Gå til innhold

Dst.exe filer - hva er det, og hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Betyr dette at du har skannet pc'en med Malwarebytes Anti Malware?

Ja. MAM finner ikke dst.exe, men får varsling med jevne mellom. Enkelte dager tar det av, kan få 10 varslinger etter hverandre. Da gjør jeg ikke noe spesielt. 

 

Følgende kommer også enten sammen med blokkeringsvarsel om dst.exe, eller alene (kanskje det kan si noe mer?)  

msconfig.exe 

Device\HarddiskVolume1 

\Device\Harddisk0\DR0

amddvr.exe %userprofile%\Videos

SynTPEnh.exe 

 

Øvrig tilleggsinformasjon: Jeg fullskanner regelmessig med antivirusprogrammet som følger med, innstallerer anbefalte oppdateringer med en gang og innstallerer kun det jeg stoler på. Har stort sett kun standardapper innstallert på PC. Har sikkert søk. 

Lenke til kommentar

Last ned frst til skrivebordet fra http://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/ (du skal velge 64-bit versjonen dersom pc'en kjører 64-bit Windows).

 

Start frst som administrator, ikke gjør noen endringer i instillinger og klikk Scan.

 

Post loggene som dukker opp når skanningen er ferdig.

PCen lar meg ikke laste ned dette, da den mener dette er farlig

Lenke til kommentar

Som tydeligvis ikke fungerer eller er utdatert, så det kan bare slå av med en gang.

Nei, den fungerer bra og standard antivirus skal være godt nok. Problemet ligger ikke i antivirusprogrammet, fordi den fanger opp dst og blokkerer den fra å gjøre endringer.

 

Har ikke vært noe mas om dst exe i det siste, så jeg avventer litt og ser om problem dukker opp igjen

Endret av Røsslyngen
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Oi, jeg har visst glemt å svare på denne. Jeg har plutselig ikke problemet lengre. 

Greia er at den har rettigheter, men finner(fant) ikke dst.exe-filene. Men nå har jeg ikke hatt problemet på en stund, dessverre har jeg gjort en del endringer samtidig så jeg vet faktisk ikke hva som fungerte. 

Lenke til kommentar

Vil bare si at HP- antivirus verktøy mest antagelig ikke er bedre enn hjelpen du kan få fra bleepingcomputer(dot)com.
Derimot hvis det funker for deg så funker det, men ble interessert i hvorfor det ville blokkert software fra bleepingcomputer.
Muligens fordi det ikke kjenner igjen signaturen på programmet, hva slags antivirus leverer HP ?
 

On 7/12/2019 at 1:19 AM, Røsslyngen said:

Antivirus, HP sin standard Edited July 12 by Røsslyngen

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...