Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor henviste ikke legen meg videre til spesialist?


Anbefalte innlegg

Hei! 

Dette er egentlig mest ut av nysgjerrighet. Var hos legen for noen måneder siden angående en meniskrift. Fikk kun beskrevet "hvor" den er (dvs. mange fancy anatomiske begreper, rapport fra radiolog), og det sa ikke så mye om hva slags type meniskrift det var. Har i senere tid funnet ut hva slags det var, og ja, jeg vet at vi har kommet dit at "menisken trenger som regel ikke operasjon", men denne typen rift er den som "alltid" trenger operasjon.

(skal jeg tro nettet da, prøver jo såklart å være kritisk, men de fleste kildene sier det samme; "It almost always requires surgery for a few reasons. On one hand, it doesn't heal on its own. Also, it often flips into the center of the knee and blocks knee motion. ", som er det som skjedde meg meg).

 

Kanskje legen ikke helt skjønte hva slags type rift det var pga. radiologen kun hadde beskrevet omfanget av rupturen, og ikke typen?

 

Det bare irriterer meg fordi suksessen til operasjonen avhenger av "ferskheten" på skaden, pluss at menisken/det andre i kneleddet får jo en del slitasje av at jeg måtte gå rundt med noe som satte seg fast inne i kneleddet; som jo kunne vært unngått... Så hadde jeg fått det fikset med en gang så hadde prognosene vært en del bedre. Når jeg gikk til legen så rapporterte jeg smerter og ikke bedring over flere måneder, også derfor jeg synes det er rart jeg ikke ble henvist til ortoped/en knespesialist med en gang. 

 

Koster det mye å henvise videre? Har allmennleger rett og slett for lite kompetanse på slike skader? (som jo er forståelig, men er ikke det enda bedre grunn til å henvise videre eller høre med noen med peiling?)

 

 

 



Anonymous poster hash: 4363e...fa2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...