Gå til innhold

Kommentarer på årsregnskap, under 10 bilag


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg sitter og skal levere årsoppgave selv for første gang, årsregnskap for Nidelven IT. Det er et lite regnskap, og jeg håper dere kan gi meg noen konstruktive tilbakemeldinger.

 

Regnskapet er vedlagt.

 

Ser dere noen åpenbare feil der? Det er slik at underskudd kan registreres uansett hva som er sannsynlig i fremtiden, mens det bare kan legges til i balansen hvis man kan sannsynliggjøre fremtidig overskudd?

 

Jeg følger samme formen på regnskapet som tidligere regnskapsfører, men jeg ser mot slutten av regnskapet jeg fikk for 2017 fra han, må han ha gjort noe feil, vedlagt er regnskapet, og den innleverte årsoppgaven.

 

Av en eller annen grunn, trekker han fra skatt for 2016 og 2017 på underskuddet for 2017, mens man ser i årsoppgaven, så er det underskudd før skatt + 275 (inngående MVA).

Regnskap Nidelven 2017.xlsx

årsoppgave2017.pdf

Regnskap 2018 Nidelven IT LTD.xlsx

Endret av FB.605365563
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holdt vel ikke tunga helt rett i munnen den dagen jeg skrev det under.

 

Så han fører underskudd - skatt til gode 2016 - skatt til gode 2017 i regnearket, mens han skriver noe annet i årsoppgaven.

 

Og han fører ikke innkommende MVA på resultat-listen, men fører det på underskuddet:

 

Årets resultat: 2622

Skatt tilgode 2016: 254

Skatt tilgode 2017: 2622 * 0,24 = 629,28

 

Skatt tilgode ført i årsoppgave: -949

 

Mangler: -65,72

 

Og det er vel inngående MVA * 0,24 = 66 kroner.

 

Og da er det vel slik å forstå at man kan ved senere omsetning på over 50.000 per 12 måneder, kreve tilbake innbetalt MVA 3 år tilbake i tid, og hvis man gjør det, må man vel også trekke fra på det fremførbare underskuddet / den utsatte skattefordelen.  Og at man frem til det eventuelt skjer, kan se på det som en utgift som gir skattereduksjon.

 

Samtidig må jeg evt. få rettet opp i regnskapet, slik at den betalingen på 375 og skatt tilgode er riktig.

 

 

Hei.

Jeg sitter og skal levere årsoppgave selv for første gang, årsregnskap for Nidelven IT. Det er et lite regnskap, og jeg håper dere kan gi meg noen konstruktive tilbakemeldinger.

Regnskapet er vedlagt.

Ser dere noen åpenbare feil der? Det er slik at underskudd kan registreres uansett hva som er sannsynlig i fremtiden, mens det bare kan legges til i balansen hvis man kan sannsynliggjøre fremtidig overskudd?

Jeg følger samme formen på regnskapet som tidligere regnskapsfører, men jeg ser mot slutten av regnskapet jeg fikk for 2017 fra han, må han ha gjort noe feil, vedlagt er regnskapet, og den innleverte årsoppgaven.

Av en eller annen grunn, trekker han fra skatt for 2016 og 2017 på underskuddet for 2017, mens man ser i årsoppgaven, så er det underskudd før skatt + 275 (inngående MVA).

Endret av FB.605365563
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...