Gå til innhold

Erfaringer med bestprice.no?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min samboer og jeg snubla over en nettside da vi er på jakt etter utemøbler til en rimelig penge - nemlig www.bestprice.no

 

Er det noen som har erfaringer med denne virksomheten? Virker litt for godt til å være sant, men godt mulig det er kynismen i meg som tar overhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.... Virker litt for godt til å være sant, men godt mulig det er kynismen i meg som tar overhånd.

 

Det er ikke kynismen i deg som tar overhånd, her er det helt klart grunn for å la noenvarselklokker ikke bare ringe, men kime. 
 
Selskapet driver under to navn, Best Price AS og Norion Global Trading. Det er eid 50/50 - i\u seg selv ikke gunstig for et AS, men bagatell i denne sammenhengen . av  herrene Ataf Amin og Emad Bassili  På papiret er aksjekaptialen svært OK  - nær 10 % av omsetninge. Virkeligheten er litt annen: Selskapet hadde i 2018 lønnskostnader på 0 kr og kom likevel ut av regnskapet med et tap på 25 % av salget. Pr 1.1.19 var det mer gjeld enn eiendeler i selskapet og slik sett skal man ikke utelukke det i dag drives for kreditorenens regning., Den langsiktige gjelden har gått 50 % opp siste tre år - fra ca 2,1 til ca 3,3 millioner - og samtidig har omsetningen gått fra 3,4 til 3,2 millioner. Det er imidlertid ingen rentekostnader bokført i forhold til lånet, noe som tyder på at enten er lånet rentefritt (=fra innehavere selv/nærstående) eller at det ligger en liten udetonert bombe her som gjør regnskapet enda mer begredelig i virkeligheten enn på papiret. 
 
Ikke hesten jeg ville satset på om jeg ønsket en trygg og stabil forretningsforbindelse. Er derimot målet å gjøre et kjøp til “Kinapris” og med “Kina-risiko” ved reklamasjon (eller evt enda litt verre fordi selskapet er avgått ved døden), men mindre papirformaliteter enn ved direktehandel Shanghai kan nok selskapet være et helt OK alternativ. 
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var en av de mest useriøse nettbutikkene jeg har sett på en stund.

"VI TILBYR IKKE LEVERING" og "ALLE VARER MÅ HENTES HOS OSS", men klarer ikke å finne noen adresse.

"All reklamasjoner må skje innen 8 dager fra varemottakelse". Passer dårlig med Forbrukerkjøpsloven.

Oppgir ikke org.nr.

Ikke lov å annonsere med veil. priser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Mr D skrev (På 18.5.2019 den 16.08):

Det var en av de mest useriøse nettbutikkene jeg har sett på en stund.

"VI TILBYR IKKE LEVERING" og "ALLE VARER MÅ HENTES HOS OSS", men klarer ikke å finne noen adresse.

"All reklamasjoner må skje innen 8 dager fra varemottakelse". Passer dårlig med Forbrukerkjøpsloven.

Oppgir ikke org.nr.

Ikke lov å annonsere med veil. priser.

BEST PRICE AS
Skjærvaveien 24
2010 STRØMMEN

Lenke til kommentar

Disse gutta driver også diverse ulovlig import av kopivarer. 

Mesteparten av varene ser det ut til at de selger via utenlandske torgselger rundt omkring.
Er nok en god del svart oms her. 

Alle må selv avgjøre om det er verdt å ta sjansen. 

 

Endret av Frode1982
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...