Gå til innhold

Problemer med åpne porter - Altibox fiber


Anbefalte innlegg

Etter at jeg gikk over til BergenFiber (Altibox) så har jeg slitt med at enkelte porter ikke er åpne og jeg klarer ikke å åpne de heller.

Jeg har denne sentralen
https://www.altibox.no/privat/kundeservice/hjelp-til-internett/hjemmesentral/fmg/ og jeg har forsøkt å endre port så får jeg fremdeles beskjed om at port ikke er åpen.

Inne på brannmur skriver jeg navn, type (TCP eller UDP), Ekstren fra, Ekstern til, Intern fra, Intern til (denne følger intern fra og kan ikke endres) og IP.
Jeg har satt Test, TCP, 50450, 50450, 50450, 50450, 192.168.10.130 og lagret men port er som sagt enda ikke åpen.

IP har jeg funnet ved å kjøre CMD og ipconfig og port 50450 er den porten jeg har fått beskjed om å åpne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering:
Bergen Fiber har åpnet port 50450 men porten er bare åpen på ekstern IP (***.220.211.45) regner med det er denne sentralen bruker men når jeg søker på IP'en til PC så er den ikke åpen.

Noe jeg må gjøre på PC for å få dette til å funke?

Lenke til kommentar

jeg regner med de la in din interne ipadresse i portforwardingen, slik at når folk går mot **.220.211.45 på port 50450 så vil hjemmesentralen sende denne trafikken videre til 192.168.10.130 på port 50450

 

Har du flere pcer på samme nettverket hjemme, funker det med telnet 192.168.10.130 50450 fra en pc på samme lan?

Sjekk lokal windows brannmur, sjekk også at du har startet et program som lytter på port 50450

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...