Gå til innhold

KOMMENTAR: Hva gjør Huawei nå?


Anbefalte innlegg

Dette er et ekstremt eksempel på hvordan amerikanske myndigheter styrer vår hverdag. Synes dog det er merkelig hvordan amerikanske myndigheter kan legge føringer for hva som skjer i Europa. Dette burde vært isolert til Huawei i USA. Liker definitivt ikke utviklingen her  :hm:

Trump er så uforutsigbar at jeg tror dette ender opp i en form for løsning med Kina.  :roll:

Amerikanere elsker Trump, så mye tyder på at han blir sittende en eller flere perioder til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktisk aldri hatt mer lyst på Huawei enn nå.

 

Kun to grunner til jeg ikke kjøpte. 

1) Ble revet med av hypen da Samsung annonserte S10'en , forhåndsbestillte umiddelbart.

2) .... P30 Pro har ikke lydutgang på mobilen ..... Stor turnoff for min del. (Men ser "vanlig" P30 har

    kontakten. 

 

Kameraet på S10+'en jeg kjøpte er bra.... Men etter å ha testa P30 Pro kameraet?..... 

 

Den handelskrigen USA fører nå er så skitten som den kan bli.  Har hørt fra folk i Apple systemet som sier det og blir heilt feil.

"The P30 Pro is an amazing device, and Huawei a strong competitor. We do not wish to win market shares, by our government cheating, and forcing the strongest competitors out of the market. We wish to win fairly"

 

Skal se at Leica er neste ut til å slutte å samarbeide med Huawei da :-)

Lenke til kommentar

Amerikanere elsker Trump, så mye tyder på at han blir sittende en eller flere perioder til.

Huh? Hvor får du dette fra? Trump er omtrent den mest splittende personen man kunne drevet frem som president. Flertallet av amerikaneren har ikke stemt på de galmannen, og det samme flertallet kan ikke fordra han. Det er en sterk overdrivelse å dermed påstå at «Amerikanerne elsker Trump». Høyresiden i amerikansk politikk / republikanerne elsker Trump. Resten vil hive han ut av det Hvite Hus så raskt som mulig. Riktignok, selv om det er forholdsvis usannsynlig, er det fult mulig han sitter en periode til. Derimot så har han ikke lov til å stille til valg en ytterligere gang. Vi er med andre ord seinest kvitt han på nyåret 2025.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Hva er det som ikke lenger vil funke på en nåværende Huaweitelefon? Maps? Play Store? GMail? YouTube?

 

Det jeg lurer på er hvilken praktisk betydning vil dette ha på kort sikt? Er det bare slutt på oppdateringer, eller vil apper slutte å funke på kort sikt?

 

Hvis det er slutt på oppdateringer så vil jeg endelig vurdere å skaffe meg en Huawei. Er så sinnsykt lei disse konstante oppdateringer.

 

Min foerste nokia smartphone oppdaterte jeg aldri. Funket greit hele tida selv om det var first gen smartphone.

 

Hva er det som må oppdateres annen hver dag nå for tida? Merker aldrig engang forskjell.

 

Sikkerhet? LOL. Der er ingen sikkerhet, har aldri vaert det kommer aldri til å bli det.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke lisenser for å kjøre Android. Kanskje du tenker på patenttrolleriet Microsoft driver med? I så måte er ikke Gapps-Android full Android.

LineageOS bruker øvrig Trebuchet som oppstarter.

 

Qualcomm on Intel, søppel, som ikke virker, er ufritt, og spionerer, selv om de deler de punktene mellom seg.

 

Hvis de ikke får kjøre WIndows kommer Huawei til å ta alle mulige markedsandeler med Linux.

 

Kødder du eller? 1. gang? Har du høyrt om oppdateringer.

Gjorde det der på ein gammal telefon, funka i ei veke, så kom det oppdatering, og appen kunne ikkje koble til servern, pga feil versjon.

Uten direkte oppdateringer via Playstore er telefonen verdilaus. Meir arbeid enn glede.

Jeg for min del synes en gjengs telefon med forvalgt programvare er mindre enn verdiløs, altså at den koster meg i personvernsdetaljer. Gammel som ny. At du har prøvd noe én gang er faktisk for anekdote å regne.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

 

Hva er det som ikke lenger vil funke på en nåværende Huaweitelefon? Maps? Play Store? GMail? YouTube?

 

Det jeg lurer på er hvilken praktisk betydning vil dette ha på kort sikt? Er det bare slutt på oppdateringer, eller vil apper slutte å funke på kort sikt?

 

Det vil bli en dårlig versjon av Android ja, skulle gjerne sett en spesifikk liste. En ting er om Android fungerer greit/helt OK etterpå, en annen ting er om folk er interessert i å betale penger for noe som på svart og hvitt er dårligere enn det "alle" andre har.

 

Tror dette kun er toppen av isfjellet og at vi kommer til å se en stor nedtur hos Huawei. Det er mye oppstyr med spionasje, 5G, og alt dette i tillegg som kommer til å forandre det synet folk har på Huawei.

Synet på Huawei forblir det samme. Ingenting er bevist. Derimot er det bevist at USA selv har drevet spionasje og det er dem som prøver og styre verden, mens alle andre dilter etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Blir jo veldig spennende og se hva som skjer med Nokia og Xiaomi blant andre.

 

Hvordan kan Nokia vurderes til 5G når de er kinesiske? og det ville vært innmari artig om Kina ikke ville produsere Apple sine produkter lenger :)

Det har vært snakk om at Apple skal flytte produksjonen til India, så da er Kina den store taperen her :)

Den store taperen hadde hvert forbrukeren.

 

Det tar lang tid å åpne en ny fabrikk, det er ikke snakk om dager, det er snåkk om opp til flere år før produksjon kan være oppe 100% I nye fabrikker.

Alt skal sertifisering of valadares, pluss opplæring av personal osv.

Lenke til kommentar

Viktige poeng, men jeg tror ikke du er på riktig nettsted for å ta den politiske diskusjonen som går på hvordan Kina utnytter alt de kan til egen fordel, mens de nekter alle andre på rettferdig vis å gjøre det samme. Det er nok for mange gutteromsboys her til at de evner å forstå situasjonen.

 

Desverre så er det mange som ikke tenker lengre en "USA bad" og "ingen bevis på backdoor". 

Personlig tviler jeg ekstremt på at de setter inn noen backdoor i konsumer produktene dems. For liten gevinst i forhold til risikoen. 

Derimot så hadde jeg ikke blitt overrasket om de hadde backdoor de ikke bruker (skjult som bug) eller killswitch i nettverksdelen dems. 

 

Kina er et ganske nasjonalistisk land, som ikke er veldig splittet. og fra et land som har bannlyst Ole Brumm fordi ledern ikke likte sammenligningen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke hatt stort i mot et alternativ til Google og Apple, nei. Bruker stort sett ikke Google tjenester likevel. Eneste er vel Youtube. E-post bruker jeg Outlook til, til veiviser og kart bruker jeg fantastiske Here Maps (ikke bygget på Google Maps). Å svekke kontrollen til Google hadde i grunnen vært positivt, så og si uansett, og det tror jeg ikke jeg er alene om å mene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Fordi vi er allierte med stormakten USA som såklart har påvirkning på oss i Europa.

 

Og Usa er allierte med oss, men virker mer som en one-way street.

Denne situasjonen her har absolutt ingenting med at vi er allierte med amerikanerne, dette vil ha konsekvenser for alle og enhver, alliert eller ikke.

 

 

Dette er et resultat av at USA bruker kinesiske selskaper til en maktdemonstrasjon, hvor de sier at ingen kinesiske teknologiselskaper greier å overleve uten teknologi fra USA. Og selv om man skulle hate USA for det, blir det fremdeles ikke mindre sant. Veldig lite nyoppfunnet teknologi som stammer fra Asia.

Derfor er det fullt forståelig at amerikanerne vil ha en fullstendig stopp i teknologityveriet som skjer der borte, og dette er det bred enighet om blant demokratene og republikanerne. Å skylde på Trump viser bare hvor lite en følger med i timen. Kinas teknologityverier er valgkampsmateriale. Alle vil stoppe det.

EU har også lenge hatt store bekymringer og problemer med Kina. Om de ikke hadde hatt sine egne problemer med brexit og høyre konservative som vil bygge ned EU, hadde de nok vært på amerikansk side for lenge siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svada, klart man kan roote Huawei-mobiler. Du mister dog garanti osv. Trur muligens det ligger ei forklaring på korleis du kan roote mobilen hjå Huawei.

Vel, du kan betale en shady side en 500 lapp for å kansje få en unlock kode som funker, men ville vært skeptisk til det. Huawei leverer ikke ut unlock koder til P20 og P30 serien så lykke til med å få det ordnet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...