Gå til innhold

Ny versjon av GOG Galaxy skal samle alle spillene dine på ett sted


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den funker sikkert helt greit, men jeg synes det er unødvendig å ha en slik klient i det hele tatt. Man trenger ikke noe mer enn installeringsfila til spillet.

 

I tillegg blir det fristende for GoG å gå over til en DRM-modell ala Steam der man må gå via klienten for å starte spillene sine - ikke veldig retrovennlig, da vi alle vet at disse klientene ikke vil være i drift for alltid. Av denne grunn kjøper jeg alltid PC-spill via GoG fremfor Steam om jeg har valget.

Lenke til kommentar

 

Si hva du vil, men slike klienter gjør oppdateringer mye enklere, og med Galaxy kan man enkelt rulle tilbake til en gammel versjon, hvis man f.eks. ikke liker den nye oppdateringen. Innstalleringer fungerer greit også. Jeg liker GOG Galaxy, så jeg kommer sikkert til å prøve den nye når den kommer.

 

Har ingen tro på at GoG kommer til å gå over på noen DRM-modell. De vet at DRM ikke fungerer.

https://www.gog.com/news/the_fck_drm_initiative

 

cf411bc186d69c4337da12a8edeade6950b27b7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gode nyheter, i hvertfall når framtiden ser dyster ut mtp at man må kjøpe spill på mange forskjellige plattformer. Nå som "ekslusivitetsavtaler" ser ut til å være det store...

 

Dette er da slik det alltid har vært, men jeg vil si det er langt mindre eksklusiver nå enn før. Tidligere hadde man konsollkrigen mellom Nintendo og Sega der hver hadde nærmest totalt forskjellige spillutvalg, mens PC-plattformen på sin side hadde sine helt egne titler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...