Gå til innhold

TEST: Oculus Quest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd et par, det er gode greier. Selv bir jeg litt småsyk av VR, så ikke noe for meg uansett. Subnautica går fint på grunt vann, for å si det sånn (ikke quest-testet)

 

Husker jeg la inn et innlegg for et par-tre år siden om at VR er ræva sålenge man må ha ledninger i bakhodet. Det var visst ikke mulig å gjøre trådløst noen gang whatsoever. lol til deg, hvem du nå var.

Lenke til kommentar

Hvordan klarte dere å lage YouTube video av headsettet? Kan dere speile innholdet til en PC? Eller har den støtte for opptak?

 

Og synes dere også burde vise oss hvordan funksjonen;

"går du helt utenfor vil kameraene aktiveres og VR-verdenen vil erstattes av en litt tåkete variant av den virkelige verdenen. Kjempesmart!"

oppleves, istedenfor å bare friste om hvor bra dette var... :)

Lenke til kommentar

Så Gear VR med S9 eller S10 er altså bedre. Jeg er ikke imponert. 

GearVR er fortsatt bare 3dof og ikke 6dof slik som Quest. Den har dessuten ikke 6dof kontrollere slik som Quest. Dette har mye å si for den gode VR opplevelsen. Med en bedre chip ville den også blitt betydelig dyrere og ville vært vanskeligere å selge til "folk flest". Og ja + andre egenskaper Quest har i forhold til GearVR, IPD slider innebygd lyd, kameraer for å måle opp sone osv.

 

Du kan bare glemme å få de samme type spillene til gear VR som til Quest.

Lenke til kommentar

Har meir tru på at vi får VR-revolusjon når 4k/120fps blir prismessig akseptabelt for fleire enn di mest dedikerte. Quest med sine 72fps kan ikkje bli ein god opplevelse.

 

En VR revolusjon er vel når det er bra nok og noe hvermansen kan kjøpe til en fornuftig pris. Og den dagen 4K/120fps er noe hvermansen har så har enten VR klart å slå igjennom eller så har det igjen forsvunnet ifra markedet. 

 

Det er bare å ta et søk på "Oculus Quest reviews" på Google for å se at dette er nok VR revolusjonen "alle" har ventet på. Skjer det ikke nå så skjer det trolig ikke.

Lenke til kommentar

En liten feil i artikkelen:

"...da sensorene er ekstremt sensitive mot sollys, og kan bli ødelagt hvis de er i sollys for lenge."

 

Kamerasensorene utenpå headsettet tåler sollys, akkurat som et mobilkamera tåler sollys.

 

Det man derimot ikke skal vise mot sola, er fresnel-linsene som er inne i headsettet. (De som du ser gjennom)

Lenke til kommentar

 

 

Bortsett fra mobilprosessoren Snapdragon 835, som var å finne i flere toppmobiler i 2017

 

Så Gear VR med S9 eller S10 er altså bedre. Jeg er ikke imponert. 

Du må vite at mobilprosessoren i Quest bruker aktiv kjøling som gjør den mye mer effektiv, spillene på platformen er også skreddersydd for spesifikasjonene.

Lenke til kommentar

 

Har meir tru på at vi får VR-revolusjon når 4k/120fps blir prismessig akseptabelt for fleire enn di mest dedikerte. Quest med sine 72fps kan ikkje bli ein god opplevelse.

 

En VR revolusjon er vel når det er bra nok og noe hvermansen kan kjøpe til en fornuftig pris. Og den dagen 4K/120fps er noe hvermansen har så har enten VR klart å slå igjennom eller så har det igjen forsvunnet ifra markedet. 

 

Det er bare å ta et søk på "Oculus Quest reviews" på Google for å se at dette er nok VR revolusjonen "alle" har ventet på. Skjer det ikke nå så skjer det trolig ikke.

Tror nok dette blir en bestselger, har ikke prøvd vr før, men vurderer å kjøpe denne for å prøve det ut...

Lenke til kommentar

Tror nok dette blir en bestselger, har ikke prøvd vr før, men vurderer å kjøpe denne for å prøve det ut...

 

Alt ligger tilrette for at det skal bli en suksess ihvertfall. Det er bare å se på anmeldelser og ikke minst alle videoer som blir postet rundt omkring. Er litt som når Nintendo Wii kom og "alle" plutselig kunne spille og prøve noe nytt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...