Gå til innhold

[Løst] Islam i Europa


Gjest Veldig ærlig mann

Anbefalte innlegg

Gjest Veldig ærlig mann

Hva tenker folk her om Islam og muslimer med bakgrunn i all den uroen og volden de holder på med over hele verden? Det finnes ingen Islam styrte land som fungerer. Det er helt Texas over alt der.

 

I Polen f.eks tar de ikke inn muslimer. Det blir å diskriminere, men samtidig er det et tydelig signal om hvilket rykte muslimer har på seg. Er det tilfeldig? Er det satt i gang av noen onde kristne eller ateistiske mennesker? Nei, det handler om en kombinasjon av avdekking, bevisføring og samtidig en forståelig grad av frykt, skepsis og uro. Dessverre lever det også et hat imot alle muslimer. Dette er jeg ikke for. Dette har ingen hensikt. 

 

Det er interessant at sosialister/idealistene enten ikke får med seg alle disse sakene i Sverige, Paris og London f.eks eller tolker dem på en annen måte enn det skeptikere til Islam gjør. Det virker som om dere ser et annet omfang og trusselbilde enn det skeptikere til Islam gjør. Hvorfor er dere så avslappet?

 

 

Det er ikke rasisme å frykte mennesker som har en politisk og ideologisk krigføring imot Vestens verdier.

 

Vi vet alle sammen hva Islam styrte land utfører av straffemetoder imot homofile og gifte kvinner som er blitt voldtatt. Sex utenfor ekteskap blir straffet med døden blant muslimer. Henging, steining, halshugging eller et dytt utfor et stup med bind for øynene. Æresdrap imot en datter som ikke vil tvangsgiftes eller som forelsker seg i en ikke muslim er også utbredt. Er Islam en god religion da?

 

Hva gjør ikke muslimske menn med sin kjæreste som har vært utro? 95% av dem snakker med henne som regel. Tror dere at 95% av muslimske menn rundt omkring i verden bare hadde tatt en rolig alvorsprat med sin kone om hun hadde vært utro? Tror dere det?

 

Gjennomsnittet av muslimske menn i verden tilsvarer de ikke muslimske pøblene som vi f.eks har i Norge og England. Hvorfor i all verden skulle jeg tvile på at dette er veldig tett på sannheten????

 

Er det noe som tyder på det motsatte? 

Endret av Veldig ærlig mann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er ikke rasisme å frykte mennesker som har en politisk og ideologisk krigføring imot Vestens verdier.

 

De du skal frykte er radikale "muslimer"... Vi vanlige muslimer er fredelige og ønsker jo bare å leve i harmoni med alle andre? 

Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann

De du skal frykte er radikale "muslimer"... Vi vanlige muslimer er fredelige og ønsker jo bare å leve i harmoni med alle andre? 

 

Ja dette stemmer. Jeg lurer på hvorfor radikale muslimer er så mye verre enn ekstreme Kristne for eksempel. Hva tenker du selv? Samtidig så er problemet at flere og flere muslimer nettopp blir radikalisert. 

 

Her er et eksempel. En ekstrem kristen lar seg selv bli spikret på korset og påfører dermed kun seg selv smerte. En radikal muslim derimot ønsker å utløse en selvmordsbombe blant ikke kristne og påfører ikke seg selv smerte, men mange andre intet anende mennesker. Hvorfor skjer denne atferden kun blant muslimer? 

 

Ja jeg har hørt om Anders Behring Breivik og Brenton Tarrant. Skjønner du allikevel hva jeg mener?

 

Ønsker å få et godt svar på dette ifra en som ikke frykter Islam og mener Islam er det beste av alt og løsningen på alt.

Endret av Veldig ærlig mann
Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann

1*lg8oMoZuGKqO0So7DxENdw.png

 

Jeg sier ikke at jeg er den klokeste og mest beleste mannen i verden, slik du ønsker å framstille meg som. Fokuser på essensen og problemstillingen. Dette er ingen konkurranse om hvem som kan og forstår mest. Hva tenker du om Islam i forhold til hva denne politikken og religionen har gjort med så mange muslimer og videre gjør med hele verden? Hvis du ikke er i stand til å komme med et godt svar så betyr det kanskje at du synes temaet er for stort og vanskelig?

Endret av Veldig ærlig mann
Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann

1*lg8oMoZuGKqO0So7DxENdw.png

 

Jeg er for religionsfrihet og multikultur. Jeg snakker allikevel om problemene som stammer ifra Islam. Selvfølgelig har vi dårlige mennesker innenfor alle religioner og samfunnsklasser. Temaet her er fortsatt Islam og dets påvirkning i verden. Ikke-muslimer er ikke i nærheten av å drepe og torturere andre mennesker i samme grad og omfang som det mennesker blant muslimer er. Kan du forklare hva dette kommer av? 

 

Ikke bland inn temaer som Nazisme og Fascisme nå. Det er gammel historie og ikke i nærheten av å tilhøre et like omfattende og utbredt problem verden over som det Islam representerer. Stigmatisering av Tyskland blir ikke riktig. De har beveget seg videre ifra den nasjonalistiske ondskapen de en gang hadde. Dette ser vi ikke blant Islam styrte land den dag i dag. 

 

Bland heller ikke inn temaet USA, Russland og NATO. USA, Russland og NATO er supermakter. Radikale muslimer er ikke supermakter. Deres motivasjon for å krige stammer ifra ondskap og intoleranse. Det er riktig at Nazisme og Fascisme nok har noen titalls tusen tilhengere rundt omkring i verden. Når det er sagt, det er langt flere enn noen titusen radikale muslimer og det er disse hele verden er redd for. Ikke nynazistene. De utgjør en minimal grad av trussel og er ellers bare forhatt av de fleste. Heldigvis for det. 

 

Det er statistikk som viser hvor overrepresentert radikale muslimer er i forhold til vold og terror imot andre uskyldige mennesker. De har alltid vært overrepresentert. Hvor mange hundre år tilbake dette gjelder ifra er også uinteressant.

 

Klart dette funnet provoserer og spesielt muslimene. Jeg skjønner det veldig godt og skulle selv ønske dette ikke var en del av virkeligheten. Hva tenker du ellers om dette bildet og dette fenomenet med Islam?

Endret av Veldig ærlig mann
Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann

All religion kan brukes til misbruk. Vår lokale variant av kristendom er intet unntak.

 

Hadde dog personlig ikke grått om utskudd fra begge religioner hadde blitt satt i gapestokk på nærmeste torg.

 

Alle religioner kan og blir omdannet til misbruk blant alt for mange av de øvrige tilhengerne, men innenfor hvilken religion er dette problemet størst? Islam eller Kristendommen? Spent på hva du tenker å svare. Islam er den nest største religionen i verden etter Kristendommen. Allikevel så er det ikke i nærheten av å være så mange misbrukere av Kristendommen som det vi ser at er tilfellet blant dem som forteller at de er tilknyttet Islam. Hvorfor er det slik? Det er ikke et raskt svar til dette spørsmålet. 

Endret av Veldig ærlig mann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann

Alle religioner kan misbrukes, men i hvilken religion er dette problemet størst? Islam eller Kristendommen? Spent på hva du tenker å svare. Islam er den nest største religionen i verden etter Kristendommen. Allikevel så er det ikke i nærheten så mange misbrukere av Kristendommen som det vi ser at er tilfellet med Islam. Hvorfor er det slik? Det er ikke et raskt svar til dette spørsmålet. 

 

Kristendommen er den største religionen i verden. Islam er den neste største. På tross av dette så befinner det seg ikke en eneste person blant de kristne som er interessert i å drepe muslimer i guds navn. Hvorfor eksisterer det ikke slike mennesker blant de kristne når det er såpass mange av disse typene blant muslimer? Kristendommen er tross alt verdens største religion. Kristendommen har 2,3 milliarder troende fordelt på katolikker og protestanter. Det er ca 1,8 milliarder muslimer i verden. Dette er tall ifra 2017. Jeg har dessverre ikke lyktes i å finne noe ferskere tall. Tallene har endret seg noe siden 2017, men Kristendommen er fortsatt verdens desidert største religion.

 

Er det tenkelig at det stadig blir flere og flere muslimer som ikke er tolerante overfor Kristendommen og som kanskje skulle ønske at Islam var den største eller til og med den eneste religionen i verden? Er det nærliggende å tenke at det eksisterer mange tilsluttede av Islam og som samtidig ønsker å ta opp kampen imot Kristendommen?  Kristendommen på sin side igjen ikke ønsker en slik kamp tilbake, men ønsker i stedet å fokusere på kjærlighet, toleranse, likeverd og frihet. Hvorfor er det så ufattelig mange blant muslimer som provoseres av disse verdiene?

 

Kan det tenkes at den sentrale delen av Islam, underkastelse og ære kanskje fører med seg noe som ikke er så positivt og heldig for verden? Kan det tenkes at Islam gjør det vanskelig for en muslim å møte Vestens relativt liberale kultur sett i et historisk perspektiv siden middelalderen?

Endret av Veldig ærlig mann
Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann

De du skal frykte er radikale "muslimer"... Vi vanlige muslimer er fredelige og ønsker jo bare å leve i harmoni med alle andre? 

 

Det stemmer helt sikkert. Skulle bare mangle at muslimer flest ikke er terrorister eller at de ikke støtter terrorister som sier de angriper i Allahs navn. Enkelte muslimer ( fortsatt veldig mange) som utad tar avstand ifra terror i Allahs navn sier også dette av den enkle grunn at de ikke ønsker å avsløre sine ønsker som de vet ikke vil falle i god jord i vesten. De er mer interessert i å integrere seg enn å ta opp kampen imot Vestens verdier. Deres innerste tanker, ønsker og meninger er ikke nødvendigvis forenlig med hva de gir uttrykk for utad. Det er noe som heter at man lever et dobbeltliv for eksempel. På Netflix vises et program som heter Close Call. Det handler om alle planlagte og forsøkte terror angrep i USA. Ingen av disse terroristene var kristne. De var mennesker som sier de er gode muslimer. Er du overrasket? Hvorfor er du det? 

 

Hva har du å si om den kulturen som svært mange muslimer ellers praktiserer i forhold ritualer, holdninger, atferd, reaksjoner og leveregler? De er veldig strenge må jeg si. Kanskje litt urettferdige også?

 

Hvor viktig er frihet og respekt i Islam? Jeg tror ære, kjønnsfordeling, underkastelse og Mohammeds ord er litt viktigere for dere? Eller har jeg misforstått fullstendig? 

Endret av Veldig ærlig mann
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at jeg er den klokeste og mest beleste mannen i verden, slik du ønsker å framstille meg som. Fokuser på essensen og problemstillingen. Dette er ingen konkurranse om hvem som kan og forstår mest. Hva tenker du om Islam i forhold til hva denne politikken og religionen har gjort med så mange muslimer og videre gjør med hele verden? Hvis du ikke er i stand til å komme med et godt svar så betyr det kanskje at du synes temaet er for stort og vanskelig?

 

Problemstillingen slik jeg ser den er at du er matet med informasjon fra et utvalg av kilder og sitter med et skyggelapper ovenfor alt annet. Så starten du en tråd der dette er utgangspunktet for diskusjonen og med det hvor du mener at essensen og problemstillingen er. 

 

Hva jeg synes om politikken? I hvilket land?

Regner med du mener politikken i muslimske nasjoner.. det er veldig forskjellig fra nasjon til nasjon men alt i alt så synes jeg de henger langt etter vesten når det kommer til etikk, likestilling og levestandard. Jeg synes også at dette er noe nasjonene selv må finne ut av og komme seg gjennom på egen hånd. Teppebombing og en kunstig regjering har aldri fungert til annet enn å skape mentalt ustabile individer som ønsker hevn mot vesten.

 

Hva jeg synes om religionen? Hvilken del, i hvilken tid, i hvilken kontekst? 

Jeg er generelt sett imot alle religioner og Islam er intet unntak. Jeg anser som en tommelregel at de mest autoritære er de verste og minst autoritære de beste. Islam er en veldig autoritær religion, muligens den verste av de tre store Abrahamiske. Alle tre er veldig opptatt av å bestemme over deg, straffe deg eller sortmale deg om du nekter og er ekstremt gode til å manipulere sine følgere. Mindre religiøse grupper eller kulter dannes hele tiden innen forgreningen og flere er veldig politisk engasjerte. Og ikke minst de ønsker å spre sitt eget budskap og få flere følgere (jødedommen desidert i mindre grad enn kristendommen og islam)

Man ser raskt hvor ille en religion er etter hvordan de mest ekstreme opptrer. Den mest ekstreme jainisten passer bare ekstra godt på at personen ikke skader noe som helst. Kristen dommen har en at verdens verste historie hvilende på skuldrene sine og har den dag i dag sine terrorist organisasjoner, grupper og utskudd. Islamsk terrorisme er så godt dekket i media at jeg ikke tror det trenger en introduksjon.

 

Når det er sagt så spiller USA og nå Nato og deres utenriks politikk en viktig rolle i dette. Den kalde krigen og Afghanistans plassering på kartet, gulfkrigen og oljen i midtøsten, våpensalg og høsting av medisinske plante ekstrakter er alle elementer som spiller en stor rolle. Videre har vi historien mellom kristendommen og korstogene, og islam og det ottomanske riket som også spiller en del i det hele.

 

Men nei, jeg har ikke noe godt svar. Temaet er helt vanvittig komplekst og innviklet så ja, jeg synes det er alt for stort og alt for vanskelig..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva tenker folk her om Islam og muslimer med bakgrunn i all den uroen og volden de holder på med over hele verden? Det finnes ingen Islam styrte land som fungerer. Det er helt Texas over alt der.

 

 

Eg tenkjer at det er eit reint teologisk problem.

 

Kristendommen, som er kva vesten blei bygd på i frå ca. år 1000. Var ikkje eit perfekt system i starten, fordi at før var det heilt Texas med menneskeofring osv. Mange veit ikkje dette, men vikingane ofra mennesker ganske så ofte. Dette ble gjort med sakte kvelning av henging, avslutta med spidding. Det skjedde ganske så ofte, men det nevnes nesten aldri i bøker i grunnskulen eller vgs.

 

Derimot nevnes det nesten alltid at det var heksebrenning i Noreg, men det er no greit at dei gjer. Men det vart ikkje verre etter kristendommen, det var mindre og mindre av sånt. Vikingane elska å brenne damer, les berre reiseskildringane til Ibn-Fadlan, så skal du få høyre kva dei gjorde.

 

Over tid endra kristendommen samfunnet til å bli betre. Det har nok å gjera med at Jesus var ikkje med eliten, han vart fødd i ein stall, han krangla seg ut med samtidens religiøse sjefar. Så når Martin Luther begynte å forkynne på eit språk folk forsto og dei fekk høyre om dette her, så kom ideane om likhet for loven osv. Fordi Jesus var kritisk til ledarane. Då byrja folk å spørra seg om dei verkelig alltid hadde rett i kirka og adelen.

 

Så har ein tilgivelsen, som gjer at folk kan la gamalt grums ligge osv.

 

Det er så mykje ein har i kristendom, som gjer at ein får gode endringar over tid, som ein rett og slett ikkje har i Islam.

 

Det er jo rett ned til kleskoden. Eg er no ute i gatene om vinteren, så ser eg altså folk i fra varmare land, og dei er altså kledd som om dei skulle ha vandra i ørkenen. Det er berre heilt stilleståande i utviklinga, dei går altså rundt omkring i oslo i snøfokken som om dei skulle ha vært på basaren i Egypt.

 

Det kjem i frå religionen, dei har eit slags cosplay. Og dei gjer det fordi at dei vil ha tida til å stå stille. Dei vil leve i år 750 med profeten sin. Mens kristne ser berre fram til at Jesus skal komme att. Dette er eit teologisk problem! Dei som driv teologien lever fortsatt i år 750, dei vil ikkje leve i år 2019. Kristne elska det, fordi det betyr at det er eit år nærmare best buddien Jesus kjem att.

Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann

Eg tenkjer at det er eit reint teologisk problem.

 

Kristendommen, som er kva vesten blei bygd på i frå ca. år 1000. Var ikkje eit perfekt system i starten, fordi at før var det heilt Texas med menneskeofring osv. Mange veit ikkje dette, men vikingane ofra mennesker ganske så ofte. Dette ble gjort med sakte kvelning av henging, avslutta med spidding. Det skjedde ganske så ofte, men det nevnes nesten aldri i bøker i grunnskulen eller vgs.

 

Derimot nevnes det nesten alltid at det var heksebrenning i Noreg, men det er no greit at dei gjer. Men det vart ikkje verre etter kristendommen, det var mindre og mindre av sånt. Vikingane elska å brenne damer, les berre reiseskildringane til Ibn-Fadlan, så skal du få høyre kva dei gjorde.

 

Over tid endra kristendommen samfunnet til å bli betre. Det har nok å gjera med at Jesus var ikkje med eliten, han vart fødd i ein stall, han krangla seg ut med samtidens religiøse sjefar. Så når Martin Luther begynte å forkynne på eit språk folk forsto og dei fekk høyre om dette her, så kom ideane om likhet for loven osv. Fordi Jesus var kritisk til ledarane. Då byrja folk å spørra seg om dei verkelig alltid hadde rett i kirka og adelen.

 

Så har ein tilgivelsen, som gjer at folk kan la gamalt grums ligge osv.

 

Det er så mykje ein har i kristendom, som gjer at ein får gode endringar over tid, som ein rett og slett ikkje har i Islam.

 

Det er jo rett ned til kleskoden. Eg er no ute i gatene om vinteren, så ser eg altså folk i fra varmare land, og dei er altså kledd som om dei skulle ha vandra i ørkenen. Det er berre heilt stilleståande i utviklinga, dei går altså rundt omkring i oslo i snøfokken som om dei skulle ha vært på basaren i Egypt.

 

Det kjem i frå religionen, dei har eit slags cosplay. Og dei gjer det fordi at dei vil ha tida til å stå stille. Dei vil leve i år 750 med profeten sin. Mens kristne ser berre fram til at Jesus skal komme att. Dette er eit teologisk problem! Dei som driv teologien lever fortsatt i år 750, dei vil ikkje leve i år 2019. Kristne elska det, fordi det betyr at det er eit år nærmare best buddien Jesus kjem att.

 

Kristne har mye ondskap og ugjerninger på sin samvittighet opp gjennom historien. Ingen tvil om det. Det store spørsmålet kan egentlig kokes ned til: Hvilken religion har flest barbariske og onde troende i moderne tid og hvem har drept flest på grunn av intoleranse og hat imot mennesker med andre verdier, andre normer, annen moral og annen religiøs tro? 

 

Det kristne og vikingene holdt på med av tortur og henrettelse av ulike individer, det holder mange av dagens muslimer fortsatt på med. Det er poenget mitt. Store mengder muslimer i dagens tid viser samme type ondskap, urettferdighet, nådeløshet og intoleranse som tilsluttere av Kristendommen avsluttet en gang i middelalderen. Er vi enige om dette?

 

Hvorfor skal vi blande sammen hva Vikingene og Kristne holdt på med i middelalderen når temaet er Islam og det interessante burde være nåtid og framtid. Det kan nesten virke som om det er enkelte som mener at Vesten fortjener terrorangrep utført av enkelte selverklærte gode muslimer fordi Vesten har invadert muslimers land og samtidig ønsket deres ressurser i form av olje. Her har det dessuten pågått handel og ikke røveri. Handel og røveri er ikke det samme. 

 

Jeg synes ikke at Vesten fortjener å bli angrepet av terrorister som kaller seg muslimer fordi vi har hatt amerikanske presidenter som ikke klarte å unngå drap av sivile i kampen mot terror. Vi fortjener heller ikke å bli angrepet av terrorister som kaller seg muslimer fordi vi har noen journalister i Europa som tegner Karikaturtegninger av Mohammed. Selvfølgelig er det fatalt å hisse opp en gruppe mennesker som er så til de grader styrt av følelser og lojalitet for sin egen religion at de ikke evner å se gjennom fingrene på alt som har med respektløshet og krenkelser imot deres egen religion å gjøre. Hvilke kristne hadde begynt å sprenge seg selv i luften på et tog eller på en konsert fordi noen muslimske journalister hadde tegnet karikaturtegninger av Jesus og gud f.eks? 

Igjen, vi har ikke den grad av syke mennesker utenfor Islam. Vi har heller ikke det samme antallet syke mennesker på tross av at Kristendommen består av 2,3 milliarder tilhengere mens Islam består av 1,8 milliarder tilhengere. Tall ifra 2017. Tallene har derfor endret seg. 

 

Vi i Vesten fortjener heller ikke å bli rammet av terror ifra personer som kaller seg muslimer fordi vi under Vikingetiden selv var barbariske og der av blant var dette imot muslimer. Snakk om å bli stigmatisert og snakk om å være langsint og arrogant! Godtar du et sinne som er rettet imot noe som skjedde tilbake til 1200 tallet?

 

Dette er et sykelig og uforståelig hat hvis du spør meg. Hatgruppene blant Kristne må selvfølgelig også bekjempes. Hat og diskriminering er aldri en løsning. Forskjellen mellom f.eks nynazister og radikale muslimer er at nynazister går i parade og ytrer seg rasistisk og voldelig på nettet. De banker også opp noen muslimer. Grusomt selvfølgelig.

 

Hva gjør radikale muslimer derimot? De flyr inn i bygninger, sprenger seg selv i luften blant mange hundre andre mennesker, de dreper med kniv på åpen gate, kjører ned mennesker med stålne lastebiler og de stormer et utested tungt bevæpnet. Igjen kommer mitt poeng om målestokk. 

 

Se for deg en vektskål. Hvilken side mener du representerer mest vekt av ondskap i 21 århundre? Den siden som representerer Kristendommen eller den siden som representerer radikale muslimer? Jihadister og Islamister er et annet navn på den samme ekstreme ytterfløyen (venstre side) ifra Islam. 22.juli terroristen og terroristen Brenton Tarrant representerer kun holdningene og hatet til nynazister og andre grupper som tilhører Høyreekstremene fløyer. Hvor stor er gruppen Høyreekstreme i forhold til radikale muslimer? Vet du det?

 

Hvor ofte begår Høyreekstreme ikke muslimske menn angrep og voldshandlinger i forhold til hvor ofte radikale muslimer og muslimer gjør det samme imot ikke muslimer og seg i mellom?  I et oppsiktsvekkende og betydelig mye mindre omfang. Noe mer eksakt kan jeg ikke si. 

 

 

GLEM TANKEN OM AT ALLE LAND OG KULTURER HAR LIKE MANGE FARLIGE, VOLDELIGE, PRIMITIVE OG TRUENDE MENNESKER. DET HAR ALDRI VÆRT SLIK, DET ER IKKE MULIG OG DET BLIR DET HELLER ALDRI. DETTE ER DET IKKE NOE POENG Å DISKUTERE I ALLE FALL. GJØR VI DET SÅ ER FOKUSET PÅ ANGREP, KONKURRANSE OM Å HA SISTE ORDET OG FORSVAR OG IKKE PÅ FAKTA :)

 

 

 

Det er interessant at vi ikke har noe som heter radikale Kristne. Vi har heller ingen Kristne som dreper muslimer i guds navn med begrunnelsen om at muslimer er annenrangsmennesker, det radikale muslimer kaller vantro. Konservative Kristne er noen skruller i mine øyne også og de har en holdning som ikke passer inn i et samfunn som er avhengig av å fylles opp med løsninger for fellesskapet, toleranse, likeverd, frihet m.m. Når det er sagt, de er ikke på langt nær i nærheten av å drepe så mange blant hverandre slik som er tilfellet blant muslimer. Det bør være en avgjørende forskjell. 

 

Det er riktig at media har mest fokus på terror utført av Islamister. Jeg forstår godt at det oppleves som urettferdig og diskriminerende. Samtidig så er den største politiske trusselen verden over Islam og ikke Kristendommen. Er vi enige om dette?

 

Vi må ikke glemme alle problemene vi har med mafia på Sicilia og Narkotika Baronene i Mexico. Hele Latin-Amerika er fullt av masse farlige gjenger. Kina og Russland har heller ikke nok fokus på menneskerettigheter. 

 

 

Vesten har politikere som har provosert mange muslimer. Ingen tvil om det. Sivilbefolkningen blant de kristne er stort sett veldig fredelige. De holder ikke på med borgerkrig så vidt jeg vet. Er vi uenige i det?

 

Det er en stor forskjell mellom en religion som har mange farlige sivile mennesker og en amerikansk president som igangsetter kriger som de fleste blant de som stemte på presidenten ikke en gang ønsket at skulle utvikle seg slik de øvrige krigene gjorde. 

 

 

Ønsker alle sammen en god dag videre og en god og fredelig 17.mai feiring. Politiet vil være bevæpnet den dagen, b.la for å beskytte barnetoget.

Hvis du har lyst til å tenke at årsaken til dette skyldes et trusselbilde med nynazister eller pedofile russegutter så tenker vi to ulikt ifra hverandre i alle fall. 

Endret av Veldig ærlig mann
Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann

Problemstillingen slik jeg ser den er at du er matet med informasjon fra et utvalg av kilder og sitter med et skyggelapper ovenfor alt annet. Så starten du en tråd der dette er utgangspunktet for diskusjonen og med det hvor du mener at essensen og problemstillingen er. 

 

Hva jeg synes om politikken? I hvilket land?

Regner med du mener politikken i muslimske nasjoner.. det er veldig forskjellig fra nasjon til nasjon men alt i alt så synes jeg de henger langt etter vesten når det kommer til etikk, likestilling og levestandard. Jeg synes også at dette er noe nasjonene selv må finne ut av og komme seg gjennom på egen hånd. Teppebombing og en kunstig regjering har aldri fungert til annet enn å skape mentalt ustabile individer som ønsker hevn mot vesten.

 

Hva jeg synes om religionen? Hvilken del, i hvilken tid, i hvilken kontekst? 

Jeg er generelt sett imot alle religioner og Islam er intet unntak. Jeg anser som en tommelregel at de mest autoritære er de verste og minst autoritære de beste. Islam er en veldig autoritær religion, muligens den verste av de tre store Abrahamiske. Alle tre er veldig opptatt av å bestemme over deg, straffe deg eller sortmale deg om du nekter og er ekstremt gode til å manipulere sine følgere. Mindre religiøse grupper eller kulter dannes hele tiden innen forgreningen og flere er veldig politisk engasjerte. Og ikke minst de ønsker å spre sitt eget budskap og få flere følgere (jødedommen desidert i mindre grad enn kristendommen og islam)

Man ser raskt hvor ille en religion er etter hvordan de mest ekstreme opptrer. Den mest ekstreme jainisten passer bare ekstra godt på at personen ikke skader noe som helst. Kristen dommen har en at verdens verste historie hvilende på skuldrene sine og har den dag i dag sine terrorist organisasjoner, grupper og utskudd. Islamsk terrorisme er så godt dekket i media at jeg ikke tror det trenger en introduksjon.

 

Når det er sagt så spiller USA og nå Nato og deres utenriks politikk en viktig rolle i dette. Den kalde krigen og Afghanistans plassering på kartet, gulfkrigen og oljen i midtøsten, våpensalg og høsting av medisinske plante ekstrakter er alle elementer som spiller en stor rolle. Videre har vi historien mellom kristendommen og korstogene, og islam og det ottomanske riket som også spiller en del i det hele.

 

Men nei, jeg har ikke noe godt svar. Temaet er helt vanvittig komplekst og innviklet så ja, jeg synes det er alt for stort og alt for vanskelig..

 

Godt skrevet forresten. Takk!

Lenke til kommentar

Radikal eller ikke, det er veldig umoralsk å velge å støtte islam når man vet hva jævelskapen står for.

 

Jeg likestiller det å være muslim med å være nynazist. Man er ikke automatisk slem, voldelig, og kriminell, men man støtter et sett med overbevisninger som ikke er velkomne i et moderne samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De du skal frykte er radikale "muslimer"... Vi vanlige muslimer er fredelige og ønsker jo bare å leve i harmoni med alle andre? 

Nå er det jo ekstremt mange radikale muslimer da. Ekstremistene er prosentvis ikke så mange, men radikale er vel muligens flesteparten her i landet. Hijab er eksempelvis et radikalt plagg, og det finnes vel knapt en ung, kvinnelig muslim på østkanten i Oslo uten hijab i dag. For en del år siden bar noen få plagget, men nå har nesten samtlige ungdommer det. Til og med blant yngre barn ser man en oppblomstring av bruken. Plagget i seg selv er greit nok, men pga. hva det symboliserer skal man være meget radikal for å bruke det i et land som Norge.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Hijab er eksempelvis et radikalt plagg, og det finnes vel knapt en ung, kvinnelig muslim på østkanten i Oslo uten hijab i dag. For en del år siden bar noen få plagget, men nå har nesten samtlige ungdommer det. Til og med blant yngre barn ser man en oppblomstring av bruken. Plagget i seg selv er greit nok, men pga. hva det symboliserer skal man være meget radikal for å bruke det i et land som Norge.

Jeg kan tenke meg 2-3 relativt vesentlige årsaker til dette. Det ene er hvilke Imamer som slippes inn i Riket. (Her har b.la KrF litt å svare for - uforbeholden religionsfrihet for å sikre egne ekstreme predikanter).

 

Det andre er assimileringspress fra oss kvitinger. En motreaksjon mot forbudslinjen der også personer som egenlig ikke ønsker å bruke plaggene gjør det likevel for å markere motstand mot forbudet - ikke støtte til plagget.

 

Til slutt ble plaggene normen, og det interne gruppepresset overtok.

 

Jeg må derfor få lov til å gratulere radikale imamer og ytterste høyre med samarbeidet. De har jobbet for polarisering, og det har de fått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...