Gå til innhold

Trump: Handelsavtale kan inkludere Huawei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men han sa jo Huawei svartelistingen handlet om sikkerhet. Med dette virker det nesten som at han lyver og han svartelistet Huawei for å bruke det som forhandlingskort i kommende samtaler med Kina? Hvem skulle trodd det. Utrolig at presidenten av USA bare kan lyve slik som det. Jeg var helt overbevist om at Huawei var en stor trussel for rikets sikkerhet nå jeg. Det er jo det han sa før, og USAs president er en mann man kan stole på. Hva skal en tro nå da?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Men han sa jo Huawei svartelistingen handlet om sikkerhet. Med dette virker det nesten som at han lyver og han svartelistet Huawei for å bruke det som forhandlingskort i kommende samtaler med Kina? Hvem skulle trodd det. Utrolig at presidenten av USA bare kan lyve slik som det. Jeg var helt overbevist om at Huawei var en stor trussel for rikets sikkerhet nå jeg. Det er jo det han sa før, og USAs president er en mann man kan stole på. Hva skal en tro nå da?

 

Å tro om att det handler om sikkerhet ene og alene er naivt. USA truer nå med å svarteliste bedrifter som skal jobbe med den nye gassledningen fra Russland til EU. Hva handler det om annet enn makt og innflytelse?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Men han sa jo Huawei svartelistingen handlet om sikkerhet. Med dette virker det nesten som at han lyver og han svartelistet Huawei for å bruke det som forhandlingskort i kommende samtaler med Kina? Hvem skulle trodd det. Utrolig at presidenten av USA bare kan lyve slik som det. Jeg var helt overbevist om at Huawei var en stor trussel for rikets sikkerhet nå jeg. Det er jo det han sa før, og USAs president er en mann man kan stole på. Hva skal en tro nå da?

 

Det er jo ikke mangel på folk som har poengtert at dette er veldig politisk motivert, og Trump er jo kjent for å gjøre alt for å få det som han vil.

 

Hvis det faktisk var så stor sikkerhetsrisiko ville det jo ikke være aktuelt å åpne handel med Huawei igjen, med mindre de gjør noen radikale endringer som fjerner dem fra kinesiske myndigheters innflytelse. Såvidt jeg kan se er det ikke noen reelle løsninger her som Huawei ikke allerede har tilbudt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men han sa jo Huawei svartelistingen handlet om sikkerhet. Med dette virker det nesten som at han lyver og han svartelistet Huawei for å bruke det som forhandlingskort i kommende samtaler med Kina? Hvem skulle trodd det. Utrolig at presidenten av USA bare kan lyve slik som det. Jeg var helt overbevist om at Huawei var en stor trussel for rikets sikkerhet nå jeg. Det er jo det han sa før, og USAs president er en mann man kan stole på. Hva skal en tro nå da?

 

Du er sarkastisk nå, ikke sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hadde blitt artig å sett kva som hadde skjedd viss Kina ein dag nappa ut Kontakta til Apple-fabrikkane med same argument berre for å vere like frekke.

 

Agreed!

Håper virkelig Huawei kommer levende ut av dette som mobilprodusent!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ganske skremmende å se på disse snørr-ungene som støtter Kina her, Kina ser jo Norge som en fiende mot deres land.

 

Hvis de som støtter Kina ikke er snørr-unger lengre, så er det voksne folk som roper hurra for kommunisme/diktatur her.

 

Veldig skremmende, er vel en god sak for PST dette her..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ganske skremmende å se på disse snørr-ungene som støtter Kina her, Kina ser jo Norge som en fiende mot deres land.

 

Hvis de som støtter Kina ikke er snørr-unger lengre, så er det voksne folk som roper hurra for kommunisme/diktatur her.

 

Veldig skremmende, er vel en god sak for PST dette her..

Haha hva legger du i dette? at de øsnker mer håndfast bevis? eller at Trump bruker Huawei som en brikk i et spill ? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rekner med at det einaste usa kan vurdere som farlig rundt huawei må være handel og vandel med iran, dvs brudd på sanksjoner som igjen kan sjåast på som brudd på sikkerhet osv. Spesiellt med tanke på at iran lenge har lege på lista over regime som står på kanten til å få seg ein usa-smekk eller det som verre er.

 

At usa skal greie å få ei betre avtale enn di hadde med kina er vanskelig å tru når man ser på premissa kina setter for all handel i kina. Samtidig vil toll være med på å rette opp noko av handelslekasjen for usa. Har heller ikkje noko tru på at verken usa eller kina vil selge seg billig, så einaste grunnen for at trump gir signal om at huawei kan få komme inn i varmen igjen beror nok på at huawei må ga samme vei som zte: legge seg flat for di nykker usa kjem opp med.

Lenke til kommentar

Skal ikke endre artikkelen da?

 

"Huawei hindrer amerikansk spionasje ved å ta markedsandeler, men vil de misbruke posisjonen på samme måte som USA?"

 

Er ikke noe som tyder på at huawei har gjort noe for Kina, men det er bevist at USA planter bakdører i produkter de eksporterer, f.eks. nettverksutstyr fra Cisco.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal vedde på at Donald kun er bekymret for at Huawei skal utkonkurrere Apple.

 

Huawei begynte faktisk å få større markedsandel enn Apple det siste året.

Men det som er rart er at han fortsatt lar samsung holde på slik de vil, de er jo heller ikke fra USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...