Gå til innhold

Truckførerkurs Drammen, noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Har en plan om å gjennomføre truckførerkurs,
men er usikker på hvilken leverandør jeg bør velge?

Valget står foreløpig i mellom KIS Kompetanse, Toyota Material Handling og Drammen Truckservice,
hvilke av disse er å anbefale?

Noen andre alternativer som er gode i Drammen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt de som tilbyr deg flest klasser. Teorien en den samme for T1 til T5, men en skal ha praksis og «oppkjøring» for hver klasse en skal ha.

 

Takk for tipset,

tenkte noe i den bane selv,

virker som både Toyota og KIS tilbyr praksis på T1-4,

Drammen Truckservice er jeg litt usikker på,

siden dems var noe vag på hva kurset inneholdt av praksis,

derfor jeg lurte på personlige erfaringer. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg anbefaler deg å ta kurs hos noen "useriøse" Jeg betalte 5000 kr og hadde en enkel teoriprøve og en enkel praksis hvor vi kjørte motvektstruck i 2-3 minutter, men fikk allikevel sertifisering for T1-T5. Hvor du har fått sertifisering fra spiller ingen rolle når du søker jobb. Tro meg, jeg har jobbet for mange store bedrifter, bla Bring og Bama. Det er ingen som spør hvor du tok kurset eller hva kurset inneholdt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å ta kurs hos noen "useriøse" Jeg betalte 5000 kr og hadde en enkel teoriprøve og en enkel praksis hvor vi kjørte motvektstruck i 2-3 minutter, men fikk allikevel sertifisering for T1-T5. Hvor du har fått sertifisering fra spiller ingen rolle når du søker jobb. Tro meg, jeg har jobbet for mange store bedrifter, bla Bring og Bama. Det er ingen som spør hvor du tok kurset eller hva kurset inneholdt. 

 

Tror jeg står over det gitt,

det er kanskje ikke ulovlig, men er ikke typen til å ta snarveier,

ihvertfall ikke viss det kan gå utover andre, har absolutt null erfaring med truck.

Lenke til kommentar

Modul 4.2 er enten 20 timer praksis i bedrift (fadderordning) eller 14 timer øvelseskjøring hos opplæringsvirksomhet.

 

For å få T1 til og med T4 må du ha disse 14 eller 20 timene for hver klasse + oppkjøring. Min erfaring er imidlertid at disse timene gjerne skrives med gaffel, så det er ikke så ille som det kan virke.

Lenke til kommentar

Modul 4.2 er enten 20 timer praksis i bedrift (fadderordning) eller 14 timer øvelseskjøring hos opplæringsvirksomhet.

 

For å få T1 til og med T4 må du ha disse 14 eller 20 timene for hver klasse + oppkjøring. Min erfaring er imidlertid at disse timene gjerne skrives med gaffel, så det er ikke så ille som det kan virke.

 

 

Skjønner.

 

Søkte opp Toyota sitt kurs og det er ca. 32 timer med kurs som virker fornuftig utifra det du sier. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...