Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tap av studierett


Anbefalte innlegg

Hei! Sitter her nå ganske fortvilet og stresset. I dag hadde jeg siste eksamen for dette semesteret. Lykkelig over at det gikk bra, kom jeg hjem og så at jeg hadde tapt studieretten min når jeg prøvde å logge inn i studentweb. Dette på grunn av jeg 1 året strøk på eksamen, og har meldt på kont 2 ganger uten å møte opp. 

Grunnen for at jeg ikke møtte opp andre gangen var av personlige årsaker, noe jeg tenker å utdype mer om i søknaden om å få ta 4 eksamen. Det som er så kjipt er at jeg gjør det veldig bra på studie ellers, og dette er det eneste faget jeg mangler så langt (2/3 år). Å være deprimert er nok ingen god grunn regner jeg med, men jeg var inni en så tøff periode at jeg fysisk ikke klarte å møte opp da. Nå er jeg heldigvis på rett vei igjen, men det ser ut som dette skal nærmest ødelegge fremtiden min.

Spørsmålet mitt er enkelt og greit om det er noen som har lignende erfaringer? Hva bør jeg ta med i søknaden? Bør jeg kanskje få en time hos en psykolog som kan gi meg noe dokumentasjon? Å få et fjerde forsøk er alt jeg ønsker meg nå. Vet at jeg kommer til å klare en god karakter i det faget også med tanke på at jeg nå har lest på det i nærmest 2 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Sitter her nå ganske fortvilet og stresset. I dag hadde jeg siste eksamen for dette semesteret. Lykkelig over at det gikk bra, kom jeg hjem og så at jeg hadde tapt studieretten min når jeg prøvde å logge inn i studentweb. Dette på grunn av jeg 1 året strøk på eksamen, og har meldt på kont 2 ganger uten å møte opp. 

 

Grunnen for at jeg ikke møtte opp andre gangen var av personlige årsaker, noe jeg tenker å utdype mer om i søknaden om å få ta 4 eksamen. Det som er så kjipt er at jeg gjør det veldig bra på studie ellers, og dette er det eneste faget jeg mangler så langt (2/3 år). Å være deprimert er nok ingen god grunn regner jeg med, men jeg var inni en så tøff periode at jeg fysisk ikke klarte å møte opp da. Nå er jeg heldigvis på rett vei igjen, men det ser ut som dette skal nærmest ødelegge fremtiden min.

 

Spørsmålet mitt er enkelt og greit om det er noen som har lignende erfaringer? Hva bør jeg ta med i søknaden? Bør jeg kanskje få en time hos en psykolog som kan gi meg noe dokumentasjon? Å få et fjerde forsøk er alt jeg ønsker meg nå. Vet at jeg kommer til å klare en god karakter i det faget også med tanke på at jeg nå har lest på det i nærmest 2 år.

Hei! 

jeg går ut fra at det er ett offentlig universitet/høyskole du går på. Jeg vil svare basert på dette, da jeg ikke vet om dette gjelder private institusjoner.

Min erfaring fra medstudenter er at det å søke dispenasjon til fjerde forsøk er meget enkelt. Har du en depresjonsdiagnose fra legen skal dette holde, du trenger ikke få ny time hos psykolog. 

Om du ikke har diagnosen og er "selvdiagnostisert" så ville jeg anbefalt deg å høre med utdanningsstedet. Kanskje de vil ha diagnosen svart på hvitt, men det er godt mulig de bare gir deg det fjerde forsøket uansett.

Det skal uansett ikke være noe problem å komme opp til fjerde eksamen, men selv om dette skulle gå riktig dårlig på det fjerde forsøket og er det mange av fagene i graden din du kan bruke til å få en annen utdanning også!!

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...