Gå til innhold

Telefoner med SD.855


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Supert. På hvilken nettside finnes denne oversikten?

 

Mange av de kinesiske har forholdsvis tungt modifiserte Android. Og er ganske dårlige på oppdateringer.

Hvilke har lettere modifisert Android? Og er bra på oppdateringer. OnePlus. Flere?

 

Oneplus, Motorola og Xiaomi sine "Andoid One" modeller har temmelig clean android.

Oneplus sin OxygenOS er dog mye bedre enn clean. Ekstra instillinger som er meget kjekt, samt raskere enn stock Android med samme "look".

Lenke til kommentar

Asus har lagt seg ganske nære stock android med Zenfone 6/ZenUI 6 også, stort steg fremover VS ZenUI 5. Jeg ser på Zenfone 6 som ett av de beste kjøpene i dag, bedre enn oneplus som har blitt ganske dyre med de siste generasjonene.

Oneplus 7 koster vel ca det samme som Zenfone 6, så ser ikke helt hvordan den er bedre kjøp?

 

Oneplus 7 er ikke i salg i norge riktig enda da. Kun 7 Pro.

Lenke til kommentar

oneplus 7 skal starte på 5990,- for grunnmodellen på 128Gb, asus sin 128Gb koster 5790, så ja prisene er ganske like, mens syns asus byr på mer for pengene.

 

Fordeler asus:

*Ingen notch på skjerm

*Større batteri

*Hodetelefonutgang

*Bakmontert fingeravtrykksleser (som fremdeles er mye raskere enn i-skjerm lesere).

*kreativt kamerasystem

 

Fordeler oneplus 7:

*Amoled skjerm

*UFS 3.0 lagring

*Lettere å finne deksler/flipdeksler som passer.

 

Når det kommer til software/UI så er dette en smakssak hva man liker og ikke liker, men begge legger seg ganske nært stock android.

Lenke til kommentar

Finnes det noen Android One og SD855?

 

Tror ikke det. Men nesten alle telefoner kan installere Linage OS som vil gi deg samme greia.

 

Andoid One er ganke lettkjørt, så dem pusher det på mobiler med svakere prosessorer da 855 er litt overkill.

 

Men som sakt kan jeg virkelig annbefale Oxygen OS. Stock android på steroider.

Lenke til kommentar

Tror ikke det. Men nesten alle telefoner kan installere Linage OS som vil gi deg samme greia.

 

Andoid One er ganke lettkjørt, så dem pusher det på mobiler med svakere prosessorer da 855 er litt overkill.

 

Men som sakt kan jeg virkelig annbefale Oxygen OS. Stock android på steroider.

Kjører Lineage på min LeEco Le Pro 3, men det er ikke helt det samme. Det er ikke for alle å innstallere en ROM. Det er ikke alle telefoner som er heldige å ha utviklere.

 

Vurderer OP7, men det er mulig jeg kjører videre med min nåværende til tross for at batteriet har sett sine beste dager.

Lenke til kommentar

Kjører Lineage på min LeEco Le Pro 3, men det er ikke helt det samme. Det er ikke for alle å innstallere en ROM. Det er ikke alle telefoner som er heldige å ha utviklere.

 

Vurderer OP7, men det er mulig jeg kjører videre med min nåværende til tross for at batteriet har sett sine beste dager.

 

Sant det. Huawei sine telefoner er helt låst for slikt så dem får ikke mulighet til slikt.

Oneplus sine telefoner har masse utvikling dog så der får man ikke problemer.

 

Batteri er ofte billig og enkelt å bytte. Hvilken telefon har du nå? LeEco?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Sant det. Huawei sine telefoner er helt låst for slikt så dem får ikke mulighet til slikt.

Oneplus sine telefoner har masse utvikling dog så der får man ikke problemer.

 

Batteri er ofte billig og enkelt å bytte. Hvilken telefon har du nå? LeEco?

 

Billig og enkelt å bytte batteri??? Hva slags mobiler har du brukt de siste årene???

Lenke til kommentar

Billig og enkelt å bytte batteri??? Hva slags mobiler har du brukt de siste årene???

 

Har Hatt Nexus 4, Galaxy note 4 (som hadde avtagbart batteri) så Oneplus 5 og nå Oneplus 6T, hvorav jeg ikke har slitt ut batteriene på noe av dem untatt Noten (idiotisk 9V hurtiglading som koker batteriet) 

 

Nexusen har jeg hatt i småbiter flere ganger og grunnet feil på powerknapp og feil med høytaleren. Kunne enkelt swappa batteriet i samme slengen der og.

 

Men har bytta batteri og skjerm på en del iphones, og det har vært meget enkelt.

Samt ser alle JerryRigEverything sine videoer. Nesten alle mobiler må bare varmes så man får av bakdelselet og så er det bare å dra ut "tab'en" som limer batteriet på plass og slenge inn nytt batteri og få på bakdekselet igjen. 

 

 

Finnes selvfølgelig noen unntak som gjør det vanskelig (LG G8 f.eks har fastlimt batteri) men veldig enkelt på de fleste andre mobiler.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Batteri er ofte billig og enkelt å bytte. Hvilken telefon har du nå? LeEco?

LeEco Le Pro 3 (x720). SD821 6gb ram

Kjøpt høsten 2016.

2500,- for en toppmodell ?.

Kanskje ikke merkelig LeEco gikk konk noen måneder senere.

 

Finner neppe noen som bytter batteri på denne i Norge. Gidder ikke å gjøre det selv. Skal til Hong Kong i sommer mulig det kan fikses der, men tviler.

 

Har fortsatt noen timers skjermtid, så det er ikke helt krise. Men litt kjedelig å måtte ta med powerbank på reise når man gjerne er ute hele dagen og risikerer å gå tom for strøm. Spesielt siden telefonen brukes mye til å finne fram til diverse steder og attraksjoner.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...