hva jeg liker og ikke liker, samtidig som jeg prøver å ikke "spoile" opplevelsen til andre.

 

Håper det gir litt mening?

 

Gir absolutt mening, jeg tenkte også på at det var det du forsøkte når du skrev. Men det er en hårfin balanse gang, det å spoile minst mulig av spillet og det å rett og slett gi for lite informasjon. Jeg tenker du falt ned på feil side akkurat her, jeg har vært interesert og nyskjerrig på spillet, men akkurat denne anmeldelsen ga meg ikke nok til å bestemme meg. Men det er bare min personlige mening :)

Lenke til kommentar

Folk vil alltid bli krenket av at noen gir et spill en annen karakter enn de(du i dette tilfellet) ville gitt det selv.... Ganske fiffig egentlig hvordan enkelte tar ting personlig.. :D

 

? Jeg har ingen mening om hva spillet burde ha av karakter og k-ordet og personlig har ingenting å gjøre her. Jeg er bare interessert i motargumentene. Sjelden å se en anmeldelse som bare har positivt om et spill når det ikke er maks score. Gamer.no har helt sikkert rett i sin karakter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei fy flate til et skuffende "spill". Walking simulator delen var grei nok, men hva var poenget med dette? Det som var en klimaks her er noe man har sett en million ganger før. Trodde det bare var en greie på sida fordi spillet var på vei en spennende retning ellers, men det ble avbrutt og ingenting kom ut av det, så var det over. Det her er definitivt årets skuffelse. Veldig trist for potensialet var enormt.

Lenke til kommentar

Har det norsk tale?

Nei, men det er norske undertekster. Hovedpersonene Edward og Lissie er amerikanske, så engelsk tale blir naturlig. Og Edward kan i tillegg litt norsk og oversetter brev og lignende til Lissie, så tror egentlig ikke norsk tale hadde funket.

Lenke til kommentar

 

Har det norsk tale?

Nei, men det er norske undertekster. Hovedpersonene Edward og Lissie er amerikanske, så engelsk tale blir naturlig. Og Edward kan i tillegg litt norsk og oversetter brev og lignende til Lissie, så tror egentlig ikke norsk tale hadde funket.

At de er amerikanske har ingenting med noe å gjøre. Historien hadde vært det samme om det var nordmenn i hovedrolla. Funcom tenker sikkert at spillet ikke blir populært nok internasjonalt om de ikke har amerikanske karakterer.

Lenke til kommentar

Jeg antar man må rekke en viss modenhet før man klarer å akseptere at det finnes folk som liker spill som ikke faller i samme sjanger som en selv.

 

Jeg støtter Gamer.no 100% i å ikke avsløre handlingen. Det er ikke mye du kan si om handlingen uten å avsløre for mye, det holder vel egentlig å si at alt er ikke som det fremstår.

 

Spillet passer godt til voksne i alle aldre spesielt de som ikke har tid til å bruke 500+ timer for å hevde seg i et spill. Dette er et spill man kan spille igjennom på en eller to kvelder etter ungene har lagt seg uansett hvor casual gamer man er.

 

Sammenligningen med Firewatch er ikke så gal, man må klare å leve seg inn i spillet uten å risikere å bli skutt hvert 3 sekund. Man må klare å leve seg inn ved hjelp av dialog/historie, musikk og scenery. Dette er nærmest samme krav som for å se på tv og pr i dag er det jo mange som ikke klarer det uten en mobil eller nettbrett ved siden av.

Begge spillene har derimot "Very Positive" på Steam, så flesteparten av de som faktisk kjøper spillet er fornøyd.

 

Traileren gjør ikke spillet rettferdighet når det kommer til stemmeskuespill. For det første, så vises noen scener der dialogen ikke nødvendigvis hører hjemme. Handlingen i spillet kan se dramatisk ut, mens dialogen egentlig kommer fra da hovedpersonen akkurat har våknet og står på verandan og prater.

Man spiller dessuten en amerikaner som tydelig er av fin familie og det ville var "out of character" om han skulle vært entusiastisk som en 10 år gammel jente over alt som skjedde.

 

250 kr er fortsatt noe over snittet for et spill som varer 3-4 timer så det er ikke noe galt i å vente til det kommer på tilbud. Jeg vil derimot ikke anbefale å kjøpe spillet uten soundtrack for å spare 50 kr.

Lenke til kommentar

 

 

Har det norsk tale?

Nei, men det er norske undertekster. Hovedpersonene Edward og Lissie er amerikanske, så engelsk tale blir naturlig. Og Edward kan i tillegg litt norsk og oversetter brev og lignende til Lissie, så tror egentlig ikke norsk tale hadde funket.

At de er amerikanske har ingenting med noe å gjøre. Historien hadde vært det samme om det var nordmenn i hovedrolla. Funcom tenker sikkert at spillet ikke blir populært nok internasjonalt om de ikke har amerikanske karakterer.

Du får det til å høres ut som om dette er negativt?

Alle med litt fornuft skjønner jo at for å tjene penger må Red Thread Games nå et større marked enn lille Norge. Engelsk tale gir nok flere salg enn at de er amerikanere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...