Gå til innhold

Hvorfor er det mer synd på Utøya ofre?


Anbefalte innlegg

Ja. Det er DU som tar opp terroren. Hvordan i all verden mener du at fokuset på terroren skal forsvinne når folk som deg tar opp terroren? Det er nettopp da terroristen vinner. Terrorens mål er å bli omtalt. Du tar det opp sju år seinere. Hvorfor gjør du det? Det var ingen her inne som diskuterte det. DU ga Breivik oppmerksomheten nå. Det var INGEN aktiv tråd om det.Men plutselig kommer en nyregistrert bruker, som jeg mistenker allerede har en primærbruker, og tar det opp. (Ja, jeg sa det alle allerede tenkte)

 

Hvorfor i all verden mener du at det ikke skal være fokus på det når du setter fokus på det? Du møter deg selv litt i døra. Det blir litt for dumt. Helt ærlig. Hva øsnker du å oppnå? Det eneste jeg kan forestille meg er å provosere. Og det klarer du helt tydelig. Jeg bare finner det hele litt patetisk.

 

 

Årsaken. Ja jeg tar opp terroren, med en god omtanke. En som har litt mer omtanke enn de som.... hmm, la oss se hva som er skrevet om... lurer på om terrorangrepet er en konspirasjon? eller diskuterer alle de detaljer som dokumentaren til NrK til et brev fra breivik til faren?

 

Beklager men, hele denne seksjonen er en skam. Ikke bare skaper den fokus på terror, men mange av innleggene er et direkte hån mot de som er offer. er også merkelig at du svarer på opprinnelig spørsmål med at "det er naturlig det blir et forkus på det".

 

Denne lille logiske kortslutningen din med at man ikke kan sette fokus på det selv for å kritisere det fungerer ikke på meg. Sorry. Noen "primærbruker" har jeg ikke heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort oppsummert utifra innleggene dine : du er her for å diskutere, innholdet driter du i så lenge det fører til den diskusjonen du ønsker.

Har sett på svarene dine og det er ingenting å hente der i alle fall og anbefaler samtlige brukere til å ikke kaste bort mer tid med en person som ikke er moden nok til å føre en saklig diskusjon, at han tror det gjør det heller ikke bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kort oppsummert utifra innleggene dine : du er her for å diskutere, innholdet driter du i så lenge det fører til den diskusjonen du ønsker.

Har sett på svarene dine og det er ingenting å hente der i alle fall og anbefaler samtlige brukere til å ikke kaste bort mer tid med en person som ikke er moden nok til å føre en saklig diskusjon, at han tror det gjør det heller ikke bedre.

 

La meg oppsummere dine svar:

 

Jeg spør hvorfor er det mer synd på noen som ble skutt av en gal mann, enn noen som ble drept i en bil, kanskje av en gal som kjører

 

Du svarer: "Vi medmennesker sympatiserer trolig litt mer med Utøya ofrene fordi de er "nærme"

 

Jeg spør hva som gjør at de blir mer nærme enn en som døde i bilen?

 

Ditt svar på dette: Du venter en stund og så oppfordrer alle til å ikke snakke med meg.

 

Er det en god summering?

 

Er det fordi jeg spurte Hva er ditt poeng du ble så sur på meg? Hva har jeg gjort deg egentlig? Har jeg noensinne sagt det ikke er synd på utøye ofrene? Er du sur fordi du tror jeg ikke synes synd? Kanskje jeg synes veldig synd, like mye synd jeg synes på andre som lider?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...