Gå til innhold

Dramatisk utvikling: – Huawei fratas Android-lisensen og utestenges fra Googles tjenester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva vil dette i praksis si? Vil det bli "umulig" å få disse tjenestene på fremtidige Huawei-telefoner, eller er det kun det at de ikke får lov å selge telefoner med dette pre-installert?

 

 

Eksisterende telefoner vil fortsatt virke mot Google Play. Nye modeller vil bli rammet ved at Google Play apper som GMAIL etc. ikke blir tilgjengelig. I praksis vil Huawei måtte starte en "fork" av AOSP. Men de vil slite med å etablere en konkurransedyktig Google Play. Om de lykkes med det vil Google bli hardest rammet, ikke Huawei.

Beklager, men jeg forstår fortsatt ikke helt hvordan dette blir. Greit at telefonene fra Huawei ikke kan selges med google play eller andre google-apper installert. Men de får jo fortsatt selge telefoner med Android. Blir det da lagt sperrer fra google, slik at de som kjøper telefonen ikke kan laste dette ned selv og på den måten få en fullt fungerende Android-telefon?

 

Slik du svarer meg så tolker jeg deg som at det blir laget sperrer for å hindre telefoner laget av Huawei etter xx.xx (dato) å installere alt laget av google. Dette synes jeg høres veldig merkelig ut, og har mer tro på at telefonene ikke får SELGES med google-apper installert. :hmm:

Lenke til kommentar

Endelig noen som forstår hvor farlige Kina er og hvor viktig det er å flytte all handel vekk fra Kina og over til demokratier.

 

Kina tar markedsandeler fordi de er bedre enn oss.

 

De pumper milliarder inn i teknologibedrifter, produkutvikling og kompetanse. Kineserne har i mange år jobbet målrettet og fokusert. Google og les om kinesiske 5-års-planer.

 

Absolutt ingen andre land i verden er like målrettet. Her i vesten er vi er mer opptatt av valgflesk og tabloidaviser enn å investere i morgendagen.

Så selvfølgelig blir vi akterutseilt.

 

Og selvfølgelig kommer det til å lage kjempeproblemer for vestlig økonomi, når vi lager dårligere produkter til høyere pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...