Gå til innhold

Leser ansattes epost og overvåker surfingen


Anbefalte innlegg

Synes det er helt greit jeg.

 

I mitt hode er jobbmail arbeidsplassens eiendom. Folk kan opprette så mange private epostadresser de vil utenom - som arbeidsgiver naturligvis ikke har noe med.

 

Vil du surfe privat så ta med deg en privat dings. Vil du ikke dra på så mye finnes det dingser som tar flere sim kort og har ulike profiler.

Private ting bør/skal ikke gjøres gjennom jobbmail, helt enig.

Verre er det som jeg har personlig opplevet: Jeg hadde kommunikasjon mellom meg (2. linje support) og 3. linje teknisk, som behøvde hjelp til å løse et eskalert problem fra 1. linje. Etter litt frem og tilbake fikk vi løst problemet, hvor den avsluttende mailen kom med masse ros og det ene og det andre, rettet til navnet på min teamleder(...) som i øvrig aldri hadde vært innblandet (trodde jeg). Det viser seg at alle mail var blitt kontrollert (som reglene var), men heksa hadde byttet ut mitt navn med sitt eget og tok all æra selv. Ho ble ikke spesiellt populær i forsamlingen etter det. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Verre er det som jeg har personlig opplevet: Jeg hadde kommunikasjon mellom meg ...

Ting som dokumentforfalskning og/eller identitetstyveri er ikke lov, helt uavhengig om ledelsen har "lettvindt" tilgang til din jobb epost konto eller ikke.

 

Kjeltringer vil en kunne finne i alle ledd. Allikevel bør en unngå å basere regler på at alle er kjeltringer, fordi en fort ender opp med overdrevent tungvindte rutiner.

Lenke til kommentar

Ting som dokumentforfalskning og/eller identitetstyveri er ikke lov, helt uavhengig om ledelsen har "lettvindt" tilgang til din jobb epost konto eller ikke.

 

Kjeltringer vil en kunne finne i alle ledd. Allikevel bør en unngå å basere regler på at alle er kjeltringer, fordi en fort ender opp med overdrevent tungvindte rutiner.

Yep, men det var på den tiden email var i en gråsone og i den tiden man diskuterte seg fram til om en email var et ‘dokument’... ?

-På den tiden hvor loginpassord i Windows kunne omgås med et klikk på escape-tasten, hvor rutere ikke hadde passord, hvor support kunne utføres over telefon fordi det var enkelt å huske framgangsmåte for å løse windows-problemer. Tiden hvor printere var printere og scannere var scannere. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...