Gå til innhold

Elendig WiFi på iPhone X


Anbefalte innlegg

Hei.

Har lenge slitt med dårlig WiFi signal på iphonen min. I dag fikk vi installert ny ruter og oppgradering av linjen til 300 Mbit, men der tre ulike Android telefoner når hastigheter på 270-280 Mbit, så kommer jeg opp i 35. Det er samme om jeg kobler meg til 2.4Ghz eller 5Ghz.

 

Er helt super avhengig av raskt nett for å få gjort jobben min. Er det noe med telefonen min, eller gjelder dette iPhone generelt?

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er noe galt med din telefon. Hos meg med ubiquiti system så går iphonen mye oftere på 5ghz enn alle Android telefonene jeg har hatt og som jeg ser er innom nettet mitt. Har fulgt litt med på det siden jeg hadde problemer med dårlig nett før jeg fikk ubiquiti. De kobler seg oftest til 2,4 selv om 5ghz har bra dekning overalt. Tvinger jeg dem over i 5ghz får jeg 450mbit opp/ned på speed test uavhengig av telefon merke. De yter vel rundt 100 på 2,4, men 100 er for min del nok på en telefon så jeg har ikke laget splittet nett bare for å løse veksling problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ikke alle Wifi routere er like kompatible med alle Wifi-mottakere. Du har kanskje akkurat den som funker dårligst med akkurat den telefonen. Jeg måtte bytte ut mitt Wifi her hjemme da samtlige Samsungtelefoner jeg prøvde funket sykt dårlig på Wifi. Nå funker det veldig fint, men datterens Google Pixel er helt ræva på Wifien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Sett WiFi'ene med forskjellig passord på 2.4 og 5 GHz og ikke legg til 2.4 GHz nettet. Legg bare til det 5GHz nettet, så driver phonen iallefall ikke å skifter mellom de 2 nettene.

 

Har også opplevd at iPhone ikke kan ha flere forskjellige nett med samme ssid (Dlink), men om det gjelder enda, vet jeg ikke.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Tok en test nå i kjelleren (tilkoblet AP er i 1.etg på begge telefonene). Telefonene lå på bordet ved siden av hverandre. Ingen av dem hadde supert signal (-66dBm), men det er godt nok for å være 1.etg fra AP. Kan ikke si at noen av dem har ytelse som byr på problemer for min del til mobil bruk. 

 

Gammel iphone 6 

post-175783-0-82144200-1557949184_thumb.png

 

Huawei p30 pro

post-175783-0-98532400-1557949188_thumb.png

 

PC med ethernet

post-175783-0-83899900-1557949193_thumb.png

 

fra AP

post-175783-0-55421000-1557949508_thumb.png

 

Om du ser i AP hva er signalnivå og har du noe diagnostikk mulighet i AP? Kan du se at ikke phone skifter til 2.4 når du sjekker hastighet? 

 

Det siste året har jeg vært på besøk hos mange forskjellige folk, med mye forskjellig WIFi. Med iPhone 8plus og XS max.
Aldri noen problemer. Kanskje du bør sjekke innstillinger og oppdateringer. ?
Jeg har Telenor på tlf og Telenor nett hjemme. De jeg har vært hos har Altibox, Get, Telenor osv.

 

Han skriver vel at han når 35mbit. De aller fleste merker ikke noe særlig til at de ikke får mer enn 35mbit på telefonen. Det er mer enn nok til casual streaming og nettlesing f.eks og man vil neppe merke noe om man ikke driver med spessielle ting om ikke latency er høy. 

 

 

 

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar ?.

Som sagt ble Haugerud mye bedre, men har innsett at telefonen min på langt nær når den samme hastigheten som andre telefoner i huset. Dette er spesielt merkbart med en gang jeg beveger meg litt bort fra ruteren.

 

Samtidig er det godt mulig det er noe rart med telefonen min, for dersom jeg har 35Mbit nedlasting (som nevnt av noen her), så går det likevel tregt å laste inn nettsider.

 

Kan vel også legge til at jeg synes telefonen har blitt tregere de siste 2-3 månedene ettersom det har blitt rullet ut oppdateringer. Blant annet veldig mye "hakking", altså at det tar en stund før tastaturet spretter opp, før det forsvinner igjen i er halvt sekund og dukker opp på nytt. Litt mye rart egentlig, og det ligner ikke Apple.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...