Gå til innhold

Tidscoach: Den største klagen er mangel på sammenhengende, uforstyrret tid [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig enig i punktene om å bli avbrutt.

 

Man mister tankerekken i jobben man holder på med, og motivasjonen for å gjøre en god jobb endrer seg raskt til "nå må jeg bare bli ferdig med denne oppgaven", og kvaliteten blir deretter.

 

En stor utfordring er å si ifra eller rett å slett å si nei.

 

Hva skal man gjøre når medarbeidere dukker opp ved siden av kontorplassen din og har spørsmål eller avklaringer ? Skal man bare vifte dem bort? Ignorere dem?

 

Man kan jo sette seg selv som "Busy" og "Do Not Disturb", eller legge inn møte med seg selv i møtekalenderen for å synliggjøre at man er opptatt, men nytter det? Tror nok de fleste kjenner seg igjen i at folk likevel avbryter jobben ved å stille opp rett ved siden av kontorpulten.

 

Det er nok dessverre slik at vi nordmenn gjerne vil hjelpe til og ikke være frekke eller avvisende. Og da sier vi ikke "du får komme igjen senere" eller "jeg er opptatt, tar kontakt når jeg er ferdig med disse oppgavene". Istedenfor avbryter vi det vi holder på med, håndterer den situasjonen som har dukket opp uoppfordret ved kontorplassen og så forsøker vi dykke inn i oppgavene igjen etterpå.

 

Dermed lander man fort på spørsmålet: "Hvordan kan vi gi beskjed på en grei måte at vi ikke vil bli forstyrret?"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...