Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows Update fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Har et småalvorlig problem med PCen her, og etter noen timer med feilsøking er jeg fortsatt ikke nærmere noen løsning.

 

Windows Update sitter helt fast. På de aller fleste oppdateringene sier den "Install error 0x800703e3", og de som krever omstart sier "update failed, uninstalling" eller noe slikt. Skulle oppdatere skjermkortet i dag, valgte clean install, og installeren fjernet rett og slett den eksisterende driveren, og ga meg en "install failed" på den nye.

 

Prøvde litt forskjellige fixes uten hell, og tenkte at jeg forsåvidt kunne reinstallere Windows. Lastet ned Media Creation Tool, ventet en liten evighet, og..."Windows 10 installation failed". Prøvde en gang til, clean install denne gangen, med samme resultat.

 

Jeg sitter altså med en PC som verken får oppdateringer eller har et fungerende skjermkort, og aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Tenkte å traske bort på Elkjøp og kjøpe minnepinne og kabeltastatur (bruker BT nå) og i verste fall installere Ubuntu, men vil jo helst slippe det.

 

Hadde satt stor pris på innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formaterte du ikke C disken når du skulle installere windows på nytt i og med at du fortsatt har windows installert etter du fikk installation failed?

 

Kan hende harddisken din holder på å feile.

 

Er selvsagt en mulighet, men det er en relativt ny SSD, og har ikke hatt noen problemer med den. 99,9% sikker på at det er noe feil i Windows et sted, men har ikke kompetanse til å vurdere hvor.

 

Jeg ba Windows slette alt under resetting, men jeg tenker den først installerer og så sletter den gamle installasjonen etter utført jobb.

Lenke til kommentar

Da er det ikke clean install. Du må lage en bootable USB med windows på, boote fra denne, formatere og partisjonere disken du vil ha windows på også installere den.

 

Windows 10 tilbyr en 'intern' clean install, var altså det jeg har prøvd på. Installasjon fra USB har jeg ikke fått prøvd ennå. Hadde håpt å unngå det.

Lenke til kommentar

Windows 10 tilbyr en 'intern' clean install, var altså det jeg har prøvd på. Installasjon fra USB har jeg ikke fått prøvd ennå. Hadde håpt å unngå det.

Ja, jeg har Google litt og det finnes jo alternative løsninger. Men spørs hvor trygg du er på å gjennomføre dette alene.

https://www.zdnet.com/article/windows-update-failed-here-are-10-fixes-you-can-try/

 

Eventuelt kan du og sjekke hvordan harddisken er med "CrystalDiskInfo"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...