Gå til innhold

Sony vil ikke slippe ny PlayStation VR samtidig med sin neste konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vr er best på "vanelige" spill. Spillene spesial laget for vr med disse motion kontrollene er stortsett simple korte spill man blir fort lei.

Vr på dirt rally/racing spill, div space spill etc er hvor dem virkelig skinner og det får man ikke med trådløst standalone vr headsett med en ræva mobil chip i. Kabler koblet til pc/konsoll er det som fortsatt gjelder for entusiaster som vil ha det beste. Første pri for sony må bli og lage vr biller som har mer en 100pixler for hvert øye. Har det første og grafikken er så ræva og ble kvalm i tillegg så ble bare brukt et par timer før jeg la det til sides for og støve ned.

Lenke til kommentar

Få bedre oppløsning er helt tragisk hvor kornete greia er klarte en kveld før min havna på Finn.no DVD kvalitet

 

Noen kompromisser må gjøres for å holde prisen nede.

Prøv å finn et eneste VR sett som gir den kvaliten og opplevelsen for under 3000, pluss en PS4, som du mest sannsynlig har fra før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen kompromisser må gjøres for å holde prisen nede.

Prøv å finn et eneste VR sett som gir den kvaliten og opplevelsen for under 3000, pluss en PS4, som du mest sannsynlig har fra før.

Kvalitet tror at den utgår fort mitt tips prøv aldri en 3D bluray med PS VR er noe av det mest kornete jeg har sett i mit liv

Fy flate det er der man ser hvor dålig oppløsning virkelig er

Lenke til kommentar

 

Noen kompromisser må gjøres for å holde prisen nede.

Prøv å finn et eneste VR sett som gir den kvaliten og opplevelsen for under 3000, pluss en PS4, som du mest sannsynlig har fra før.

Kvalitet tror at den utgår fort mitt tips prøv aldri en 3D bluray med PS VR er noe av det mest kornete jeg har sett i mit liv

Fy flate det er der man ser hvor dålig oppløsning virkelig er

Nå er dette primært laget for spill, og der er det stort sett god kvalitet. Spillene er selvfølgelig helt avgjørende for en god opplevelse. Hadde ikke klaget på høyere oppløsning selvsagt, men til prisen synes jeg det er mye for pengene. Man ser hva en 4k skjerm eller to gjør med prisen. Da hadde det vært helt uinteressant for folk flest, og VR hadde dødd ut akkurat som 3D TV

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen kompromisser må gjøres for å holde prisen nede.

Prøv å finn et eneste VR sett som gir den kvaliten og opplevelsen for under 3000, pluss en PS4, som du mest sannsynlig har fra før.

Kvalitet tror at den utgår fort mitt tips prøv aldri en 3D bluray med PS VR er noe av det mest kornete jeg har sett i mit liv

Fy flate det er der man ser hvor dålig oppløsning virkelig er

En 3d film vil jo gi lavere oppløsning enn spillene da.

Lenke til kommentar

Vr er best på "vanelige" spill. Spillene spesial laget for vr med disse motion kontrollene er stortsett simple korte spill man blir fort lei.

Vr på dirt rally/racing spill, div space spill etc er hvor dem virkelig skinner og det får man ikke med trådløst standalone vr headsett med en ræva mobil chip i. Kabler koblet til pc/konsoll er det som fortsatt gjelder for entusiaster som vil ha det beste. Første pri for sony må bli og lage vr biller som har mer en 100pixler for hvert øye. Har det første og grafikken er så ræva og ble kvalm i tillegg så ble bare brukt et par timer før jeg la det til sides for og støve ned.

 

PSVR har over 1 million pixler per øye. Men oppløsning på VR blir likevel mer kornete fordi øyet er såpass nært "skjermen". Det kalles screen-door effect, og er visstnok enda verre på PC-HMDene. Dette vil nok forbedres mye i fremtiden. Men jeg kan rapportere om at jeg reagerte kraftig på dette da jeg første PSVR, men nå legger jeg ikke merke til det engang. Hvordan du fysisk justerer headsettet har også mye å si, og det er stor forskjell fra spill til spill. Dirt Rally, som du nevner, har veldig merkbar screen door effect. Mens Astro Bot har nærmest ingen.

 

Utover det er jeg delvis enig med deg. Det er ofte de "vanlige" spillene som er mest gøy i VR. Herunder Astro Bot, Moss, Dirt Rally, mm. Men flere av de dedikerte spillene er også veldig gode, og de blir bare større og større. Det er ikke VR-dedikasjonen som gjør at de er "små", men snarere at utviklerne testet farvannene mye i starten. I det siste, og i all overskuelig fremtid, virker det å bli stort fokus på større opplevelser. Senest i dag kom jo også reviews for Blood & Truth ut. De fleste gir spillet karakter 8/10 og oppover, spillet varer i overkant av 6 timer, og det er kun VR med move-kontrollerne. Ikke revolusjonerende lengde, men det er lengre enn de fleste CoD-spillene. Og utover dette har man veldig gode online VR-spill som Firewall og Space Junkies, der Move-kontrollerne og/eller Aim-kontrolleren er i sentrum, og folk har spilt disse i hundrevis av timer.

 

Jeg tror du vil bli positivt overrasket om du gir PSVR en ny sjanse. Den nye modellen er også betydelig lettere, har færre kabler, og er generelt mye bedre enn den første varianten. Betydelig billig er den også, på rundt 2000 kroner, inkludert kamera og 1 spill. Sony vet hvilke fokusområder de skal satse på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En mill pixsler PR øye er altfor lite min Royal Moon oled headset har full HD PR øye null Screen door effekt.

Holdt ut en kveld med PS VR ble lagt ut på Finn.no og solgt videre.

 

Null screendoor finner du ikke.

Royale moon er et hmd for video, ikke et vr headset...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En mill pixsler PR øye er altfor lite min Royal Moon oled headset har full HD PR øye null Screen door effekt.

Holdt ut en kveld med PS VR ble lagt ut på Finn.no og solgt videre.

 

*sukk

 

Som Iki nevner, så får man ikke null screen door. Det er bare snakk om at man oppdager den eller ikke. Jo mindre synsfelt, jo vanskeligere er det å oppdage. Og nettopp derfor merker du det ikke med Royole Moon, for den er ikke VR og har dermed låst synsfelt. Videre har den bare 60 bilder per sekund mot PSVRs 120, som gjør screen door enda tydeligere. Men en såpass lav bildefrekvens som Royole har er komplett ubrukelig i VR, da det vil forårsake ekstrem kvalme og irriterte øyne.

 

Å sammenligne disse to blir som å sammenligne en film med et spill og klage på at skuespillerne i filmen er mye bedre animert enn karakterene i spillet. Ja, de er det, men det har sine opplagte årsaker, og mediene er rett og slett ikke det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har eid 3 Sony Hmz 1/2/3 selv med 720p PR øye er de oxo milevis bedre en PS vr sitt bilde.

Nummer 3 er kurrant med sin virtuel curved Screen modes og trådløs hdmi kobling.

 

Når du ser på film i ps vr, så vil du selvfølgelig ikke ha en film som dekker hele skjermen inni dem.

Og når du ser film i 3d så vil oppløsningen gå ned der også.

Nettopp fordi det er et VR HEADSET.

Det er ikke laget for film.

 

Psvr har 960x1080 piksler per øye.

Om du halverer dette får du nok nermere det du vil se når du bruker dem til film.

 

Det er ikke Bruksområdet.

 

Det blir som å klage på at du ikke kan kjøre i skogen med en Ferrari, mens toyota hiluxen din kan, så derfor må hiluxen være en hurtigere bil.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...