Gå til innhold

Nye Nissan Leaf er en elbil med stort batteri du ikke må vente årevis på


Anbefalte innlegg

 

Du får den i garasjen med en gang, men du må vente i årevis mens den lader på langtur.

Hva definerer du som langtur? Og åresvis, peker det på saklighetsnivået?

 

Ladehastighet har blitt ett "retorikk sirkus" i debattøyemed i mine øyne. Om jeg venter 20 minutter mens jeg slapper av på en stasjon eller 30 minutter, har lite betydning.

 

Hvis det er et problem så kjøper jeg ikke elbil.

 

Det var ikke deg som snakket. Andre har andre behov og meninger.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg har forstått at dette med batteriet har vært håpløst. Personlig har jeg lite erfaring med leaf og går ut i fra kalkulatoren. Min mor har en leaf, men jeg har ikke kjørt den nok til å ha mye imperi. 19 timer tur/retur er fortsatt bare 30% høyere enn google maps tallene. Legger en inn 40 minutter pause, så er det mindre.

 

Ps, har du reservert en ID?

Har reservert og venter som skeptisk optimist på hva som presenteres i september. Ikke fornøyd med at stor batteripakke kommer til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har reservert og venter som skeptisk optimist på hva som presenteres i september. Ikke fornøyd med at stor batteripakke kommer til slutt.

 

Forståelig! Jeg er også spent på denne, men som kjent skeptisk. Tror dog at det blir en fin bil i sjiktet og håper den får fancy løsninger! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forståelig! Jeg er også spent på denne, men som kjent skeptisk. Tror dog at det blir en fin bil i sjiktet og håper den får fancy løsninger!

 

VW har jo lovet argumenter reality der navigasjonen skal ligge som et lag over veien via HUD. Hvis det skjer, og det er bra løst, så får teknogenet mitt dånedibbå og en brå lykkefølelse.
Lenke til kommentar

VW har jo lovet argumenter reality der navigasjonen skal ligge som et lag over veien via HUD. Hvis det skjer, og det er bra løst, så får teknogenet mitt dånedibbå og en brå lykkefølelse.

 

Ja det kan blir skikkelig stilig! EQC har vell "det samme" nå, men det lille jeg har sett var ikke kjempe bra, selv om det absolutt er gøy!  AR er veldig spennende, vi jobber en del med å ta det i bruk på jobb nå, det er absolutt fremtiden. 

Lenke til kommentar

Det var ikke deg som snakket. Andre har andre behov og meninger.

Det overdrives kraftig var min mening ;) Overdrivelsen ble også brukt på generell basis, ikke bare ift. eget behov. Og uttrykket "langtur" var så vagt at det er helt naturlig å spørre.

 

Det er stor forskjell på å mene at en Leaf er tragisk og ubrukelig kontra å ha behov som gjør at du trenger en "skolebuss fremfor en minibuss". Man kjøper heller ikke en bil som bruker 2 liter på mila med 40 liters bensitank om man skal kjøre 100mils turer ofte. Det hele ble litt tullete.

 

Da var det helt greit å påpeke nettopp det jeg gjorde. Å kalle Leaf en bybil ble også  bare komisk, da er du rett og slett litt arrogant. Det finnes ting mellom "bybil" og å kjøre 100mils turer til og fra bergen.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal nå kjøre daglig fra Haugesund til Stord, og tilbake. Snodig at det er en "ubrukelig" rekkevidde, og en "bybil" om en Leaf gjør det helt fint og greit... Jeg kan jo kjøre over meste av Haugalandet, Tysvær, Sveio og Karmøy uten å lade noe særdeles hyppig.

 

Vel og merke med en ioniq electric, som jeg tror har noe mindre rekkevidde enn en Leaf Accenta?

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...