Gå til innhold

Planlagt inkalling i januar


Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg er planlagt inkalt til førstegangstjeneste i januar 2020. Er ferdig med videregående til sommeren og har søkt videre utdanning.

Hva skal jeg gjøre egentlig? Starte skole og søke om utsettelse i forsvaret? Eller ikke gå på skole men drive dank i et halvt år, gå i førstegangstjeneste og drive dank et halvt år til? Hva om jeg ikke blir sikkerhetsklarert engang og har derfor kastet bort et helt år for ingenting?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kommer inn på en skole du ønsker å gå på. Så sender du inn bekreftelse på at du har kommet inn og at du søker utsettelse på førstegangstjeneste. 

Du vil nokså sikkert få utsettelse. 

Hvis du ønsker å fullføre førstegangstjeneste. Så kan du ring de og høre om de har er åpne plass for deg i et tidligere innrykk (kan bli helt annen gren enn hva du er innkalt inn til i januar, bare så du er klar over det).

Er du heldig så kan du få innrykk allerede i sommer eller tidlig høst. Derfor minimalt med dank. Eller så kan du få før jul en gang kanskje. Dermed litt mindre dank. 

Er opp til deg om du vil gå skole (du må da komme inn og få studieplass, hjelper å vise til noe konkret) eller om du vil fullføre førstegangstjenesten. Og med det prøve å spørre forsvaret om de har plass til deg i tidligere innrykk.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...