Gå til innhold

Dramatisk utvikling: – Huawei fratas Android-lisensen og utestenges fra Googles tjenester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Slapp av. Kina er avhengig av USA og de vil bukke under. Sånne handelskriger er midlertidige. Dessuten finnes det andre land å få ting fra.

Hvilke andre tilbyr Google sine tjenester?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svartelistingen av Huawei er gjort på et svært sviktende og oppdiktet grunnlag, og er en ondskapsfull og konkurransevridende handling. Google har som slagord "do no evil" og burde holde seg for gode til å delta i ondskapsfulle komplotter.

Det er et rent politisk spill, ikke noe google selv er skyld i. (Det sagt så har de sluttet med det slagordet for mange år siden fordi det ble brukt mot de i en rekke sammenhenger)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk dette er litt oppfriskende og tror det kan komme noe godt ut av det. Jeg har lenge irritert meg over de to duopolistenes markedsvridende praksis og at man i praksis ikke kan slippe unna disse spionasje-infiserte OS-ene. Jeg håper og tror at verdens nest største mobiltelefon-produsent klarer å etablere sitt eget OS i markedet, blant annet med en no-spy-avtale i bunnen. Noe hverken Google eller Apple tilbyr. (Ref. Angela Merkel-spionasjen). Tillit må fortjenes. Det tar lang tid å bygge opp og veldig kort tid å rive ned. Derfor tror jeg Huawei vil gå i retning av åpen kildekode med sitt nye OS. I hvert fall en lisens som gir innsyn i kildekoden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva vil dette i praksis si? Vil det bli "umulig" å få disse tjenestene på fremtidige Huawei-telefoner, eller er det kun det at de ikke får lov å selge telefoner med dette pre-installert?

 

Eksisterende telefoner vil fortsatt virke mot Google Play. Nye modeller vil bli rammet ved at Google Play apper som GMAIL etc. ikke blir tilgjengelig. I praksis vil Huawei måtte starte en "fork" av AOSP. Men de vil slite med å etablere en konkurransedyktig Google Play. Om de lykkes med det vil Google bli hardest rammet, ikke Huawei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk dette er litt oppfriskende og tror det kan komme noe godt ut av det. Jeg har lenge irritert meg over de to duopolistenes markedsvridende praksis og at man i praksis ikke kan slippe unna disse spionasje-infiserte OS-ene. Jeg håper og tror at verdens nest største mobiltelefon-produsent klarer å etablere sitt eget OS i markedet, blant annet med en no-spy-avtale i bunnen. Noe hverken Google eller Apple tilbyr. (Ref. Angela Merkel-spionasjen). Tillit må fortjenes. Det tar lang tid å bygge opp og veldig kort tid å rive ned. Derfor tror jeg Huawei vil gå i retning av åpen kildekode med sitt nye OS. I hvert fall en lisens som gir innsyn i kildekoden.

En no-spy-avtale har null verdi. Se på Kina sine handlinger og su vil se at Kina har ett mål. Diktere verden. Da vil Kina sinhva som helst for å så gjøre akkurat det Kina selv ønsker. En er mer enn naiv om en tror Kina er kulturelt rigget for demokrati og frie tanker. Joda, USA er ille, men USA når ikke Kina til anklene en gang når det kommer til forakt for individuell frihet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nåda, det er ikke kun Kina som holder på med spionering og manipulering, se på USA og EU, bare for å nevne noen.

Så har vi de rike som styrer inntektene til alle borgerne osv osv osv...

 

Men når det er sagt er det ikke tvil om at Huawei produktene kan inneholde spyware, det er såpass mange saker at man bør tenke litt : 

https://www.cyberscoop.com/android-malware-china-huawei-zte-kryptowire-blu-products/
 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-04-30/vodafone-found-hidden-backdoors-in-huawei-equipment
 

https://www.theepochtimes.com/spy-software-found-pre-installed-on-lenovo-huawei-and-xiaomi-smartphones_1748900.html

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En no-spy-avtale har null verdi. Se på Kina sine handlinger og su vil se at Kina har ett mål. Diktere verden. Da vil Kina sinhva som helst for å så gjøre akkurat det Kina selv ønsker. En er mer enn naiv om en tror Kina er kulturelt rigget for demokrati og frie tanker. Joda, USA er ille, men USA når ikke Kina til anklene en gang når det kommer til forakt for individuell frihet.

Jeg hører du sier det, men ser noe helt annet. USA tas med buksa nede gang på gang. Helt fra Nixons tid har CIA og FBI vært lukkede systemer med vanvittig makt bak kulissene. Makt med massevis av tvilsomme motiver både innenlands og utenlands. Økonomiske hitmen som raidet verdiene i et helt kontinent, Sør-amerika, og fortsatt driver på med ekstremt undertrykkende praksis den veien. Varslere fanges og tortureres. Guantanamo, Abu Ghraib, Weapons of mass distruction. Grusomhetene de gjorde under vietnamkrigen. Andre verdens krig og etterspillet for Japan. Disse råtassene har vært og lagt kvalme over hele verden og har en forferdelig ukultur for å braute seg fram og torturere, drepe, undertrykke og ødelegge. Den kalde krigen er for lengst avløst av internett-krigen, der de gjør faen så mye faenskap der også. Dette grusomme landet må temmes og jeg er slett ikke så sikker som deg på at Kina er verre. De tramper i hvert fall ikke i salaten verden rundt. De holder seg stort sett unna internasjonale saker og leker ikke verdenspoliti. De står for sunn kapitalistisk konkurranse, på mer likeverdige vilkår enn det USA prøver seg på - nå sist med handelskrig i alle retninger - som en cowboy som har gått berserk - Trump.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En no-spy-avtale har null verdi.

En no-spy-avtale har stor verdi og kan understøttes med kildekodelisenser som gir innsyn, på en helt annen måte enn det amerikanerne vil komme med. Ny-spy vil selvsagt være en flersidig avtale, der Kina kan slå like hardt ned på brudd foretatt av andre. Derfor vil ikke USA undertegne slike avtaler, men velger noe så desperat som å blokkere Huawei på bakgrunn av påstander som er tynnere enn Collin Powells Weapons of mass distruction. Det er en total farse og de skjønner ikke at det internasjonale samfunnet ser tvers gjennom de syltynne påstandene deres. USA graver sin egen grav og jeg tror verden blir et bedre sted uten deres dominans.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...