Gå til innhold

laste ned Win 10 pro 1803 ISO?


Anbefalte innlegg

Jeg må reinstallere jobb PCen, men jeg får ikke brukt nyeste fra Microsoft, da det er av typen maskin som ikke støtter å bli oppdatert til 1809, slik at jeg må ha 1803 versjonen. 1809 får jeg tak i via MS selv, men ikke 1803 som jeg har funnet.

 

Noen som vet hvor jeg får tak i en trygg norsk versjon?

 

Har flere Windows 10 versjoner liggende fysisk her hjemme, men alle er Home, og jeg har kun lisens for Pro. Noen som vet om de inneholder alle versjoner, og det er lisens nøkkelen som velger versjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Der er ingen forandringer i kompatibilitet mellom de forskjellige buildene. Støtter maskinen din build 1803, så støtter den også 1809 og seneste 1903.

 

Verktøy for å laste ned en ISO fil til nyeste build, finner du her:

https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

 

Om det ikke er din PC, så bør du ikke tukle med den.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Der er ingen forandringer i kompatibilitet mellom de forskjellige buildene. Støtter maskinen din build 1803, så støtter den også 1809 og seneste 1903.

 

Verktøy for å laste ned en ISO fil til nyeste build, finner du her:

https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

 

Om det ikke er din PC, så bør du ikke tukle med den.

 

 

Da er det utrolig rart at den ikke vil oppdatere til 1809, og når jeg testet nyeste, så fikk jeg at den ikke er kompatibel.

Du kjenner vel til problemene MS hadde med 1809 oppdateringen pga de en del integrerte skjermkort fra Intel?

 

Denne PCen er en av de, derfor trenger jeg 1803 versjon, eller tidligere Win 10.

 

Og det er ikke noe problem at jeg fikler med jobb PCen heller, bedre det enn at vi må kjøpe ny. Null stress fra sjefen om det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ta å last ned nyeste image og ta en clean install.

Leste om at der var noen problem med skjermkort som har 3D fra AMD og 2D fra Intel, men slik bruker å løse seg når produsenten av kortet får laget ny driver.

Lenke til kommentar

Ta å last ned nyeste image og ta en clean install.

Leste om at der var noen problem med skjermkort som har 3D fra AMD og 2D fra Intel, men slik bruker å løse seg når produsenten av kortet får laget ny driver.

Sa at jeg testet det. Og det er ikke laget en ny driver som fikser det for min cpu. Mulig Intel sin egen siste driver funker, men får ikke installert den siden jeg får beskjed at jeg må hente fra Lenovo, hvor jeg har siste driver ifra.

 

Med ren installasjon, så blir man kvitt Levovo sin "lås" på maskinen

Lenke til kommentar

Har du WIM eller ESD filen for 1803 (Version:10.0.17134) liggende i PCen kan du lage ISOen selv med "ESD Decrypter for Windows 10"

https://www.intowindows.com/how-to-convert-install-esd-to-iso-file/

 

Send meg en PM om du ikke har ESD/WIM filen for 1803

Hvis det er innstallasjonsfilen fra oppdateringen, så er den nok ikke på maskinen lenger. Har slettet det jeg kan for å prøve å fikse maskinens treghet.

 

Mener å huske at MS har alle Win installasjonene på samme dvd/minnepenn, og det er lisensnøkkelen som angir versjon. Jeg har en minnepenn fra en annen maskin, retail home versjon på esken. Men vil ikke teste før jeg er sikker.

 

Den er fra i fjor, så enten 1709 eller 1803

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Sa at jeg testet det. Og det er ikke laget en ny driver som fikser det for min cpu. Mulig Intel sin egen siste driver funker, men får ikke installert den siden jeg får beskjed at jeg må hente fra Lenovo, hvor jeg har siste driver ifra.

 

Med ren installasjon, så blir man kvitt Levovo sin "lås" på maskinen

Dette er fordi du ikke har tatt noen clean install, men hele tiden bare oppgradert og dermed tatt med alle problemer videre til neste versjon.

Men hvis du ikke vil ta en clean install, så er det jo ditt valg.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Dette er fordi du ikke har tatt noen clean install, men hele tiden bare oppgradert og dermed tatt med alle problemer videre til neste versjon.

Men hvis du ikke vil ta en clean install, så er det jo ditt valg.

 

Hvis min CPU og dens integrerte GPU ikke er støttet av build 1809 og nyere, så vil jeg ved å starte en Clean install mest sannsynlig sitte med en maskin som ikke fungerer. Det gjør jeg ikke.

 

Derfor trenger jeg en installasjons fil som er 1803 eller eldre, slik at jeg får tatt en Clean install med den. Det gjør ingenting om jeg ikke får oppgradert videre, da det ikke er det jeg er ute etter. Men heller få litt mer fart i maskinen igjen i enkelte programmer som gjør at går tregt nå.

 

Får prøve den Syar2003 har sendt meg til helgen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvis min CPU og dens integrerte GPU ikke er støttet av build 1809 og nyere, så vil jeg ved å starte en Clean install mest sannsynlig sitte med en maskin som ikke fungerer. Det gjør jeg ikke.

 

Derfor trenger jeg en installasjons fil som er 1803 eller eldre, slik at jeg får tatt en Clean install med den. Det gjør ingenting om jeg ikke får oppgradert videre, da det ikke er det jeg er ute etter. Men heller få litt mer fart i maskinen igjen i enkelte programmer som gjør at går tregt nå.

 

Får prøve den Syar2003 har sendt meg til helgen.

Den er støttet. Det at oppgraderingen stoppet, er garantert noe annet.

Men du kan jo komme med en link som bekrefter at GPU delen i Intel sine prosessorer ikke lenger har støtte fra build 1809 og utover.

 

Jeg hadde en i5 4460 med intern GPU som fungerte utmerket på alle buildene. Ikke dermed sagt det finnes noen hardware som ikke lenger er støttet, men mellom to builder tviler jeg på det har skjedd.

 

Som en person med over gjennomsnittet interesse for Windows, så ville jeg garantert hørt om hvis det du hevder er fakta, men ikke noe ville gledet meg mer, enn en link som bekrefter dette.

Lenke til kommentar

Den er støttet. Det at oppgraderingen stoppet, er garantert noe annet.

Men du kan jo komme med en link som bekrefter at GPU delen i Intel sine prosessorer ikke lenger har støtte fra build 1809 og utover.

 

Jeg hadde en i5 4460 med intern GPU som fungerte utmerket på alle buildene. Ikke dermed sagt det finnes noen hardware som ikke lenger er støttet, men mellom to builder tviler jeg på det har skjedd.

 

Som en person med over gjennomsnittet interesse for Windows, så ville jeg garantert hørt om hvis det du hevder er fakta, men ikke noe ville gledet meg mer, enn en link som bekrefter dette.

https://support.lenovo.com/us/en/solutions/ht507291

 

https://forums.lenovo.com/t5/ThinkPad-T400-T500-and-newer-T/Upgrading-T520-to-Windows-10-fails-falls-short-on-Graphics/td-p/4230934

Funker ikke i det hele tatt med SB basert T520 (jeg har en). Har 1709 på den med forced installert hd graphics driver fra windows 8 på den. Eller så er det kun microsoft basis graphics med 1024 oppløsning. Brukes i labben på jobb (skikkelig arbeidshest etter den fikk SSD drives og 16GB ram)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg får tak i en trygg norsk versjon?

 

Har flere Windows 10 versjoner liggende fysisk her hjemme, men alle er Home, og jeg har kun lisens for Pro. Noen som vet om de inneholder alle versjoner, og det er lisens nøkkelen som velger versjon?

 

1. Når du lager en ISO/USB med Media Creation Tool må du velge språkversjon og om det skal være for 32-bit, 64-bit, eller begge. Home eller Pro avgjøres av produktnøkkelen når du installerer/oppgraderer.

 

2. Hvis du bruker en eldre versjon av Media Creation Tool, så får du en eldre versjon av OS'et lastet ned. [Det har i hvert fall vært slik, har jeg erfart.] Så hvis du kan få tak i Media Creation Tool for 1803, så kan du kanskje få laget deg det du trenger.

Lenke til kommentar

1. Når du lager en ISO/USB med Media Creation Tool må du velge språkversjon og om det skal være for 32-bit, 64-bit, eller begge. Home eller Pro avgjøres av produktnøkkelen når du installerer/oppgraderer.

 

2. Hvis du bruker en eldre versjon av Media Creation Tool, så får du en eldre versjon av OS'et lastet ned. [Det har i hvert fall vært slik, har jeg erfart.] Så hvis du kan få tak i Media Creation Tool for 1803, så kan du kanskje få laget deg det du trenger.

 

tilbake til ett spørsmål jeg har hatt her inne som ingen har svart på enda: Ligger ikke både home og pro på minnepennene som MS sender ut med Windows 10 som de selger?

 

Slik at jeg liggende som er eldre enn 1809, som da bør løse alt.

 

Fant denne som kanskje vil funke for punkt 2 fra deg: https://www.addictivetips.com/windows-tips/download-any-windows-10-build-media-creation-tool/

 

Fant en annen i går, hvor man bruker Edge og utvikler verktøy, og setter kompabiliteten til Safari, så fikk man opp alternativ hos MS til å velge versjon man ville laste ned, men kikk bare tilbake til 1809 versjonen.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

 

Fant en annen i går, hvor man bruker Edge og utvikler verktøy, og setter kompabiliteten til Safari, så fikk man opp alternativ hos MS til å velge versjon man ville laste ned, men kikk bare tilbake til 1809 versjonen.

 

Denne metoden virker kun en versjon bakover . Nå som 1903 nettopp er lansert i Mai , virker denne måten bakover kun til 1809.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...