Gå til innhold

Tesla iverksetter ekstreme sparetiltak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tek.no - Tester, guider, teknologi.

 

Jeg har fulgt dere lenge. Helt siden før hw.no og overklokking.no ble sammen.

 

For nærmere 10år siden leste jeg "<random-kjendis> hadde puppeproblem med bunaden" på VG og noe lignende på DB etter kort tid. Er dette nyheter? nei, men er dette viktig informasjon som hjelper livet mitt på noen som helst måte? nei! Derfor har jeg ikke besøkt portalene siden.

 

Nå leser jeg om et firma som må spare penger med en tabloid dopapirvridning. Er dette nyheter, tester, guider eller teknologi? virkelig dårlig redaktørarbeid.

 

Finner meg en annen plass som skriver om tester, guider og teknologi.

 

Haha... åfaen, jeg trodde (helt seriøst) jeg leste ITavisen nettopp, så jeg reagerte ikke videre på det :p

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Får si det igjen da; Tesla er ikke levedyktig og er borte vekk, evt kjøpt opp innen 2 år.

Elendig service, leveringer holder ikke mål, bilene taper snart (pris) konkurransen mot Hyundai, KIA og Škoda.

Kan sammenlignes med Hooters Air, for de som kjenner den historien.

Det hadde jo vært trist siden Tesla lager verdens beste biler. Overlegen på teknologi, rekkevidde, lading, kjøreegenskaper og brukeropplevelse.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Får si det igjen da; Tesla er ikke levedyktig og er borte vekk, evt kjøpt opp innen 2 år.

Elendig service, leveringer holder ikke mål, bilene taper snart  (pris) konkurransen mot Hyundai, KIA og Škoda.

Det sa "dere" i 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017 og i 2018 også EpOh9iA.png

Jeg har ikke sagt det så lenge, men ser poenget ditt. Jeg har sagt det siden august 2018, på bakgrunn av tallene de la frem da. De har, latterlig enkelt forklart, ikke inntekter som forsvarer alle kostnader med produksjon, ladestasjoner, frakt osv osv osv...

I tillegg er, og blir, konkurransen mye tøffere i nær fremtid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt det så lenge, men ser poenget ditt. Jeg har sagt det siden august 2018, på bakgrunn av tallene de la frem da. De har, latterlig enkelt forklart, ikke inntekter som forsvarer alle kostnader med produksjon, ladestasjoner, frakt osv osv osv...

I tillegg er, og blir, konkurransen mye tøffere i nær fremtid.

Sant det, men tipper både Tesla selv og investorene deres har betydelig mer erfaring enn deg på akkurat dette feltet.

Om de stadig spytter inn penger, så ser de gevinsten av det i det lange løp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Får si det igjen da; Tesla er ikke levedyktig og er borte vekk, evt kjøpt opp innen 2 år.

Elendig service, leveringer holder ikke mål, bilene taper snart (pris) konkurransen mot Hyundai, KIA og Škoda.

Kan sammenlignes med Hooters Air, for de som kjenner den historien.

Det hadde jo vært trist siden Tesla lager verdens beste biler. Overlegen på teknologi, rekkevidde, lading, kjøreegenskaper og brukeropplevelse.

Bra bil er det, men overlegen er jeg ikke enig i. Og smaken er fortsatt som baken. Tesla hypen er også i ferd med å dø ut.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke sagt det så lenge, men ser poenget ditt. Jeg har sagt det siden august 2018, på bakgrunn av tallene de la frem da. De har, latterlig enkelt forklart, ikke inntekter som forsvarer alle kostnader med produksjon, ladestasjoner, frakt osv osv osv...

I tillegg er, og blir, konkurransen mye tøffere i nær fremtid.

Sant det, men tipper både Tesla selv og investorene deres har betydelig mer erfaring enn deg på akkurat dette feltet.

Om de stadig spytter inn penger, så ser de gevinsten av det i det lange løp.

De har sikkert mer erfaring, men tipper dette er en "hail mary". Må ikke glemme at de som spytter inn penger i desperasjon (litt overdrevet) har mer å tape på at det IKKE går bra, så her er det alle mann på dekk. Så lenge skuta flyter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Får si det igjen da; Tesla er ikke levedyktig og er borte vekk, evt kjøpt opp innen 2 år.

Elendig service, leveringer holder ikke mål, bilene taper snart (pris) konkurransen mot Hyundai, KIA og Škoda.

Kan sammenlignes med Hooters Air, for de som kjenner den historien.

Det hadde jo vært trist siden Tesla lager verdens beste biler. Overlegen på teknologi, rekkevidde, lading, kjøreegenskaper og brukeropplevelse.

Bra bil er det, men overlegen er jeg ikke enig i. Og smaken er fortsatt som baken. Tesla hypen er også i ferd med å dø ut.

Brukeropplevelsen i TMX,som jeg har kunnskap om,er ikke på høyde med andre biler i denne prisklassen. Tenker da på generell opplevd kvalitet,synsinntrykk på materiell og produksjonshåndverk. Ellers enig mye annet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

 

Får si det igjen da; Tesla er ikke levedyktig og er borte vekk, evt kjøpt opp innen 2 år.

Elendig service, leveringer holder ikke mål, bilene taper snart (pris) konkurransen mot Hyundai, KIA og Škoda.

Kan sammenlignes med Hooters Air, for de som kjenner den historien.

Det hadde jo vært trist siden Tesla lager verdens beste biler. Overlegen på teknologi, rekkevidde, lading, kjøreegenskaper og brukeropplevelse.

Bra bil er det, men overlegen er jeg ikke enig i. Og smaken er fortsatt som baken. Tesla hypen er også i ferd med å dø ut.

Brukeropplevelsen i TMX,som jeg har kunnskap om,er ikke på høyde med andre biler i denne prisklassen. Tenker da på generell opplevd kvalitet,synsinntrykk på materiell og produksjonshåndverk. Ellers enig mye annet.

En bekjent har en TMX som han liker å skryte av og snakke om. Tar meg en tur til han i morgen så han får tilfredstilt Tesla pjattet sitt ?

 

Ellers vet jeg om andre som visstnok venter på en Tesla, men som ingen, inkl Tesla, vet hvor befinner seg. En dag er den ankommet Drammen, neste dag er den tilbake i Zeebrugge, Belgia. Deretter er den fortsatt i USA, et sted.

 

Men så lenge de har en Tesla i vente er det iallfall nok å snakke om.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tesla med Musk i front ser ikke ut til å drive bedrift på en trygg og forutsigbar måte slik som Wall Street og investorene liker at det skal gjøres. Samtidig så skremmer/irriterer/fornærmer de alle selskapene som tjener fett på billigproduserte drivstoffbiler og/eller drivstoff. Så det er nok mange som er interessert i å stikke så mange kjepper i hjulene på Tesla som mulig. For i det minste å forsinke dem litt. Den siste artikkelen fra ConsumerReports kan tyde på det samme. Full av feil... Tesla tar store sjanser og gjør store investeringer. Det øker sjansen for at ting kan gå galt men det øker også muligheten for en kjempegevinst. Jeg håper virkelig de får det til!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Får si det igjen da; Tesla er ikke levedyktig og er borte vekk, evt kjøpt opp innen 2 år.

Elendig service, leveringer holder ikke mål, bilene taper snart (pris) konkurransen mot Hyundai, KIA og Škoda.

Kan sammenlignes med Hooters Air, for de som kjenner den historien.

Det hadde jo vært trist siden Tesla lager verdens beste biler. Overlegen på teknologi, rekkevidde, lading, kjøreegenskaper og brukeropplevelse.

Lager verdens beste biler? Synes jeg hører et ekko fra iPhone eiere, lager verdens beste mobil telefoner.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...