Gå til innhold

Huawei mister tilgangen til Googletjenester


Anbefalte innlegg

Huawei og Samsung er begge så store i markedsandeler og aktive brukere, at de store  og viktige app-utviklerne hadde ikke hatt noe annet valg enn å snu seg rundt og tilpasse appene sine de(t) nye OS'ene!

 

Hvis derfor Huawei og Samsung gjør det så enkelt som mulig både å utvikle nye apper, og tilpasse eksisterende slik at dette kan gå raskt, så vil brukerne knapt merke endringen.

 

Og Google har brent alle broer og sitter med skjegget i postkassen.

 

For alle forstår jo at hverken Huawei og Samsung har problemer med å lage operativsystem til telefonene sine; 

eneste grunnen til at de bruker Android er det gir tilgang til en fiks ferdig appstore og økosystem.

 

EDIT: IT-avisen skriver nå at Huawei kommer med eget OS med støtte for Android-apper!

Endret av ozone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har bare trigget Huawei til å lansere sitt eget Os.

Nå lanserer de det i høst og det blir fult kompiabelt med Android.

Flyter lettere og mest sannsynlig mye bedre.

Greier de å lage ett enda bedre enn iOS også så blir det bare å smile.

Håper de lager det åpent slik at alle bare kan bytte over..

Lenke til kommentar

Huawei hadde vell aldri vært der dem var idag om det ikke var for stjelt teknologi fra vesten. Dem får heller kose seg og holde på i Kina synes jeg. 

 

Hadde Huawei stjelt og ikke kjøpt teknologi fra vesten så hadde det ikke vært noe problem for dem. 

 

Av Android?

 

Huawei og alle andre kan lage sitt eget Android baserte OS. De kan lage sin egen app store, utviklere kan gjøre apk filene tilgjengelig. Alphabet trenger ikke å være innblandet i det hele tatt.

 

 

Kjøpte Nokia 9 i mars, kommer til å gå for Huawei neste gang. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=IfxfdHJ3k9Y

Endret av DiskusDød
Lenke til kommentar

https://www.dn.no/teknologi/kina/usa/handelskrig/huawei-vil-erstatte-android-og-windows/2-1-609220

"Amerikanske selskaper har fått en midlertidig utsettelse frem til august hvor de kan levere komponenter og sikkerhetsprogramvare til Huawei. Dette betyr at eksisterende smarttelefoner vil benytte Googles siste versjon av operativsystemet Android gjennom sommeren."

 

I august er det altså slutt med oppdateringer av Android for de med Huawei.

 

"Ifølge Yu vil operativsystemene være klare til bruk i fjerde kvartal i år for det kinesiske markedet. Internasjonale versjoner vil komme i løpet av første halvår 2020."

 

Å gå ut med at kundene vil være et halvt år uten oppdatering av OS før de får et annet OS er ikke veldig taktisk, trodde at Huawei var nærmere. De høres altså ut til å være over ett år unna lansering av eget OS utenfor Kina.

 

Nå er riktig timing til å selge sin Huawei mobiltelefon.

Lenke til kommentar

De låser vel opp bootloader så vi kan ordne med os selv regner jeg med. Er jo heller ikke sånn at den blir ubrukelig uten oppdateringer i et halvt år så jeg bekymrer meg ikke nevneverdig. Eneste problemet er at NASA ringte og sa at jeg ikke får bruke telefonen på jobb, men for Ola nordmann så er vel neppe sikkerheten så dårlig om man misser noen oppdateringer. Er den det så bør en kanskje sterkt revurdere valg av os i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...