Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig samfunnsøkonomi 1 privatisteksamen


Anbefalte innlegg

Jeg skal ta privatisteksamen i samfunnsøkonomi VG2. Det er en muntlig prøve og jeg lurer veldig om noen vet hvordan dette legges opp? Jeg vet bare at jeg får 30 minutter til å forberede meg rundt et oppgitt tema, og så er det muntlig. Synes det er vanskelig å forberede meg når jeg ikke vet hva jeg kan forvente meg. Hvor detaljert må jeg kunne pensum? Er det noen som har vært gjennom dette og som kan dele erfaringer? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tok muntlig privatisteksamen for noen år siden så forberedte jeg meg ved å gå gjennom(=besvare) kompetansemålene; https://www.udir.no/kl06/SOK1-02/Hele/Kompetansemaal/samfunnsokonomi-1 . Dette var dog i geografi og samfunnsfag, men holdt greit nok til at det gikk så bra som det kan gå  :) Også greit å følge med på nyhetsbildet, så man gjerne kan knytte teorien til dagsaktuelle temaer.

 

Noe jeg synes er veldig nyttig er å holde "mini-presentasjoner" om hvert kompetansemål, eller bare snakk høyt for deg selv om temaene eller lignende. 

 

Og husk! Sensorene vil bare ditt beste, så ikke vær stressa eller nervøs, dette går så bra så!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...