Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anspent forhold med damen


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vi har vært sammen i to måneder. Etter mine tidligere forhold, eller ihvertfall det første, så tenker jeg at hun er nyforelsket og ikke er redd for å vise det foran andre.

 

Men føler det er slik. Hun tenker mye på hva andre mener. «Kan ikke sende bilde av oss sammen på snap fordi hun synes det er kleint», «hvorfor må vi vise andre at vi er i et forhold», er nølende til alt som gjelder offentligheten.

 

Samt er samtalene våres over meldinger rare. Liksom så formelle, kan aldri snakke lenge om èn ting for eksempel. Skifter samtaleemne kjapt.

 

Liker det ikke men vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun har sagt hun ønsker et «chill og avslappet forhold uten å ta opp hver minste ting». Vet ikke helt hva det betyr men.

 

Hva burde jeg gjøre? Jeg begynner å bli gal.

Alt er fint når vi er med hverandre, men så fort vi ikke er så blir det slik.

 

 

Anonymous poster hash: cb562...479

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser for meg 2 tilfeller her:

 

1: Du er en backup som hun er sammen med.. Kanskje er typen hun helst vil være med er i et forhold som hun bare venter på skal ende. = Minst mulig eksponering i offentligheten = Mindre oppmerksomhet fra denne personen dersom hun går for et bytte da det lar seg gjøre

 

2: Hun er bare sånn.  

 

 

PS: Du tenker at hun er ny forelsket og vil vise seg frem? Men føler at hun er nølende ? Var litt rar sammensetning der

 

 

Anyways

Det du sier peker nok mest mot nr1..Minst mulig bevis for at dere holder på. Hvis det ikke er offisielt så hva får deg til å tro at hun betrakter deg som en "kjæreste"?

 

Er dere i et sunt og voksent forhold skal det ikke være noe problem for vedkommende å gå offisielt ut å si at dere er et par. 

 

Er dere ( som jeg misstenker ) unge og uerfarne så kan burde du si at du finner det rart og at du blir gal på hvordan du oppfatter henne når dere ikke er sammen..Du merker jo fort om noen lyver for deg og prøver å skjule noe

 

Da er valget for deg om du skal bli eller gå :)

 

Lykke til



Anonymous poster hash: 4dfc3...f12
Lenke til kommentar

Hun er ung.

Var ganske mye greier vi måtte gjennom før vi kom dit vi kom - altså bli sammen. Hun hadde problemer med å knytte seg og blabla. Sa hun ihvertfall.

 

Så er jo litt rart hvis det bare er midlertidig forhold for hennes side...

 

 

Edge: ja kan være det og tenker jeg. Vil bare være i et forhold. Det gjør meg trist hvis det er fakta.

 

Jeg får nesten bare se det an. Jeg orker ikke å si for masse heller, da blir det dårlig stemning.

 

Anonymous poster hash: cb562...479

Lenke til kommentar

Folk er forskjellige mht sosiale plattformer. Jeg har venner som er fullstendig anti fb og snap og aldri legger ut noe om seg selv.

 

En kamerat anser det som skrytete og ekkelt når folk legger ut info om seg selv og er høylytt om det. Samme med div "skryte"snapper. Hvis hun er en av disse så kan det forklare deler av det.

 

I tillegg er vi forskjellige mht hvordan vi ordlegger oss på tekst. Jeg er fra vestlandet på bygda og "folk flest" skriver på dialekt, noe jeg ikke gjør.

Jeg skriver på bokmål og stort sett korrekt, hvilket enkelte har kommentert litt på samme måte som du legger det frem. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg som sådan.

 

 

Forhold er ikke noe som jeg selv går ut til "offentligheten" med en gang og annonserer.

To måneder er ikke stort og det kan blo for dumt om man legger opp til å "spre" oppdateringer med forskjellige partnere "hele tiden".

 

Forøvrig;

Når folk sier ting som "problemer med å knytte seg", "dårlig erfaring med tidligere partnere", "vanskelig for å stole på andre" og lignende klisjéer så opplever jeg det som barnslig, narssistisk og et rødt flagg :p

Endret av Invader Zim
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hun er ung.

Var ganske mye greier vi måtte gjennom før vi kom dit vi kom - altså bli sammen. Hun hadde problemer med å knytte seg og blabla. Sa hun ihvertfall.

 

Så er jo litt rart hvis det bare er midlertidig forhold for hennes side...

 

Anonymous poster hash: cb562...479

Ingen jenter har «problemer med å binde seg» når de møter the one. Den fyren er ikke deg. Ikke vent på at hun skal dumpe deg når hun endelig møter noen hun forguder, du bør være den som dumper i slike tilfeller for å beholde kontrollen og for å gå ut av dette med et snev av respekt.
Lenke til kommentar

Ingen jenter har «problemer med å binde seg» når de møter the one. Den fyren er ikke deg. Ikke vent på at hun skal dumpe deg når hun endelig møter noen hun forguder, du bør være den som dumper i slike tilfeller for å beholde kontrollen og for å gå ut av dette med et snev av respekt.

Lurer på hvor mange helt legitime forhold som har gått dunken med den barnslige og paranoide holdningen der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange helt legitime forhold som har gått dunken med den barnslige og paranoide holdningen der.

Du er temmelig uerfaren og kunnskapsløs om du ikke skjønner tegninga ut ifra det TS beskriver. Når du må søke hjelp fordi forholdet er så «anspent» så skjønner du vel at noe ikke stemmer? Om slike forhold går duken er det bare positivt.

 

Jeg har erfaring med forhold både hvor jenta er slik som TS beskriver, (forferdelig å kaste bort tiden på), og der hvor jenta forguder deg og gjør alt for at du skal ha det best mulig. I sistnevnte går alt på skinner, det er dette forholdet man må lete etter. Ellers begriper jeg ikke poenget med å låse seg til én person.

Endret av coffeee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er bare lei av at "dump henne så du beholder ære" skal være en "catch all" for alle forholds problemer. Det er det å bry seg om den slags "ære" som er barnslig.

 

Hvorfor ikke bare spørre henne rett ut om dine bekymringer stemmer? Dette er ikke et spill med vinnere og tapere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe forhold hvor alt er OK og alt går på skinner hele veien, da har du misforstått noe grovt. 

Man må finne en person man kan takle utfordringene sammen med, ikke sette seg opp mot hverandre som om man er i krig med hverandre. Må være utrolig slitsomt å leve sånn hele tiden også, ikke ett liv jeg ønsker for meg selv eller andre, hvor man må være konstant bekymret for å "be on top" hele tiden. Hvem trenger fiender når du er din egen verste fiende?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er bare lei av at "dump henne så du beholder ære" skal være en "catch all" for alle forholds problemer. Det er det å bry seg om den slags "ære" som er barnslig.

 

Hvorfor ikke bare spørre henne rett ut om dine bekymringer stemmer? Dette er ikke et spill med vinnere og tapere.

Det handler slik jeg ser det om å ta kontrollen over livet sitt, ikke «ære». Det er definitivt et spill. Til syvende og sist handler det om reproduksjon og det å optimalisere levedyktigheten for eget avkom. Derfor er det innprentet i oss alle å se etter de med best mulige gener som matcher vår biologi best. Klassiske attraktive trekk som høyde, friskhet, symmetri, intelligens og fryktløshet er øverst på lista.

 

Når du begynner å gi uttrykk for bekymringer og stiller spørsmål som er rotet i angst synker attraktiviteten din ufattelig mye. Slike ting bør du rett og slett få hjelp til andre steder. Normale personer skal ikke gå rundt med angst for at forholdet tar slutt, og i hvert fall ikke menn.

 

Hvor kommer egentlig denne moderne ideen om at man bare kan snakke med partneren sin om «alt» ifra? Jenter liker sterke menn som har kontroll på livet sitt, og som ikke er redde. Men hvis du synes det er verdt å drepe all seksuell tiltrekking for å få snakke ut om de irrasjonelle angstpregede følelsene dine, så kjør på.

Lenke til kommentar

Er det "angst" å si "Hei, hva vil du egentlig? Jeg gidder ikke bruke tid på dette stadiet her veldig mye lengere?" Det er det stikk motsatte av å ikke ha kontroll på livet sitt, ha angst, og ikke være "mann", spør du meg.

 

Jeg har dratt den her på flere damer som begynner å hinte om å være venner: "Hvis du ikke dater meg fordi du ser en romantisk fremtid, så gidder jeg ikke mer. Jeg er på jakt etter kjæreste, ikke en venn eller fuck friend."

 

Å bare dumpe dem uten videre for å "vinne break-upen" er patetisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det "angst" å si "Hei, hva vil du egentlig? Jeg gidder ikke bruke tid på dette stadiet her veldig mye lengere?" Det er det stikk motsatte av å ikke ha kontroll på livet sitt, ha angst, og ikke være "mann", spør du meg.

 

Jeg har dratt den her på flere damer som begynner å hinte om å være venner: "Hvis du ikke dater meg fordi du ser en romantisk fremtid, så gidder jeg ikke mer. Jeg er på jakt etter kjæreste, ikke en venn eller fuck friend."

 

Å bare dumpe dem uten videre for å "vinne break-upen" er patetisk.

Å ønske å binde seg til et eksklusivt forhold er en feminin energi, og det å ta opp slike ting bør være initiert av jenta, ikke mannen. Det er rett og slett ingenting å tjene på det.

 

Så lenge dere har sex, og hun fortsetter å si ja til å treffe deg, ser jeg ingen grunn til å presse frem slike ting. Man må også huske at nesten ingen jenter har regelmessig sex med en fyr de ikke også kunne tenke seg å være sammen med, derimot er det langt mer vanlig for gutter å ligge med jenter de ikke ønsker å bli sammen med.

 

Om hun er interessert i noe mer seriøst bør også være ganske lett å forstå ut ifra hvilke ting hun sier ja til å bli med det på.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Hun har tatt mye iniaitiv. Hun sier hun vil reise med meg og snakker om fremtiden nå som vi er i et forhold.

 

Når hun har sagt det med problemer med å knytte seg, så jeg på som et utbrudd. Jeg sa noen få ord og plutselig var alt fint og hun begynte å si hun elsker meg og ditt og datt flr vi ble sammen.

 

Men ja. Jeg føler denne anspentheten er fordi det er nytt og ferskt men vi ble fort komfortable med hverandre, så jeg føler det er en blanding mellom å ha vært sammen lenge (år) og nylig blitt sammen, hvis dere forstår. At det er det som ligger her.

 

Men ja. Vet jo aldri. Vært borti ustabile forhold før, en dag kan det ryke. Må nesten se det an med tiden. Er fortsatt tidlig å si.

 

Tusen takk for alle svar :)

 

Anonymous poster hash: cb562...479

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...