Gå til innhold

På tide å avvikle kongehuset?


Anbefalte innlegg

DirekteDemokrati skrev (På 28.5.2019 den 10.31):

Makt fordelingen er jo lik i USA, selv de minste statene har like mange seter som de store folkerike. (Aha folkeløse Alaska har like mye og si som Washington). Problemet er rå kapitalisme og korrupsjon. Noe et system med representanter med mye makt er veldig utsatt for.

 

Derfor jeg velger jeg har mer tro på direkte demokrati. Ikke like lett og kjøpe halve befolkningen som 1 grådig faen som har stukket 20 stk i ryggen for og komme dit han er i livet. Politikk avler ikke en bra type mennesker. 

 

Jeg ønsker ikke og konsentrere makt, jeg ønsker og fordele det.

Jo, det er kjempelett å kjøpe halve befolkningen.

Se på Fox News og hvor lett Russland har kjøpt det republikanske partiet og hele den politiske høyresiden i USA -- og da spesielt velgerene, som faktisk velger de mest korrupte politikerene.

Direkte demokrati er enda mer påvirkelig for propaganda, nettopp fordi folk flest ikke evner å sette seg inn i politiske spørsmål dypere enn hva populærlitteraturen forteller dem -- uten at det gjør at de har mindre sterke meninger om emnet enn folk som faktisk jobber med det.
Og Dunning-Kruger sørger for at de med minst kunnskaper er mest sannsynlig å faktisk stemme, mens mennesker med mer kunnskaper er mer sannsynlig å vurdere seg inhabile til å stemme fordi de ikke er sikker på hva som er riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kebab Kåre skrev (På 25.12.2019 den 23.58):

Nå som den siste "normale" av etterkommerne eller inngiftede er borte så er det stort sett bare tullinger igjen ( RIP Ari og all respekt til deg ) 
Ja da er det på tide å pakke sammen 
Gi de siste et rekkehus og en ok pensjon og frita hele gjengen fra sine verv.
Jeg gidder ikke dette sprøytet mer

Det er du som snakker sprøyt,jeg vil ikke at vi skal avikle kongehuset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det norske folk bør nok diskutere den påvirkningen kongehuset har på den norske befolkningen. Vi har jo allerede sett at mange hundre har ringt nødtelefoner for å fortelle at de også vurderer selvmord etter at Ari Behn gjorde det.

I tillegg til dette har man medlemmer med svært svake kognitive evner, personer som påstår de kan kurere kreft og få folk til å gjennoppstå fra døde, personer som fungerer som medium med engler og har påstått synske evner.

Dette er jo i all hovedsak vranglære fra vitenskapen og det er nok lite sannsynlig at store deler av befolkningen kan avfeie det som nettopp slik. De fleste vil heller, ut i fra lojalitet til kongehuset, være åpne for slike ideer.

Lenke til kommentar
Sandy Koufax skrev (På 29.12.2019 den 21.00):

Det norske folk bør nok diskutere den påvirkningen kongehuset har på den norske befolkningen. Vi har jo allerede sett at mange hundre har ringt nødtelefoner for å fortelle at de også vurderer selvmord etter at Ari Behn gjorde det.

I tillegg til dette har man medlemmer med svært svake kognitive evner, personer som påstår de kan kurere kreft og få folk til å gjennoppstå fra døde, personer som fungerer som medium med engler og har påstått synske evner.

Dette er jo i all hovedsak vranglære fra vitenskapen og det er nok lite sannsynlig at store deler av befolkningen kan avfeie det som nettopp slik. De fleste vil heller, ut i fra lojalitet til kongehuset, være åpne for slike ideer.

Teknisk sett var ikke Ari Behn en del av kongehuset (selv om hans barn er i arverekka) og shamen er ikke gift med Martha og er vell egentlig bare assosiert og ikke en del av familien. Marthas englesyn er nok ikke  vitenskapelig nei, men harmløst.

Disse hundre som ringte nødtelefonen ringte jo fordi de trengte hjelp, så i den forstand kan det i mange tilfeller være positivt. Da denne telefonsamtalen kan ha reddet deres liv. Men kongefamilien kan ikke klandres eller hylles for dette.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 5/23/2019 at 11:39 PM, Snikpellik said:

Liker krompen jeg. Potensielt Olav V-nivå der. Har ikke noe regnestykke, men kan det ikke tenkes at Norge går i pluss totalt sett på kongehuset, med turisme og alt den slags? Mener jeg så en artikkel på det for en stund siden.

Så du mener turistene kommer for å se på kongefamilien? Høres litt sprøtt ut. 

Lenke til kommentar

Sjaman Durek var i kirken under Ari Behn sin begravelse. Vi skal ikke se bort fra at han kan ha vært en årsak til at A.B tok selvmord, det måtte ha vært for tøft for ham stakkar når han så sjamanen sammen med Märtha og de tre døtrene under julegudstjenesten. Denne sjamanen har hevdet at han kan snu på atomer og vekke opp folk fra de døde. Han har også sagt at folk må skylde seg selv når de har fått kreft. På toppen av det hele har han hevdet at han og Märtha var Farao og Dronningen av Egypt i sine tidligere liv. Kongefamilien har ikke gjort godt nok arbeid for å kvitte seg med denne sjarlatanen og svindleren. Sist men ikke minst, når han var så utrolig frekk og dukket opp i A.B sin begravelse, er det spikeren i kisten for kongehuset.

sjaman durek.png

Endret av oab-1966
Lenke til kommentar

Jeg er ikke gammel nok til å vite hvordan Ari var som person, men jeg er gammel nok til at jeg fikk med meg kontroversene. Flott at det kom noe godt utav dødsfallet, men hypet max opp.

Martyr er feil ord, men jeg vil i den retningen.

Jeg tror folket fikk ekstra følelser for Ari fordi Martha faktisk er helt sinnsyk, og har funnet en helt loca mann som er indirekte skadelig for folk.

Jeg er pro kongehuset.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oab-1966 skrev (22 timer siden):

Sjaman Durek var i kirken under Ari Behn sin begravelse. Vi skal ikke se bort fra at han kan ha vært en årsak til at A.B tok selvmord, det måtte ha vært for tøft for ham stakkar når han så sjamanen sammen med Märtha og de tre døtrene under julegudstjenesten. Denne sjamanen har hevdet at han kan snu på atomer og vekke opp folk fra de døde. Han har også sagt at folk må skylde seg selv når de har fått kreft. På toppen av det hele har han hevdet at han og Märtha var Farao og Dronningen av Egypt i sine tidligere liv. Kongefamilien har ikke gjort godt nok arbeid for å kvitte seg med denne sjarlatanen og svindleren. Sist men ikke minst, når han var så utrolig frekk og dukket opp i A.B sin begravelse, er det spikeren i kisten for kongehuset.

sjaman durek.png

Tror du bør sjekke synet ditt, det der er ikke Durek..

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...