Gå til innhold

Priser på TV i Norge


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så opptatt av TV- er som bare er tilgjengelig for den økende antallet med millionærer, men de som er ment for resten av befolkningen, som får dårligere og dårligere råd for hvert år som går ( worldwide forøvrig).

Hvor får du det fra at folk generelt blir fattigere og fattigere? Det er jo faktisk omvendt.

 

https://www.worldbank.org/en/news/press-release/2018/09/19/decline-of-global-extreme-poverty-continues-but-has-slowed-world-bank 

 

https://www.economist.com/international/2017/03/30/the-world-has-made-great-progress-in-eradicating-extreme-poverty

 

For øvrig hadde det kanskje vært greit å holde politikk unna denne tråden?  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor får du det fra at folk generelt blir fattigere og fattigere? Det er jo faktisk omvendt.

 

https://www.worldbank.org/en/news/press-release/2018/09/19/decline-of-global-extreme-poverty-continues-but-has-slowed-world-bank 

 

https://www.economist.com/international/2017/03/30/the-world-has-made-great-progress-in-eradicating-extreme-poverty

 

For øvrig hadde det kanskje vært greit å holde politikk unna denne tråden?  :)

Det er bare å se på mine innlegg her og der. Henter det fra ulike nasjonale og internasjonale kilder ( SSB, kommunetall,) Bare anerkjente og pålitelige kilder/ fakta.. ikke synsinger, eller kjøpt og betalt sider... Den relative prisøkningen på TV- er i Norge, er jo politisk og økonomisk. Så kan man gå i dybden, bredde, og noen ganger litt på sidelinja. Frimerkestørrelstenking hindrer kreativitet og nytenking.

Lenke til kommentar

Den utgående modell Sony 65 AF8, koster nå NOK 18900 i Sverige på Elgiganten, og enda rimeligere på Elgiganten i Danmark. mens norske kunder betaler hele 27777 hos samme kjeden. De annonserer samme datum varen skal være på lager.. Det ser ut til at Power og Elkjøp melker norske kunder som aldri før...hvor er konkurransetilsynet eller forbrukermyndigheter? De kan vel legges ned, for jeg kjenner ikke til at de noensinne har tatt grep på misbruk av makt innenfor elektronikkbransjen. En sjelden gang klager de på hvordan de annonserer varer, men ellers er de tannløse. Forøvrig har prisen på denne TV- en aldri vært under 22.999 i Norge. Så Sverige og Danmark slår Norge der.

Mitt råd: Ike la deg lure av prisjakt.no og prisguider, men gå inn på disse kjedenes priser i Danmark og Sverige. ( PS: om du vil beholde 5 års garanti krever Elgiganten i Sverige omtrent 900 kroner ekstra.

Dette er ikke noe enkelttilfelle. Leitet etter en god hodetelefon som koster « på tilbud» 3999 i Norge, men som også koster 1000 kroner mindre i Sverige..fra samme kjede.

Så mørkt Dolby Vision på Sony oled tvr men fantastiske på bevegelser og bilde støy behandling.

Lenke til kommentar

Så mørkt Dolby Vision på Sony oled tvr men fantastiske på bevegelser og bilde støy behandling.

Jeg er enig der. Sony og LG, lager begge gode OLED TV-er, med forskjellige styrker og svakheter.

For vanlige brukere er det ( uansett merke) ikke lengre muligheter for å henge med. TV verden blir stadig mer uoversiktlig og oppdelt, og er overmoden for regulering til fordel for forbrukerne.Hele begrepsverden og alle lyd-bildeformater, prosessortyper, og bildebehandlingssystemer har blitt en egen vitenskap.samtidig opplyser mange salgssteder ikke engang Hz. på sine sider. Ikke uvesentlig..

 

Nå overlater man også kalibreringen til andre..Snart kan man ikke kalibrere sin egen TV noe mer og kommer den fra fabrikk med enda dårligere innstillinger.

Endret av monitor
Lenke til kommentar

Hvor fant du opplysninger om dette? Tenkte primært LG og Sony ( nyeste modeller). Er vel egentlig Dolby som svikter her?

Bare å se på omtaler om Sony oled tvr Dolby Vision har vært et problem siden A1.

Mangler lys styrken HDR 10 har. Lg sine Oled har samme lysstyrken på HDR 10 og Dolby Vision men svakere bilde flyt.

Lenke til kommentar

Bare å se på omtaler om Sony oled tvr Dolby Vision har vært et problem siden A1.

Mangler lys styrken HDR 10 har. Lg sine Oled har samme lysstyrken på HDR 10 og Dolby Vision men svakere bilde flyt.

Jeg så det på artikler om A1, men så trodde jeg at problemet var løst gjennom siste oppdatering fra DV.

Om jeg forstår deg riktig så gjelder dette alle kilder, og også på 2019 modellene?

Tydelig at du har satt deg mer inn i dette enn meg...tar gjerne imot en link ( slipper jeg googling)

Lenke til kommentar

Jeg så det på artikler om A1, men så trodde jeg at problemet var løst gjennom siste oppdatering fra DV.

Om jeg forstår deg riktig så gjelder dette alle kilder, og også på 2019 modellene?

Tydelig at du har satt deg mer inn i dette enn meg...tar gjerne imot en link ( slipper jeg googling)

Samme DV på alle Sony oled tvr desverre. Les opp på AVF eller AVS på brukerne der.

Vincent teoh har You tube videoer om fenomenet om du leter litt på HDTV test YouTube kanal.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ny statistikk fra igår viser at kun Island har høyre priser på lyd bilde og IT utstyr i hele EU. Kuriosit: Albania deler annen plass med Norge. Norge på delt 2. plass av 37 deltagere! ( verre at priser på varer og tjenester på ETT år har steget fra 43 til 55% over EU snittet. Igjen en stor og ny norsk skandale)

https://www.ssb.no/priser-og-prisindekser/statistikker/pppvare

Endret av monitor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...