Gå til innhold

Storebrand-kunder får tilgang til Apple Pay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge FitbitPay fungerer så driter jeg i applepay, google pay, samsung pay, altmulig annet pay.

Og jeg tenker det samme om FitbitPay. Hvorfor ikke bare glede seg over at det går fremover, og flere banker støtter teknologien, istedet for å kun se 10cm foran nesa si og kun det som angår en selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det hjelper lite så lenge butikkene ikke følger etter og skaffer seg betalingsterminal som støtter dette....

 

 

Her I Australia så er NFC basert betaling så utbredt at jeg bruker minibanken kansje 1 gang i måneden.... Det eneste som mangler er kortterminaler på selve bensinpumpene.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det hjelper lite så lenge butikkene ikke følger etter og skaffer seg betalingsterminal som støtter dette....

 

Alle butikker må ha oppdatert sine terminaler innen utgangen av året mener jeg å ha lest ett sted...

Alle butikker må aktivere NFC innen utgangen. De fleste kommer nok til å aktivere i løpet av sommeren. Butikkene (større kjeder) drøyer så lenge som mulig virker det som, er en telefon til terminal levrandøren for å aktivere det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle butikker må aktivere NFC innen utgangen. De fleste kommer nok til å aktivere i løpet av sommeren. Butikkene (større kjeder) drøyer så lenge som mulig virker det som, er en telefon til terminal levrandøren for å aktivere det.

Håper dette stemmer. Hadde vært sykt digg!

Lenke til kommentar

 

Alle butikker må aktivere NFC innen utgangen. De fleste kommer nok til å aktivere i løpet av sommeren. Butikkene (større kjeder) drøyer så lenge som mulig virker det som, er en telefon til terminal levrandøren for å aktivere det.

Håper dette stemmer. Hadde vært sykt digg!

Skal stemme det ja. Synes å huske at dagligvare forretningene sliter visst med å integrere fordelsprogram som Trumf, Æ og Coop osv. i NFC løsningene, spesielt Apple/Google Pay, da den genererer ett nytt kort nummer hver gang, som ikke lar deg gjøre betalingen på samme måte.

Lenke til kommentar

 

 

Alle butikker må aktivere NFC innen utgangen. De fleste kommer nok til å aktivere i løpet av sommeren. Butikkene (større kjeder) drøyer så lenge som mulig virker det som, er en telefon til terminal levrandøren for å aktivere det.

Håper dette stemmer. Hadde vært sykt digg!

Skal stemme det ja. Synes å huske at dagligvare forretningene sliter visst med å integrere fordelsprogram som Trumf, Æ og Coop osv. i NFC løsningene, spesielt Apple/Google Pay, da den genererer ett nytt kort nummer hver gang, som ikke lar deg gjøre betalingen på samme måte.

Coop kan du bruke uavhengig av hva du betaler med. Der har du eget medlemskort, eller du kan skanne appen i kassene så får du fordelen din på handelen. Æ etc. er nok derimot verre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv er jeg noget skeptisk til at betaling flyttes fra BankAxcept til Visa. Dette vil føre til høyere utgifter for butikkene grunnet gebyrene, og sjelden har jeg sett at butikker tar en ekstra kostnad uten at denne føres tilbake til kunden på ett eller annet tidspunkt.

 

Og, dette vil utgjøre en god del etter hvert som flere benytter seg av disse mulighetene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg forstår at butikkene utsetter dette fordi transaksjonskostnadene blir skyhøye i forhold til når man betaler med bankaksept/vanlig bankkort.

Som en følge av dette må man regne med prisøkning.

Kanskje er Vipps rundt hjørnet med en mindre kostbar løsning?

Lenke til kommentar

Hvis handlekurven min på Rema kanskje blir 3 kr dyrere så er det helt greit for meg. Det å slippe å tenke på å ta med bankkortet er verd prisøkningen.

Betalte nettopp 25 tusen med klokka for service på bilen og det føltes faktisk litt mindre smertefullt å betale på denne måten! ?

Lenke til kommentar

Coop kan du bruke uavhengig av hva du betaler med. Der har du eget medlemskort, eller du kan skanne appen i kassene så får du fordelen din på handelen. Æ etc. er nok derimot verre.

Du kan scanne Æ appen i kassa på samme måte som coop appen men jeg mener at det blir helt meningsløst å måtte dra opp en app på mobilen bare for å slippe å dra kortet.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

DnB visa er mulig å legge til i Google Pay nå, har vært det noen uker. Testet i butikk, funker perfekt. Har ikke sett noen offisiell lansering av dette, så mulig at det bare er i en testfase enda.

 

Testet nå. Kommer mye lenger enn jeg har gjort tidligere. Men får en feilmelding om at "noe ikke stemmer, dobbeltsjekk informasjonen og prøv igjen" . Ser ut som det er noe på gang.

Lenke til kommentar

Testet nå. Kommer mye lenger enn jeg har gjort tidligere. Men får en feilmelding om at "noe ikke stemmer, dobbeltsjekk informasjonen og prøv igjen" . Ser ut som det er noe på gang.

Mulig at det bare er noen kort som er klargjort enda, fikk fullført prosessen med kortet mitt.

post-327204-249776_thumb.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...