Gå til innhold

Telia hat stengt ned enda mer 3G900


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo såvidt jeg skjønner veldig forståelig fra Telias side, da. Det koster mye å drifte slike nett, og fremstår som en stor utgift, særlig der det er et synkende fåtall som benytter seg av nettet. 

 

Samtidig får vi jo stadig nyere teknologi, og 4G tar jo på mange måter over for 3G - snart kommer 5G, i tillegg.

 

Hvordan gjør Telenor det her egentlig? og Ice? 

Lenke til kommentar

Hvis du ser på dekningskartet til Telia, og velger 3G, ser du at det er store områder uten dekning. Fakta er at mange senderne var stengt ned lenge før Telia annonserte at de skulle stenge 3G-nettet. Indre Østfold har fungert som testområde for 3G-stengning, uten at kundene  ble informert.

Lenke til kommentar

Det er jo såvidt jeg skjønner veldig forståelig fra Telias side, da. Det koster mye å drifte slike nett, og fremstår som en stor utgift, særlig der det er et synkende fåtall som benytter seg av nettet. 

 

Samtidig får vi jo stadig nyere teknologi, og 4G tar jo på mange måter over for 3G - snart kommer 5G, i tillegg.

 

Hvordan gjør Telenor det her egentlig? og Ice? 

Telenor gjør det samme som Telia. ICE har ikke 3G-nett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

De fleste telefoner jeg har hatt bryter samtalen istedet for å hoppe fra 3G til 2G om signalene blir borte, mon tro om nedstengingen blir et problem rundt forbi?

Forøvrig har jeg nå kun telefoner med VoLTE, og det funker fantastisk.

Lenke til kommentar

Jeg opplever merkelig nok å ha data tilgang via 3G, men jeg får kun tale på 2G. Det tar opp til 30 sekunder før jeg får opprettet en samtale nå. For meg er det krise om det skjer noe akutt via jobb. Da er jeg avhengig av at ambulanse er på stedet innen 5-10 minutter. 30 sekunder oppkoblingstid kan ikke være en del av dette. Ny telefon bestilles.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...