Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Android Auto i VW fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt å koble til min Samsung S9 til min ny-leasede Volkswagen Polo 2019, men dette fungerer ikke.

Når jeg kobler til telefonen får jeg beskjed om å velge lading, filoverføring, etc på telefonen. Når jeg velger filoverføring/lading, etc, får jeg beskjed på bilens medieskjerm at kontakten mellom telefonen og medieenheten ble brutt.

Jeg bruker den høyre usb-porten under mediesenter-enheten (1 av 2 tilgjengelige) i bilen den originale usb-c-kabelen som medfulgte min telefon.

Jeg har forsøkt med android auto arm64-v8a fra apkmirror, men når jeg starter denne appen på telefonen får jeg beskjed på telefonen om at "Noe gikk galt - google play tjenester ser ikke ut til å virke akkurat nå".

 

Finnes det noen måte å få dette til å fungere? Er utrolig kjipt uten GPS, etc, på bilen.
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk det til!
Når jeg kobler telefonen til bilen med kabel ved oppstart av mediespilleren, så fungerer det. Om jeg kobler den fra, og så forsøker å koble til igjen, fungerer det ikke. Bilen må da skrus helt av med tenningen, og så på igjen med telefonen koblet til for at det skal fungere igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk det til!

Når jeg kobler telefonen til bilen med kabel ved oppstart av mediespilleren, så fungerer det. Om jeg kobler den fra, og så forsøker å koble til igjen, fungerer det ikke. Bilen må da skrus helt av med tenningen, og så på igjen med telefonen koblet til for at det skal fungere igjen.

Da kan du vel markere denne tråden som "Løst".

Lenke til kommentar

Samsung bruker egne USB-drivere i sine mobiler. S9-modellene er bekreftet å ikke funke med enheter som ikke støtter MirrorLink, og de er veldig strenge på å dele ut oppdaterte rutiner for ML til produsenter av, for eksempel, bilradioer.

 

Har selv en S9+ som jeg ikke får brukt med Pioneer-radioen i bilen med USB på grunn av dette MirrorLink-tullet.

Lenke til kommentar

Merkelig definisjon av "løst" man opererer med her inne.

 

Prøvde å koble min Motorola X4 til en 2019-modell Golf jeg leide i Spania for en stund siden. Nøyaktig samme problemet der, både med USB 2- og 3-kabel. Bluetooth funka, men da får man bare handsfree + lydstrømming, ikke GPS på hovedskjermen.

 

Nok en grunn til at min neste bil ikke blir VW/Skoda/Audi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...