Gå til innhold

Saudi-Arabia: Ingen fare for oljemangel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det er ingen fare for oljemangel i verden, trass i kraftig redusert tilgang på iransk og venezuelansk olje, mener Saudi-Arabia og Emiratene."

 

Noen ganger lurer jeg på om vi er "the bad guys" eller "the good guys"

 

Hva vil historien fortelle? Århundre der man undertrykte og drepe mennesker for og kontrollere energi prisen. Og tilgangen?

 

Kanskje ikke rart vi avler "terrorister", så mange at de blir en "psudo stat" med en prof hær og militære taktikker.

 

Tror vi trenger og feie for egen dør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å angre, men jeg spør - hvem undertrykker og dreper Norge?

Vi har vel det ganske fint? Hvorfor tror du det er Norge?

 

Er 3 land nevnt i det jeg skrev. Iran, Venezuela og Saudi.

 

2 av disse landene er under handel blokkader Iran og Venezuela.

 

Hvordan i allverden klarer du og komme frem til Norge?

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Noen ganger lurer jeg på om vi er "the bad guys" eller "the good guys"

 

 

 

Kanskje ikke rart vi avler "terrorister", så mange at de blir en "psudo stat" med en prof hær og militære taktikker.

 

Tror vi trenger og feie for egen dør.

Så kan du da forklare hvem du refererer til med vi?

 

Med vi mener du alle nålevende mennesker? Eller hvem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så kan du da forklare hvem du refererer til med vi?

 

Med vi mener du alle nålevende mennesker? Eller hvem?

Norge har handelsblokkader på Venezuela og Iran... Bombet Libya, gir politisk støtte til disse handlingene osv.

 

Tar ikke og offentlig fordømmer dem slik vi burde gjort om vi hadde hatt litt integritet.

 

"Vi" blir vel den vestlige verden generelt. Også Norge.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Norge har handelsblokkader på Venezuela og Iran... Bombet Libya, gir politisk støtte til disse handlingene osv.

 

Tar ikke og offentlig fordømmer dem slik vi burde gjort om vi hadde hatt litt integritet.

 

"Vi" blir vel den vestlige verden generelt. Også Norge.

Hvorfor mener du det er galt å ha handelsblokkade på Venezuela og Iran?

Vil minne om at vi ikke bombet landet Libya generelt, men den brutale diktatoren Muammar Gadaffis militære styrker

 

Ja, det er riktig at det ble kaos i landet etter Gadaffi mistet makten. Men det er ikke en selvfølge at det ikke ville vært like mye kaos eller mer hvis vestlige land ikke bombet Gadaffis styrker. 

Lenke til kommentar

Hvorfor mener du det er galt å ha handelsblokkade på Venezuela og Iran?

Vil minne om at vi ikke bombet landet Libya generelt, men den brutale diktatoren Muammar Gadaffis militære styrker

 

Ja, det er riktig at etter Gadaffi mistet makten ble ble det totalt kaos i landet som har vart frem til i dag. Men det er ikke en selvfølge at det ikke ville vært like mye kaos eller mer hvis vestlige land ikke bombet Gadaffis styrker. 

Lenke til kommentar

Hvorfor mener du det er galt å ha handelsblokkade på Venezuela og Iran?

Vil minne om at vi ikke bombet landet Libya generelt, men den brutale diktatoren Muammar Gadaffis militære styrker

 

Ja, det er riktig at det ble kaos i landet etter Gadaffi mistet makten. Men det er ikke en selvfølge at det ikke ville vært like mye kaos eller mer hvis vestlige land ikke bombet Gadaffis styrker. 

Ja for sivile blir aldri truffet av bombe kampanjer....

 

Mål for bombekampanjer av NATO var blant annet mot TV stasjoner, der sivile og jouralister dør.

 

Fortsett og lev i drømmeverden du :p Totalt døde en 1108 sivile av bombe kampanjen. En 4500 skadet, mistet armer, bein, halve ansiktet etc.

 

"We bombed you, to save you - Jens Stoltenberg"

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Ja for sivile blir aldri truffet av bombe kampanjer....

 

Mål for bombekampanjer av NATO var blant annet mot TV stasjoner, der sivile og jouralister dør.

 

Fortsett og lev i drømmeverden du :p Totalt døde en 1108 sivile av bombe kampanjen. En 4500 skadet, mistet armer, bein, halve ansiktet etc.

 

"We bombed you, to save you - Jens Stoltenberg"

 

Ja, jeg lever i drømmeverden, det er bare din verdensoppfatning som er den riktige  :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg lever i drømmeverden, det er bare din verdensoppfatning som er den riktige  :)

Bare virker som du lever i en når du sier vi bombet ikke Libya generelt, bare Gaddafis sine militære styrker. Når TV stasjoner og div andre sivile mål ble angrepet.

 

Bare fordi de ikke brannbombet dem som Dresden/Tokyo så blir det en del sivile døde og skadde fordi.

 

Bare tenk og mange sivile som hadde dødd om feks Russland skulle angripe NRK i Oslo feks.. Eller TV2 i Bergen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...