Gå til innhold

Panasonic stopper Huawei-leveranser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det kun jeg som mener det er rart dette ikke gjelder andre enn huawei?

Hva med alle andre bedrifter fra Kina?

Så vidt jeg vet er det "loven" i Kina som Trump er så redd for, og den måtte vel alle kinesiske firma følge likt med huawei?

 

Dette må da utgjøre ganske mange produkter, og en komplett stans for handel mellom Kina og USA?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er det kun jeg som mener det er rart dette ikke gjelder andre enn huawei?

Hva med alle andre bedrifter fra Kina?

Så vidt jeg vet er det "loven" i Kina som Trump er så redd for, og den måtte vel alle kinesiske firma følge likt med huawei?

 

Dette må da utgjøre ganske mange produkter, og en komplett stans for handel mellom Kina og USA?

 

Håper at Kina kontrer med noe som setter Trump på plass

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette forbudet må da få katastrofale følger for alle de selskapene som er nektet handel med Huawei?. Når de ikke lenger leverer varer til verdens andre største mobil produsent og alt annet de lager?.

En ny nummer to i slikt volum dukker jo ikke opp sånn over natta.

Ser at aksjene til de selskapene som er nektet handel har falt kraftig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo det gjør det. Det er nær sagt meget enkelt å lage en flat pekeskjermstelefon. Ikke blir de mye raskere, ikke blir de mer tekniske, eller brukbare. Avansen i toppsegmentet er det ikke så mye rift om, og hard konkurranse er det der allerede. Folk klarer seg med vanlig telefon, dithen teknologi dukker opp igjen farlig fort, og til en sannelig så rimelig penge. Ihvertfall i sammenligningen.

 

Mange om beinet, og volum er alt du trenger å gi dem. Hvis ikke Huawei får drive butikk er det selgers marked for alt mulig annet. Det finnes absolutt alt mulig annet hakk-i-hel. For å drive poenget, selv Fairphone, Dragonbox Pyra og Librem 5 overgår i tekniske finesser, og de respektive selskapene kunne ikke vært mye mindre.

 

Stiller seg litt annerledes hvis brettetelefon tar av, men telefonimarkedet representerer enda ikke et spenn derfra og ned. De største aktørene i den bransjen virker å ha fått annet å tenke på.

 

Når gjorde trump noe som helst fornuftig?

Stoppet TPP. Endret av Spetsnaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

USA har også før innført beskyttende tiltak mot egen industri. Jeg mener at de før en gang påsto at epler? fra Norge var subsidiert, eller lignende og påpekte motarbeidelse av fri handel. Slik Trump holder på nå, får man neste lyst til å bytte side. Jeg synes iallefall dette er klart urettferdig og skremmende. Vil tro det nå ikke er noen i Norge som tror på opprinnelige argument, spionering..

Lenke til kommentar

 

Er det kun jeg som mener det er rart dette ikke gjelder andre enn huawei?

Hva med alle andre bedrifter fra Kina?

Så vidt jeg vet er det "loven" i Kina som Trump er så redd for, og den måtte vel alle kinesiske firma følge likt med huawei?

 

Dette må da utgjøre ganske mange produkter, og en komplett stans for handel mellom Kina og USA?

 

Når gjorde trump noe som helst fornuftig?

Det at verden bare godtar at usa kan spionere på alt og alle men at kina ikke kan er for meg helt bak mål.

Jeg støtter ikkje kina i noe som helst, men det er ingen bevis på at noen bakdør i ett eneste huawei produkt, mens så å si samtlige amerikanske har.

Go figure

Ikke starta haugevis av nye kriger, slik Obama gjorde?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når gjorde trump noe som helst fornuftig?

Det at verden bare godtar at usa kan spionere på alt og alle men at kina ikke kan er for meg helt bak mål.

Jeg støtter ikkje kina i noe som helst, men det er ingen bevis på at noen bakdør i ett eneste huawei produkt, mens så å si samtlige amerikanske har.

Go figure

Joda.... alle kinesiske selskap burde vært bannlyst. Håper det skjer Endret av Morten Morten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det kun jeg som mener det er rart dette ikke gjelder andre enn huawei?

Hva med alle andre bedrifter fra Kina?

Så vidt jeg vet er det "loven" i Kina som Trump er så redd for, og den måtte vel alle kinesiske firma følge likt med huawei?

 

Dette må da utgjøre ganske mange produkter, og en komplett stans for handel mellom Kina og USA?

 

Huawei sammarbeider med myndighetene og militære. Det kan ha noe å si? Hvorfor skulle Trump være redd loven i Kina?

 

Kina har allerede lagt hindringer i veien for Apple på det Kinesiske markedet, så det er ikke så veldig synd på dem, er det?

Kina kan ikke takle en fullstending stans i handelen med USA, på samme måte som USA lett kan takle det.

Lenke til kommentar

Libya-krigen, Syria. Ellers har han sørget for drone drap i Pakistan, Jemen og Somalia.

 

Bruken av droner er gjort under Bush, Obama og Trump administration. At tallene er høyere for Obama enn Bush skyldes nok i hovedsak timing for når teknologien ble moden.

 

Trump har forøvrig sørget for at disse tallene ikke lenger er like transparente, så det kan bli vanskelig å sammenligne ytterligere. https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-03-06/trump-cancels-u-s-report-on-civilian-deaths-in-drone-strikes

 

Det er nok umulig å være president i USA uten få noen liv på samvittigheten.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...