Gå til innhold

Headset mic vil ikke fungere på pc


Anbefalte innlegg

Hei.

En gang for lenge lenge siden, så oppdaterte windows 10 seg til en nyere version.
Den gang brukte jeg en studio mic, så livet gikk smertefritt for seg.
Men den dag i dag har jeg kjøpt 3 forskjellige headset, både med USB og AUX kobling, å samme problemet med alle, mikrofonen på headsetet vil ikke bli registrert.
Først trodde jeg at dette var et problem med det første headsetet, at kanskje noe var galt med det, men da jeg kjøpte et nytt et ante jeg at noe var galt..
Kjøpte enda et nytt headset, men denne gang gjorde jeg invisteringen pga lydkvalitet, men igjen så fungerer ikke mikrofonen på headsetet.

Lest mye rundt, å mange skriver at de har samme problem å at det er windows 10 sin "nye" oppdatering som er problemet.
Har googlet uten at problemet har blitt løst.. På mikrofon instillinger finner jeg kun 1 mikrofon, å det er pcen sin egen mikrofon (bærbar pc), men jeg finner ingen måter på å finne fram, søke eller lignende for å få inn mikrofonen til mitt headset.

Håper noen her har peiling!
Legger ved bilde***
post-165463-0-19513100-1558199258_thumb.jpg
Latet nylig ned voicemeeter, men den finner ikke headset mikrofonen den heller.
Får lyd til headsetet da jeg kobler til, men aldri mikrofonen.
Mvh Patrick.

Endret av Hveding
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ha tatt en runde med å oppdatere litt drivere, til og med de som kanskje ikke virker relevant for problemet. Hvis dette ikke fungerer så ville jeg prøvd å re-installere Windows. Kan se ut som Windows installasjonen har hatt et lite drypp ved oppdateringen som den ikke har oppdaget selv. 

 

 

Eventuelt kan du gå igjennom stegene i denne guiden

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

image.thumb.png.979d1b678d6a7d6ad96a6500a7ae43f4.png

Har sjekket alle slike innstillinger. Headsettet funket veldig bra i 1 måned, men nå vil den ikke "plukke opp" mikrofonen: image.png.eb92172ecc087a6845c2915ba0d927e1.png

Når jeg plugger inn aux-kabelen nå, får jeg spørsmål om hva jeg plugget inn; Mic, Hodetelefon, speaker, eller Hodesett. Jeg velger Hodesett (har både mic og lyd), men den skifter over til Hodetelefon (ingen mic). Har tatt en runde å oppdatert det meste, men det vil fortsatt ikke ordne seg. 

Lenke til kommentar
MaskedBastard skrev (På 4.2.2021 den 19.28):

Hei,

Testet mikrofonen på PS4, noe som funket helt fint. Jeg får ikke opp valget om å velge miccen som standardenhet. 

Takk for svar!

Hvilket headset har du? På bildet ditt ser det ut som mic på laptop er aktiv, ikke mic på headset.

Ta en titt på denne videoen, kanskje den hjelper: https://www.youtube.com/watch?v=kGVTfBqOz6o

Lenke til kommentar

Hei. Jeg sliter med det samme. Mic funker ikke på PC mens på PS er det ok. Har feil søkt, sjekket headsett og ledninger etc uten resultat. Når jeg kobler opp headsett til PC så ser den output men ikke input. Har neon noe svar? PC er ny,kjøpt 2020 desember. Ny skjerm også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...