Gå til innhold

Spillere melder om flere feil World of Warcraft Classic – men det var bare sånn spillet var for 13 år siden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hah.. Det er en grunn til at jeg aldri var gira på "Classic".

 

Been there, done that.. Det var gøy på sin tid, men det var hovedsaklig fordi hvert eneste øyeblikk var magisk fordi jeg var ny til hele sjangeren.

 

Kan ikke gjenskape den følelsen ganske enkelt fordi jeg er ikke en 15 år gammel gutt med lite erfaring innad PC spilling utenom CS og Command & Conquer lenger..

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hva slags fremtid har Classic WoW? Det er så clunky og utdatert etter dagens standard at det ikke har nubbesjans til å fenge noen ny yngre generasjon med spillere og målgruppen er hovedsaklig bare folk som ikke greier ta av seg nostalgiabrillene å som i de fleste tilfeller har så drastisk forandrede liv i dag sammenlignet med når de spilte Classic i barndommen/tenårene at de har ikke mulighet til å sitte å kaste bort timesvis hver dag på å grinde det uansett å heller ikke vil kunne oppleve spillet slikt det var for 15 år siden. Den tiden er rett og slett over.

 

Selv de mest hardcore classic-fanboysa kommer til å bli så dritt lei av å grinde det samme contentet om og om igjen til slutt at de slutter spille, å på et eller annet tidspunkt føler vel Blizzard at de må oppgradere Classic til Burning Crusade for å tilføre noe "nytt" til spillet og trekke tilbake spillere, som igjen bare vil føre til nye problemer og splittet brukerbase med en gjeng som ikke vil at Classic skal få expansions og en som vil det, og her finnes det ingen enkel løsning uten at noen taper på det og blir forbanna.

Endret av XtaZ
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva slags fremtid har Classic WoW? Det er så clunky og utdatert etter dagens standard at det ikke har nubbesjans til å fenge noen ny yngre generasjon med spillere og målgruppen er hovedsaklig bare folk som ikke greier ta av seg nostalgiabrillene å som i de fleste tilfeller har så drastisk forandrede liv i dag sammenlignet med når de spilte Classic i barndommen/tenårene at de har ikke mulighet til å sitte å kaste bort timesvis hver dag på å grinde det uansett å heller ikke vil kunne oppleve spillet slikt det var for 15 år siden. Den tiden er rett og slett over.

 

Selv de mest hardcore classic-fanboysa kommer til å bli så dritt lei av å grinde det samme contentet om og om igjen til slutt at de slutter spille, å på et eller annet tidspunkt føler vel Blizzard at de må oppgradere Classic til Burning Crusade for å tilføre noe "nytt" til spillet og trekke tilbake spillere, som igjen bare vil føre til nye problemer og splittet brukerbase med en gjeng som ikke vil at Classic skal få expansions og en som vil det, og her finnes det ingen enkel løsning uten at noen taper på det og blir forbanna.

 

Så du liker det ikke og dermed er det bare nostalgifaktor? Fuck off med den innsnevra tankegangen. Selv er jeg på gjerdet om hele greia, men jeg er ikke dum nok til å komme med sånn idiotiske påstander. Endret av Stormwolf
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Null motargumenter kommer du ikke langt med så mitt innlegg er rimelig mye mer gjennomtenkt enn det patetiske utspillet du kommer med.

 

Å jo, dette står på nostalgi å lite annet. Magien med å spille WoW i 2004 var for de fleste ikke bare spillet i seg selv, men det at man var yngre, hadde lite bekymringer og forpliktelser med masse fritid å kunne sitte oppe til langt på natt å spille et nytt, spennende og på den tiden rimelig banebrytende MMO med kompiser i samme situasjon. Dette kan ikke gjenskapes i dag hvor folk er 15 år eldre å de fleste har koner, unger og jobb til tross for at spillet i seg selv er 100% identisk. Du er rimelig dum om du tror noe annet.

 

Fakta.

 

Når det har offisiell release så kommer forøvrig WoW-forumene til å eksplodere av klagetråder fra folk som vil ha alt mulig i spillet endret enten det er dårlig spilldesign, mekanikker eller mangel på QoL, og artikler som denne er bare så vidt starten og allerede bevis på at ting ikke er så bra man husker det var.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Null motargumenter kommer du ikke langt med så mitt innlegg er rimelig mye mer gjennomtenkt enn det patetiske utspillet du kommer med.

 

Å jo, dette står på nostalgi å lite annet. Magien med å spille WoW i 2004 var for de fleste ikke bare spillet i seg selv, men det at man var yngre, hadde lite bekymringer og forpliktelser med masse fritid å kunne sitte oppe til langt på natt å spille et nytt, spennende og på den tiden rimelig banebrytende MMO med kompiser i samme situasjon. Dette kan ikke gjenskapes i dag hvor folk er 15 år eldre å de fleste har koner, unger og jobb til tross for at spillet i seg selv er 100% identisk. Du er rimelig dum om du tror noe annet.

 

Fakta.

 

Når det har offisiell release så kommer forøvrig WoW-forumene til å eksplodere av klagetråder fra folk som vil ha alt mulig i spillet endret enten det er dårlig spilldesign, mekanikker eller mangel på QoL, og artikler som denne er bare så vidt starten og allerede bevis på at ting ikke er så bra man husker det var.

 

Viss dagens wow (bfa nå) forblir så jævla dårlig så tror eg absolutt classic har noe å by på annet enn bare nostalgi. Mange har fortsatt 10år med wow under belte, og det er sårt vanskelig å gi slipp på en slik serie, selv om man ønsker. Tror classic kan være noe å spille på viss man får en dårlig expansion slik som WoD/BfA har vært. Eg ser for meg at folk spiller classic som en "alt", og gjerne med folk fra samme guildet. 

 

Så der var motargumentene. 

Lenke til kommentar

Hva slags fremtid har Classic WoW? Det er så clunky og utdatert etter dagens standard at det ikke har nubbesjans til å fenge noen ny yngre generasjon med spillere og målgruppen er hovedsaklig bare folk som ikke greier ta av seg nostalgiabrillene å som i de fleste tilfeller har så drastisk forandrede liv i dag sammenlignet med når de spilte Classic i barndommen/tenårene at de har ikke mulighet til å sitte å kaste bort timesvis hver dag på å grinde det uansett å heller ikke vil kunne oppleve spillet slikt det var for 15 år siden. Den tiden er rett og slett over.

 

Selv de mest hardcore classic-fanboysa kommer til å bli så dritt lei av å grinde det samme contentet om og om igjen til slutt at de slutter spille, å på et eller annet tidspunkt føler vel Blizzard at de må oppgradere Classic til Burning Crusade for å tilføre noe "nytt" til spillet og trekke tilbake spillere, som igjen bare vil føre til nye problemer og splittet brukerbase med en gjeng som ikke vil at Classic skal få expansions og en som vil det, og her finnes det ingen enkel løsning uten at noen taper på det og blir forbanna.

 

 

De fleste av feilene som ikke var feil kommer av at folk er vant med private Blizzlike servere.

 

Det største problemet med BFA og retail WoW er at det sosiale som jo burde være den største grunnen til å spille et MMO glimrer med sitt fravær. Spilte med noen venner på retail og sluttet vel etter et par uker, spilte med de samme på Nostalrius og vi holdt det vel gående fram til level 60 da var det nærmere 100.000 aktive spillere på en server før serveren ble lagt ned. I vanilla er jo det sosiale faktisk en faktor, finne folk og bli kjent med nye spillere for å ta ned elites/bosser osv. Ingen LFG knapp, man kan jo heller spille et singelplayer spill isåfall. Samtidig har jeg personlig alltid syntes det var mer morro med spill der hver encaunter er mer enn ren grinding av mobs.

 

Kommer jeg til å spille WoW Classic i mange år? Lite trolig, men dette gjelder alle spill, fra Dota og LoL til Battlefield og Starcraft så pleier jeg ikke å sitte med et spill alt for lenge. Men fra min tid i Nostalrius er WoW Classic et mye mer interessant spill enn hva Retail er som jo egentlig kunne vært Singelplayer spill med NPCs som spammer en chat boks og blir med i raid gruppen.

Lenke til kommentar

Null motargumenter kommer du ikke langt med så mitt innlegg er rimelig mye mer gjennomtenkt enn det patetiske utspillet du kommer med.

 

Å jo, dette står på nostalgi å lite annet. Magien med å spille WoW i 2004 var for de fleste ikke bare spillet i seg selv, men det at man var yngre, hadde lite bekymringer og forpliktelser med masse fritid å kunne sitte oppe til langt på natt å spille et nytt, spennende og på den tiden rimelig banebrytende MMO med kompiser i samme situasjon. Dette kan ikke gjenskapes i dag hvor folk er 15 år eldre å de fleste har koner, unger og jobb til tross for at spillet i seg selv er 100% identisk. Du er rimelig dum om du tror noe annet.

 

Fakta.

 

Når det har offisiell release så kommer forøvrig WoW-forumene til å eksplodere av klagetråder fra folk som vil ha alt mulig i spillet endret enten det er dårlig spilldesign, mekanikker eller mangel på QoL, og artikler som denne er bare så vidt starten og allerede bevis på at ting ikke er så bra man husker det var.

 

Trenger lite motargumenter. Se på runescape og osrs versjonen. De har gjenskapt den og guess what? Det er fler spillere enn noen gang der og det bare øker lol. Er ikke nostalgien men mer communityen og at devsa har et mye bedre samarbeid med fansen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er akkurat dette jeg har sagt i årevis. Folk har en sterk tendens til å huske kun det de vil huske. Ta for eksempel Final Fantasy VII. "Alle" regner det som et av de beste i serien, og "alle" er hypet på remaken. Hvorfor er det da så få som husker hvor ræva mange deler av spillet var?

 

Vi snakker faktisk et spill fra 1997 her. Det var bra på den tiden, men sjangeren har gjort noen solide steg forover siden da, så jeg tror mange kommer til å bli skuffet over remaken. Remaken av Resident Evil 2 fungerte helt fint, men det er i hovesak fordi det føles som et modene spill. Hadde de beholdt det låste, isometriske kameraet og "tank controls" ville saken nok vært en annen.

 

Å ha fiender som tar en evighet å spawne i WoW Classic er ille nok, men ikke glem at man som regel måtte drepe 20+ fiender for å få tre eller fire gjenstander man trengte, som poter osv. Det er en grunn til hvorfor spill i dag kun trenger et visst antall fiender, og sjelden særlig mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Null motargumenter kommer du ikke langt med så mitt innlegg er rimelig mye mer gjennomtenkt enn det patetiske utspillet du kommer med.

 

Å jo, dette står på nostalgi å lite annet. Magien med å spille WoW i 2004 var for de fleste ikke bare spillet i seg selv, men det at man var yngre, hadde lite bekymringer og forpliktelser med masse fritid å kunne sitte oppe til langt på natt å spille et nytt, spennende og på den tiden rimelig banebrytende MMO med kompiser i samme situasjon. Dette kan ikke gjenskapes i dag hvor folk er 15 år eldre å de fleste har koner, unger og jobb til tross for at spillet i seg selv er 100% identisk. Du er rimelig dum om du tror noe annet.

 

Fakta.

 

Når det har offisiell release så kommer forøvrig WoW-forumene til å eksplodere av klagetråder fra folk som vil ha alt mulig i spillet endret enten det er dårlig spilldesign, mekanikker eller mangel på QoL, og artikler som denne er bare så vidt starten og allerede bevis på at ting ikke er så bra man husker det var.

På hvilken måte er BFA bedre? I introen så står du å denger på fiender, hvor blant Stormwind Footman er stuck (Bøgg), så du må stå å denge på han i overkant av et minutt uten at han angriper deg, så kommer neste bølge med fiender hvor det nå ender med at en Ballista står fast (Bøgga igjen). Denne står helt stille, du denger løs på den, men den regenerer liv, så etter 5 minutter er du endelig ferdig med denge den. Wohoo nå har du gjort fase 1 av 100, have fun...Så er det masse skripta greier, i grunn helt likt som Legion, du slåss for Sylvana igjen... Folk sier at vanilla er grindy? Hva er det man kaller dette her? Du er tvunget til å følge manuset. Du får ingenting for jobben, annet at den følelsen av at du har akkurat kastet bort 1 time. Det er som å tråkke igjennom gjørme, det er seigt, det er et ork og det er gørr kjedelig.

 

I vanilla er det en fryd å levle, du møter motstand, du møter folk, du samarbeider med de du møter, du får venner. Hver enkelt nye ting du får er en fryd. Ny leveler gir deg nye abillites, og etterhvert talents. Du føler at karakterene din utvikler seg, du blir sterkere, det gir en god følelse, men også en motivasjon til å fortsette. I vanilla har du flere delmål og større mål. I retail jager man kun etter loot, og det er kjedelig.

 

Etterhvert så får du items med stats, du får grønne og blå items, du blir veldig opprømt, det er stort å få blå items og det utgjør en stor forskjell. Du føler at det er en progressjon, videre vil du møte kjente navn, selv low lvl dungeons er gøy, verden er levende og organisk, World PvP er både morsomt og frusterende. Vanilla har en egen atmosfære, og du får følelsen av å være i Azeroth. Det er ingen grunn til å forhaste seg i vanilla, du har ingen dailies som du må ta. Vanilla er mye mer rolig, men også mer stemningsfylt, og man rekker å bli kjent med hver enkelt sone man er innom.

 

Det vil ta frytkelig lang tid før jeg går tom for content i vanilla med tanke på at jeg ikke har så mye fritid som tidligere,uansett vil jeg tror at det vil gå mot TBC som jeg også er kjempefan av.

Endret av Heradon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva slags fremtid har Classic WoW? Det er så clunky og utdatert etter dagens standard at det ikke har nubbesjans til å fenge noen ny yngre generasjon med spillere og målgruppen er hovedsaklig bare folk som ikke greier ta av seg nostalgiabrillene å som i de fleste tilfeller har så drastisk forandrede liv i dag sammenlignet med når de spilte Classic i barndommen/tenårene at de har ikke mulighet til å sitte å kaste bort timesvis hver dag på å grinde det uansett å heller ikke vil kunne oppleve spillet slikt det var for 15 år siden. Den tiden er rett og slett over.

 

Selv de mest hardcore classic-fanboysa kommer til å bli så dritt lei av å grinde det samme contentet om og om igjen til slutt at de slutter spille, å på et eller annet tidspunkt føler vel Blizzard at de må oppgradere Classic til Burning Crusade for å tilføre noe "nytt" til spillet og trekke tilbake spillere, som igjen bare vil føre til nye problemer og splittet brukerbase med en gjeng som ikke vil at Classic skal få expansions og en som vil det, og her finnes det ingen enkel løsning uten at noen taper på det og blir forbanna.

 

Tja.. du kan jo se på de hundretalls forskjellige privatserverne som har vært gjennom de siste årene. Antall nystartede servere bære fordi content hadde blitt gjort på den før. Og de samme folka som grinder samme løpet på nytt bære fordi de liker det.

 

Det blir litt det samme som å si; "Hvilken framtid har veteranbiler? Den yngre generasjonen kommer til å kjøpe elektriske biler, så det er ikke noe marked for det lengre. Og de som kjøper dem klarer bare ikke legge fra seg nostalgibrillene sine".

 

Vel.. Classic, på lik linje som veteranbiler, vil ha et litt mer nisje marked. Så etter hypen i starten så vil det nok ebbe litt ut, ja. Men det vil fortsette å fenge folk, og det vil alltids ha spillere. Kanskje ikke 10.000.000 spillere, men fortsatt en solid gjeng.

 

Så å blankt påstå at du vet at det kommer til å mislykkes, bare fordi du mener det. Og derfor er det riktig, er korttenkt og teit.

 

Hvis man ikke liker tanken på Classic, så lar man være å spille det. Jeg liker ikke ostekake, men jeg løper ikke rundt å roper i trynet på de som liker det, at; "Dere tar feil! Ostekake smaker ræv, og dere er teit som liker det når jeg ikke liker det!".

 

Skjønner?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Null motargumenter kommer du ikke langt med så mitt innlegg er rimelig mye mer gjennomtenkt enn det patetiske utspillet du kommer med.

 

Å jo, dette står på nostalgi å lite annet. Magien med å spille WoW i 2004 var for de fleste ikke bare spillet i seg selv, men det at man var yngre, hadde lite bekymringer og forpliktelser med masse fritid å kunne sitte oppe til langt på natt å spille et nytt, spennende og på den tiden rimelig banebrytende MMO med kompiser i samme situasjon. Dette kan ikke gjenskapes i dag hvor folk er 15 år eldre å de fleste har koner, unger og jobb til tross for at spillet i seg selv er 100% identisk. Du er rimelig dum om du tror noe annet.

 

Fakta.

 

Når det har offisiell release så kommer forøvrig WoW-forumene til å eksplodere av klagetråder fra folk som vil ha alt mulig i spillet endret enten det er dårlig spilldesign, mekanikker eller mangel på QoL, og artikler som denne er bare så vidt starten og allerede bevis på at ting ikke er så bra man husker det var.

 

Ikke tro at jeg er vanskelig bare for å være det. Jeg er helt enig i det du sier om at folk har vokset opp og har forpliktelser og derimot ikke mye tid til overs. Derimot er jeg uenig i at det bare er nostalgifaktor.

 

Men det at classic kommer til å bli super populært pga mange folk på private serverer er ganske betydningsløst. Dette var tilfellet i gamle dager også. Mange spiller der ikke for at det er vanilla, men fordi det er gratis.

Lenke til kommentar

 

Hvis man ikke liker tanken på Classic, så lar man være å spille det. Jeg liker ikke ostekake, men jeg løper ikke rundt å roper i trynet på de som liker det, at; "Dere tar feil! Ostekake smaker ræv, og dere er teit som liker det når jeg ikke liker det!".

 

Hva er galt med ostekake? :(

Den er for søt for meg. Liker ikke den søte osten. Me morsomt at noen tok seg tid til å kommentere på det :p haha!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Asmongold hadde over 100k seere når han og sine venner gikk igjennom Deadmines forleden dag.

 

Det er mange ting vi alle husker feil om Vanilla-wow, og det er mange ting privatservere ikke har gjenskapt riktig. Dere tar likevel fullstendig feil over; dette er ikke noe vi som er giret og ønsker vanilla/classic tilbake er ukjent med. Dette er ikke en "told you so"-situasjon. Det er det heller ikke når forumet overflorer over sutrende grinegutter når classic endelig lanserer. Spillerbasen som får akkurat det de vil er fremdeles massiv.

Lenke til kommentar

Er akkurat dette jeg har sagt i årevis. Folk har en sterk tendens til å huske kun det de vil huske. Ta for eksempel Final Fantasy VII. "Alle" regner det som et av de beste i serien, og "alle" er hypet på remaken. Hvorfor er det da så få som husker hvor ræva mange deler av spillet var?

 

 

Er overhodet ikke interessert i spille wow classic da jeg forlengst er ferdig med det spillet. Når det er sagt hadde de gamle mmo'ene noe som du ikke finner i de nye. Det var mye mer fokus på det sosiale, og det å spille i lag. Det var en fordel å bli kjent med de andre spillerne på serverne for lettere å finne team. Du trengte i større grad spille i team for å få tak i loot osv som du trenger. Mer fokus på større guild for å klare de største raidene o.l. Ryktet du hadde på serveren betydde noe.

 

Etterhvert lot wow og andre mmo solospillerne bestemme utviklingen av spillene, og behovene for teams av ulik størrelse ble mindre og mindre samtidig som du isteden må grinde gold, reputation o.l solo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er overhodet ikke interessert i spille wow classic da jeg forlengst er ferdig med det spillet. Når det er sagt hadde de gamle mmo'ene noe som du ikke finner i de nye. Det var mye mer fokus på det sosiale, og det å spille i lag. Det var en fordel å bli kjent med de andre spillerne på serverne for lettere å finne team. Du trengte i større grad spille i team for å få tak i loot osv som du trenger. Mer fokus på større guild for å klare de største raidene o.l. Ryktet du hadde på serveren betydde noe.

 

Etterhvert lot wow og andre mmo solospillerne bestemme utviklingen av spillene, og behovene for teams av ulik størrelse ble mindre og mindre samtidig som du isteden må grinde gold, reputation o.l solo. 

 

Eg vil også legge til, at du følte deg utrolig liten i en stor skummel fantasiverden, og du følte deg ekstremt fattig. I de senere expansions så har det vært for mye fokus på hvor fantastisk sterk og stor du er, ja som en egen gud hvor eneste utfordring er å pulle nok fiender uten at de evader tilbake. 

Var du ikke bare en liten apprentice wizard før? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...