Gå til innhold

Er dette troverdig om amerikansk våpenteknologi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en veldig sensasjonelt skrevet, men ja. Det er kjent teknologi som overhodet ikke er overraskende at har blitt minimalisert og våpenfisert (sikkert ikke et ord, men det er det nå).

 

 

 

Og sorry for off topic, men GUD hvor jeg hater slike backronyms!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tvilsomt. Det er noe som kunne fungert mot Luxembourg eller Vatikan, men snakker vi om ein større land, så skal det godt gjøres å ta ut "alle" militære mål. 
Så la oss si USA prøver å angripe NordK på denne måten. De tar ut 3/5 mål. NK inser kva som held på å skjer og skyter atom rakett mot USA. 
Det er fantastisk teknologi og er eg sikker at den fungere, men tviler på å ta ut "hele landet".


Eg forstår ikkje korsen den skal kunne ungå radar. Jo, du kan skyte den mot radar. Men om radar klarer å oppdage mål på 200mils radius, f.eks, så må den kunne angripe frå enda større avstand? Og det gjør ikkje den.  

Lenke til kommentar

Tvilsomt. Det er noe som kunne fungert mot Luxembourg eller Vatikan, men snakker vi om ein større land, så skal det godt gjøres å ta ut "alle" militære mål. 

Så la oss si USA prøver å angripe NordK på denne måten. De tar ut 3/5 mål. NK inser kva som held på å skjer og skyter atom rakett mot USA. 

Det er fantastisk teknologi og er eg sikker at den fungere, men tviler på å ta ut "hele landet".

 

 

Eg forstår ikkje korsen den skal kunne ungå radar. Jo, du kan skyte den mot radar. Men om radar klarer å oppdage mål på 200mils radius, f.eks, så må den kunne angripe frå enda større avstand? Og det gjør ikkje den.  

Nettopp derfor de ikke har drept noen ved makten i NK eller prøver på dette. For og drepe en hellig gud hadde resultert i atom angrep.

 

De hadde gitt f i konsekvensene. 

 

USA har rett og slett inget svar på NK, så derfor man slenger ut noen bløffer som dette en gang i blant :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg tror ikke denne typen våpenteknologi vil være til mye hjelp dersom NK skulle velge å sende over et atomstridshode til Sør Korea. Mange stater med atomvåpen benytter fortsatt manuell teknologi for utskytning fra 60 tallet (samme gjelder USA), som det ikke er mulig å "fritere". Det gjøres nettopp for å unngå denne typen angrep med elektromagnetisk puls.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...