Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Feil adresse/husnr i forsikring?


Anbefalte innlegg

Jeg leier en leilighet, i et hus, på en gård, som har fått ny adresse med vegnavn og husnr. for ikke så lenge siden.Har fått oppgitt og bekreftet ny adresse med husnr av utleier. Utleier bor i samme huset, i en annen etasje. På kartet til Statens Kartverk er huset jeg leier i, oppført med et annet husnummer (et par nummer under nr jeg fikk oppgitt av utleier.) Et annet hus på gården står imidlertid oppført med husnummeret jeg fikk oppgitt av utleier. Utleier sier hun har fått bekreftet fra kommunen at adressen hun gav meg skulle være riktig adresse. 

 

Lurer jo på hva som er korrekt adresse, og hvordan jeg skal finne ut av dette. Huseier er så langt ikke interessert i å gjøre noe mer med dette. Tegner nå ny forsikring, bl.a. på innbo, og lurer på hvordan det vil stille seg ved en evt. forsikringssak, dersom jeg oppgir feil adresse? 

 

Noen som vet noe om dette? På forhånd takk. :)



Anonymous poster hash: 444c9...629
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikkje nødvendigvis slik at kartet er rett, så be kommunen sjekke opp.

 

Med tanke på innboforsikring så skal det ha lite betydning, i praksis vil det ikkje kunne oppstå forvirring om kva som er forsikra då det er openbart at du har meint å forsikre ditt innbo i din leiligheit, på din adresse. Så dersom husnummeret er feil så får det liten betydning, kva skulle være grunnen til at du skulle ha meint å forsikre naboen utan at naboen veit om det.

Innboforsikringa har også lite med huset å gjere, dei fleste innboforsikringar har samme pris uavhengig av byggeår og størrelse på sjølve huset,sidan det er innboet som er forsikra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

  • Ring kartverket og spør. Mulig at kartet ikke er oppdaterte ennå.
  • Ring forsikringsselskapet og forklar problemet.

 

 

 Takk for sva! Det er kun husnumrene på gården som er byttet om på kartet til Kartverket, og for alt jeg vet kan det være utleier som har fått feil opplysninger vedr. husnr. i adresse. Kontaktet forsikringsselskapet  ifbm. med dette på mail, og fikk ikke noe svar. Kun ny forsikringsavtale med husnr i adresse som er brukt til nå.  :hm: Men er jo mulig å spørre igjen, selvfølgelig.

 

 

 

Anonymous poster hash: 444c9...629

Lenke til kommentar

Det er ikkje nødvendigvis slik at kartet er rett, så be kommunen sjekke opp.

 

Med tanke på innboforsikring så skal det ha lite betydning, i praksis vil det ikkje kunne oppstå forvirring om kva som er forsikra då det er openbart at du har meint å forsikre ditt innbo i din leiligheit, på din adresse. Så dersom husnummeret er feil så får det liten betydning, kva skulle være grunnen til at du skulle ha meint å forsikre naboen utan at naboen veit om det.

Innboforsikringa har også lite med huset å gjere, dei fleste innboforsikringar har samme pris uavhengig av byggeår og størrelse på sjølve huset,sidan det er innboet som er forsikra.

 

Takk for svar! Høres fornuftig ut det du sier her. :) Var vel dette med forsikringen jeg var mest bekymret for. 

 

Anonymous poster hash: 444c9...629

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...