Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen IT2 våren 2019 - Informasjonsteknologi 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

og hva er grensen for å stryke, jeg har ikke peiling på hvordan karakterene blir satt. jeg har aldri fått en hel program til å funke. betyr det da at jeg stryker???! 

Nei, det betyr ikke nødvendigvis at du kommer til å stryke. Det du burde gjøre før i morgen er å sette deg ordentlig inn i hvordan man lager flyt-diagram og testplan for nettsider. Dette er oppgaver du enkelt kan få poeng på, men hvor du ikke trenger å kode. Se også om du klarer å få til litt bilderedigering. Dette kan være forskjellen på å stå og å stryke. Og selv om du kanskje aldri har fått et program ordentlig til, så anbefaler jeg deg å ta deg god tid, og prøve ordentlig på alle oppgavene. Du trenger ikke ha fått til koden 100% riktig for å få uttelling på noe. 

Lenke til kommentar

Nei, det betyr ikke nødvendigvis at du kommer til å stryke. Det du burde gjøre før i morgen er å sette deg ordentlig inn i hvordan man lager flyt-diagram og testplan for nettsider. Dette er oppgaver du enkelt kan få poeng på, men hvor du ikke trenger å kode. Se også om du klarer å få til litt bilderedigering. Dette kan være forskjellen på å stå og å stryke. Og selv om du kanskje aldri har fått et program ordentlig til, så anbefaler jeg deg å ta deg god tid, og prøve ordentlig på alle oppgavene. Du trenger ikke ha fått til koden 100% riktig for å få uttelling på noe. 

 

Uansett hvor mye poeng du får... hvis du ikke klarer å skrive kode stryker man.

Lenke til kommentar

Uansett hvor mye poeng du får... hvis du ikke klarer å skrive kode stryker man.

Det kan godt være, men h'n sier ikke at h'n ikke klarer å kode i det hele tatt, problemet er bare å fullføre oppgaven. Hvis sensor ser at du nesten er i mål på oppgave 1 og 2, i tillegg til at du har gjort en god jobb på planlegging og dokumentasjon og bilderedigering, så tror jeg det skal holde til en ståkarakter. 

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til it eksamen?

Kikk på tidligere eksamenssett og løs oppgavene du er usikker på, pass på at du har alle programmene du kan komme til å trenge, for eksempel redigeringsprogram for bilder. Det er ikke noen fasit på hva man bør gjøre og det er går ikke an å vite akkurat hva vi kommer til å få, men les godt over forberedelsesheftet og ha teorien på plass

Lenke til kommentar

OiiiiiiiiiiiiIIIIIII

 

 

Hva tror du vi kommer til å få??

Det står mer eller mindre vag informasjon i forberedelseheftet. Jeg tror ihvertfall vi får flytdiagram, testplan og bilderedigering. Det kommer også til å bli oppgaver hvor det er hensiktsmessig å bruke flerdimensjonal array med løkke, i tillegg til oppgaver med if-setninger og variabler. Men akkurat hva slags oppgaver går ikke an å si. 

Lenke til kommentar

Kikk på tidligere eksamenssett og løs oppgavene du er usikker på, pass på at du har alle programmene du kan komme til å trenge, for eksempel redigeringsprogram for bilder. Det er ikke noen fasit på hva man bør gjøre og det er går ikke an å vite akkurat hva vi kommer til å få, men les godt over forberedelsesheftet og ha teorien på plass

hvilke redigeringsprogram for bilder finnes det? vi har ikke lært om dette på skolen? og hva betyr testplan

Endret av gjest0405000
Lenke til kommentar

hvilke redigeringsprogram for bilder finnes det? vi har ikke lært om dette på skolen? og hva betyr testplan

Oi, det hørtes ikke så bra ut. 

Til bilderedigering kan du f.eks bruke gimp. Det er gratis, og relativt enkelt å bruke. Det finnes mange videoer for det på youtube.

Testplan er en plan der du beskriver hvordan du vil teste nettsiden din for eventuelle feil eller mangler, og for å sjekke at den fungerer som den skal. For eksempel:

1.0 Oppstart

  1. 1 Blir lyttere lastet inn?
  2. 2 Er det noen feil i koden ved oppstart (F12).
  1. 0 Ved trykk på knapp
    1. 1 Får variablene riktig verdi? Tester med alert.
    2. 2 Tester om betingelsen med antall mål fungerer korrekt
Endret av Bruker321
Lenke til kommentar

Jeg tar opp igjen denne eksamenen, så jeg har ikke møtt opp på skolen i dag på forberedelse. 

 

Man får bilder og andre filer i morgen sant?? 

Ja, du får alle filene du trenger. Du skal bare ha med datamaskin, og programmene du trenger for å gjøre jobben, du skal ikke trenge å tenke på arbeidsfilene. Hmmm, det er kjipt. Vil du chatte på messenger eller noe? Så kan du få noen filer av meg, som kanskje kan være nyttige til eksamen

Lenke til kommentar

 

Oi, det hørtes ikke så bra ut. 

Til bilderedigering kan du f.eks bruke gimp. Det er gratis, og relativt enkelt å bruke. Det finnes mange videoer for det på youtube.

Testplan er en plan der du beskriver hvordan du vil teste nettsiden din for eventuelle feil eller mangler, og for å sjekke at den fungerer som den skal. For eksempel:

1.0 Oppstart

  1. 1 Blir lyttere lastet inn?
  2. 2 Er det noen feil i koden ved oppstart (F12).
  1. 0 Ved trykk på knapp
    1. 1 Får variablene riktig verdi? Tester med alert.
    2. 2 Tester om betingelsen med antall mål fungerer korrekt

 

 

Sliter fortsatt med å forstå flytdiagram. Har lest om det i boka og på nettet og kommer ingen vei. Fins det flere eksempler på det? 

Lenke til kommentar

Ja, du får alle filene du trenger. Du skal bare ha med datamaskin, og programmene du trenger for å gjøre jobben, du skal ikke trenge å tenke på arbeidsfilene. Hmmm, det er kjipt. Vil du chatte på messenger eller noe? Så kan du få noen filer av meg, som kanskje kan være nyttige til eksamen

 

Åå ja det hadde vært fint! Tusen takk! 

Lenke til kommentar

Ja, du får alle filene du trenger. Du skal bare ha med datamaskin, og programmene du trenger for å gjøre jobben, du skal ikke trenge å tenke på arbeidsfilene. Hmmm, det er kjipt. Vil du chatte på messenger eller noe? Så kan du få noen filer av meg, som kanskje kan være nyttige til eksamen

mulig om jeg kunne få noen filer også? tilfelle det er noe lik eksamen :)

Lenke til kommentar

 

Oi, det hørtes ikke så bra ut. 

Til bilderedigering kan du f.eks bruke gimp. Det er gratis, og relativt enkelt å bruke. Det finnes mange videoer for det på youtube.

Testplan er en plan der du beskriver hvordan du vil teste nettsiden din for eventuelle feil eller mangler, og for å sjekke at den fungerer som den skal. For eksempel:

1.0 Oppstart

  1. 1 Blir lyttere lastet inn?
  2. 2 Er det noen feil i koden ved oppstart (F12).
  1. 0 Ved trykk på knapp
    1. 1 Får variablene riktig verdi? Tester med alert.
    2. 2 Tester om betingelsen med antall mål fungerer korrekt

 

Hva er det man kan bruke gimp til? hva trenger man det for?

Lenke til kommentar

Ja, du får alle filene du trenger. Du skal bare ha med datamaskin, og programmene du trenger for å gjøre jobben, du skal ikke trenge å tenke på arbeidsfilene. Hmmm, det er kjipt. Vil du chatte på messenger eller noe? Så kan du få noen filer av meg, som kanskje kan være nyttige til eksamen

Legg ut filene her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...