Gå til innhold

Intel, Broadcom og Qualcomm dropper også Huawei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen informasjon om hva som vil skje med nåværende mobiltelefoner f.eks? Kommer jeg til å miste alle google appene nå i neste oppdatering, eller vil jeg fortsette å kunne bruke disse?

 

Det er en annen artikkel på Tek.no om akkurat det. Mister ikke tilgang til google appene/google play på ekisterende enheter (inntil videre).. Om eksisterende enheter får neste android versjon sies ikke noe. Neppe vil jeg tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Fy søren, en av de beste maskinprodusentene på årtider blir skviset ut på denne måten. F*en ta Trump

 

Nå har de satt seg i denne situasjonen selv ved å legge inn bakdører

Det ble vell aldri bevist?

Men de er vel bundet av kinesisk lov om plikt til å overlevere informasjon? Det var noen greier rundt dette leste jeg et sted.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Men de er vel bundet av kinesisk lov om plikt til å overlevere informasjon? Det var noen greier rundt dette leste jeg et sted.

På samme måter som amerikanske selskaper er bundet av amerikansk lov. Og ja, det er forskjell på landene, men den forskjellen blir mindre og mindre for hver tweet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

 

Fy søren, en av de beste maskinprodusentene på årtider blir skviset ut på denne måten. F*en ta Trump

 

Nå har de satt seg i denne situasjonen selv ved å legge inn bakdører

Det ble vell aldri bevist?

Men de er vel bundet av kinesisk lov om plikt til å overlevere informasjon? Det var noen greier rundt dette leste jeg et sted.

Det gjelder kun kinesiske borgere og fungerer annerledes der. Det er heller ikke noe de prøver å skjule. Men de amerikanske produsentene derimot, de er bundet av lover som krever bakdører og gir bort mye informasjon. På huaweitelefonen hadde jeg vært mer skeptisk til hva Google gjør med informasjonen enn hva kineserne gjør. Kineserne burde ha null interesse av meg og mitt, mens Google selger annonser og informasjon, så der er det et økonomisk motiv. USA som land screener vel alt i jakten på terrorister og annet de ikke liker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden Trump og hans kumpaner er ute etter markedskontroll og skylder på spionvirksomhet som ingen har avdekket, hvorfor tar han ikke da verdens største produsent av mobiltelefoner, Samsung. Kan det ha sammenheng med at disse gir junaiten tusenvis av arbeidsplasser internt i USA på produksjon av hvitevarer?

 

Når skal de fremlegge bevis som ingen andre kan, på spionsystemer i Huawei sitt nettverksutstyr for mobile løsninger. Verdens største leverandør på slikt materiell. Hva med Cisco som produserer sitt erkeamerikanske nettverksutstyr i Kina og som leverer bl.a. til Pentagon. Nei, fordi disse to er integrert i amerikansk økonomi på en mye vanskeligere måte. For øvrig er det ikke mulig å totalt skjule trafikkspor fra nettverkutstyr over tid selv om dette skulle være aldri så innebygget. Dessuten ville dette være en usedvanlig og unødvendig klønete måte for avansert hacking.

Lenke til kommentar

Det gjelder kun kinesiske borgere og fungerer annerledes der. Det er heller ikke noe de prøver å skjule. Men de amerikanske produsentene derimot, de er bundet av lover som krever bakdører og gir bort mye informasjon. På huaweitelefonen hadde jeg vært mer skeptisk til hva Google gjør med informasjonen enn hva kineserne gjør. Kineserne burde ha null interesse av meg og mitt, mens Google selger annonser og informasjon, så der er det et økonomisk motiv. USA som land screener vel alt i jakten på terrorister og annet de ikke liker.

 

Vær klar over en ting! Når man tar utstyr foran seg på "benken" er det nokså lett på nederste elektroniske nivå å avdekke bakdører eller annen integrerte funksjoner. Særlig avslørende dersom disse operer i kryptert modus. Man kan ikke kryptere bort fysiske funksjoner. Ren datatrafikk, kryptert eller ikke er selvsagt også synlig. Telenors ingeniører har ettergått dette siden de er en stor kunde av Huawei på mobile systemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...