Gå til innhold

Nå kan du prøve Apples Netflix-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere sjekke om det er noe forskjell på bildekvaliteten på HBO?

 

Det er jo flere alternativer her:

 

1) Apples TV-app dyplenker inn i eksisterende apper, som selv håndterer streaming og autentisering. Ingen kvalitetsforskjell.

2) Apple streamer selv, men har fått filene i samme kvalitet som blir streamet av i dette tilfelle HBO Nordic. Ingen kvalitetsforskjell.

3) Apple streamer selv, men har fått filene i høyere kvalitet og optimaliserer selv streaming mtp. kvalitet vs. båndbreddbehov, optimal codec etc. Da kan det bli mye bedre kvalitet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er altså bare hvis tilgangen til HBO er kjøpt via Apple-TV appen at det er mulig å å laste ned offline-innhold?

Jeg har HBO Nordic appen, og betaler til HBO direkte. Henter jeg HBO via Apple-TV appen finner jeg ingen mulighet for nedlasting av offline-innhold. Hvis prisen pr. måned er den samme, vil det vel da være fordelaktig å si opp HBO, og abonnere på nytt via Apple TV appen. Dette da det gir mulghet for offline, og muligens bedre kvalitet? Hva koster HBO via Apple TV?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så norske tilbydere er med og den er tilgjengelig på tvOS, men på iOS så har vi ikke tilgang på TV-appen i det hele tatt? Hva er logikken bak dette? Tenkte jeg skulle teste ut for jeg kan tydeligvis knytte opp TV2 Sumo, Viaplay og Dplay i appen men jeg kan jo ikke sette opp appen i det hele tatt på verken iPhone eller iPad??

Lenke til kommentar

Så norske tilbydere er med og den er tilgjengelig på tvOS, men på iOS så har vi ikke tilgang på TV-appen i det hele tatt? Hva er logikken bak dette? Tenkte jeg skulle teste ut for jeg kan tydeligvis knytte opp TV2 Sumo, Viaplay og Dplay i appen men jeg kan jo ikke sette opp appen i det hele tatt på verken iPhone eller iPad??

 

Skal vel være den vanlige TV appen på enheten din. Når du oppdaterer enheten til 12.3 bør du få det nye grensesnittet

Lenke til kommentar

 

Så norske tilbydere er med og den er tilgjengelig på tvOS, men på iOS så har vi ikke tilgang på TV-appen i det hele tatt? Hva er logikken bak dette? Tenkte jeg skulle teste ut for jeg kan tydeligvis knytte opp TV2 Sumo, Viaplay og Dplay i appen men jeg kan jo ikke sette opp appen i det hele tatt på verken iPhone eller iPad??

 

Skal vel være den vanlige TV appen på enheten din. Når du oppdaterer enheten til 12.3 bør du få det nye grensesnittet

Kan nå se at dette ikke er tilfellet, for meg ser det ut som det ikke er støtte enda, så vil tro det gjelder i hele Norge, inkludert Apple TV?

Lenke til kommentar

TV-appen på Apple TV har vi hatt i evigheter. Og åpner du den nå etter tvOS 12.3 så har du det nye grensesnittet. Med TV-appen til iOS fikk vi aldri Norge og ser ikke ut som vi får den nye utgaven heller selv om det skrytes av integrering med flere tilbydere i Norge. Det er jo noe spesielt.

Lenke til kommentar

Testet forøvrig den nye TV-appen på Apple TV her nå og dette var sjokkerende dårlige greier. Jeg liker tanken og konseptet (men da må vi nesten få tilgang på appen på iOS-enheter også..).

 

Det å samle innholdet fra flere streamingtjenester inn i et brukergrensesnitt så du kan navigere biblioteket, få anbefalinger, ha watch lists osv på tvers av tjenester på et samlet sted er jo flott. Da slipper man å forholde seg til mange forskjellige UX-design i forskjellige apper, hoppe frem og tilbake, hva er egentlig tilgjengelig og hvor osv.. Og det er jo enda bedre når vi har denne opplevelsen tilgjengelig på tvers av enheter.

 

Åpnet appen her hjemme og Dplay, Viaplay, TV2 Sumo og Amazon Prime Video og diverse ting via Apple Music er allerede lagt opp og klart. Den henter også automatisk historikk fra de andre appene så den husket hvilken episode av Praktisk Info vi så sist og husket også hvor vi var i episoden osv...

 

Ganske så solid og bra førsteinntrykk.

 

 

Men hva skjer når vi skal spille av denne episoden? Første gangen så står den bare å laster i det uendelige. Okay, vi går tilbake og forsøker på nytt. Nå starter den, men den spiller av videoen dobbelt, så den starte først med lyd, hvorpå appen starter episoden engang til men beholder lyden fra den forrige i bakgrunnen. Vi lukker og gir den et nytt forsøk, samme resultat. Starter videoen to ganger og beholder lyden fra den første så du har to lydspor gående oppå hverandre...

 

Forsøkte deretter med en video fra Viaplay og da klarer den tilsynelatende ikke å starte avspillingen direkte så du blir kastet fra TV-appen over til Viaplay appen hvor du må starte videoen?? Her var det ikke mye kontinuitet å spore..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Da var Smithsonian på plass. Integreringen er jo genial og kommer sikkert til å benytte meg av dette hvis HBO med sin elendige kvalitet på streamingen blir en del av dette.

 

Fordelen hvis det kommer fra flere er at alt serveres av Apple, streaming, grensesnitt, nedlasting, familiedeling osv. Bakdelen er at man ikke får tilgang gjennom nettleser, android, smart-tv osv, låses til Apple sitt økosystem. Samtidig tar Apple visstnok en større del av kaka siden de gjør mer av jobben enn de gjør i dag ved å kun være en "overlay"

 

Er veldig mangefullt med kanaler i alle land med unntak av USA.

Endret av spiderworm
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...