Gå til innhold

Kundene raser mot DNB: Enkelte har fått tømt kontoene i helgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker at det er rett og rimelig å bli litt pissed på DnB. Etter tur med familien på hotell i Arvika i helga, så har DnB ranet kontoene våres totalt. Jeg er pr nå nesten 5000 i minus, og fruen er 3000 i minus.

 

Så ja, kontoene er tømt for alle midler pga DnB....

Lenke til kommentar

Jeg tenker at det er rett og rimelig å bli litt pissed på DnB. Etter tur med familien på hotell i Arvika i helga, så har DnB ranet kontoene våres totalt. Jeg er pr nå nesten 5000 i minus, og fruen er 3000 i minus.

 

Så ja, kontoene er tømt for alle midler pga DnB....

 

Da var det med andre ord ikke mye å gå på fra før? Antar dere har buffer kontoer inntil DnB fikser denne brøleren

Lenke til kommentar

Aha så da var det ikke bare jeg som så dobbelt. Ok, da avbestiller jeg legetimen.

 

For meg var det bare snakk om ca 1200,- og det er fremdeles dekning på konto til DNB for rota seg til å tilbakeføre til disponibel saldo.

 

Jeg har full forståelse for sinnet og frustrasjonen. Om jeg hadde stått i en situasjon hvor banken min har belastet meg dobbelt opp og jeg ikke hadde penger igjen til å leve av frem til det ble fikset... vel de hadde fått høre det.

Lenke til kommentar

Da var det med andre ord ikke mye å gå på fra før? Antar dere har buffer kontoer inntil DnB fikser denne brøleren

Det samme slår meg. Har virkelig folk ingenting i buffer til uforutsette utgifter? Om ikke annet, så kan det i hvert fall hende at de lærer litt av dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det samme slår meg. Har virkelig folk ingenting i buffer til uforutsette utgifter? Om ikke annet, så kan det i hvert fall hende at de lærer litt av dette.

Virker som det er veldig mange som lever fra lønning til lønning å sløser i vei i stedet for å stramme inn en periode å legge seg opp en buffer. Greier man å sette av 5000 i mnd har man lagt seg opp 60000 på 12 mnd.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk er kunder i den banken der.

Ja det er merkelig, det finnes da banker i Norge som klarer dette rimelig greit, og som i tillegg omtrent aldri har nedetid.  I DnB oppleves nedetid og denne type problemer som dagligdags. At DnB er den største banken i Norge, må skyldes gamle penger og antikvarisk kundelojalitet.

Lenke til kommentar

Virker som det er veldig mange som lever fra lønning til lønning å sløser i vei i stedet for å stramme inn en periode å legge seg opp en buffer. Greier man å sette av 5000 i mnd har man lagt seg opp 60000 på 12 mnd.

Jepp, sparing er tydeligvis fryktelig vanskelig. Ikke rart at forbrukslån er kjempebutikk...

 

En buffer på et par månedslønninger, så takler man det meste av uforutsette ting som oppstår.

Lenke til kommentar

For de som er på ferie i utlandet: ja, dette er nok veldig kjipt, men må dessverre nesten si det er fortjent hvis dere er tomme for cash allerede...

 

1. Som flere nevner, ikke dra på ferie uten dobbel buffer. Drar dere på ferie med max 5000 kr totalt, så søk økonomisk rådgivning og avvent ferie.

2. Ikke tilknytt hele livet til kun en bank. Vær medlem av minst to forskjellige banker som igjen ikke bruker mange av samme tjenester i bakgrunn

3. Sørg for å ha visa kreditt-/masterkort (og ikke brukt opp før dere drar på ferie). Selv om masterkortet er fra DnB så har dette sannsynligvis dekning på godt 20 000kr+ som betyr at dere har godt 10K (med dobbelt trekk) som kan brukes.

 

Ellers ville jeg også styrt unna DnB med alt av tekniske problemer de har hatt siste årene.

Lenke til kommentar

Shit happens. Jeg er generelt fornøyd med DNB, etter å ha vært kunde i mange år. Panama Papers var en skrape i lakken, men det var ikke alvorlig nok til at jeg byttet bank. 
De fjolsene som mener Apple Pay er viktig nok til å bytte bank ler jeg bare av. 

 

Og sånt som dette skjer i alle banker, det er bare langt større font i avisene jo større bank det er.

 

Og ja, til og med banker anbefaler at man alltid har med to kort knyttet til forskjellige kontoer. (Og helst forskjellige betalingsselskaper - Visa og MC.) Men det fristiller jo ikke DNB noe mer enn hvis Flickr mister alle bildene dine og påpeker at du burde ha tatt backup.

Endret av Shruggie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...